Gravid efter slutat med minipiller?????
Planera för barn
  1. Medlem sedan
    Dec 2010
    #1

    Gravid efter slutat med minipiller?????

    Hoppas någon kan svara på denna fråga.
    Jag har ätit cerasette minipiller från den 25 oktober till 26 november i år.
    Fick min senaste mens 24 oktober började med cerasette 25 oktober. Men glömt ta tablett någon dag, men då tagit dagen efter. Plus haft magsjuka men ej kräkt.
    Slutade med dessa 26 november för vi bestämt oss att vi vill ha barn.
    Ungefär den 7 november hade jag en liten blödning som varade i ca 2till 3 dagar.
    Kan det varit ägglossning?
    Nu efter den 26 november har inte mens kommit och jag vet att vi hade samlag den helgen jag slutade med minipiller.
    Finns chansen att jag är gravid?
    Hur tidigt kan man testa med gravtest?
    Har testat förra vecka, men varit negativt, men kan ju vara för tidigt.
    Hoppas någon har ett svar till mig.
  2. 1
    Gravid efter slutat med minipiller????? Hoppas någon kan svara på denna fråga.
    Jag har ätit cerasette minipiller från den 25 oktober till 26 november i år.
    Fick min senaste mens 24 oktober började med cerasette 25 oktober. Men glömt ta tablett någon dag, men då tagit dagen efter. Plus haft magsjuka men ej kräkt.
    Slutade med dessa 26 november för vi bestämt oss att vi vill ha barn.
    Ungefär den 7 november hade jag en liten blödning som varade i ca 2till 3 dagar.
    Kan det varit ägglossning?
    Nu efter den 26 november har inte mens kommit och jag vet att vi hade samlag den helgen jag slutade med minipiller.
    Finns chansen att jag är gravid?
    Hur tidigt kan man testa med gravtest?
    Har testat förra vecka, men varit negativt, men kan ju vara för tidigt.
    Hoppas någon har ett svar till mig.
  3. Medlem sedan
    Jan 2011
    #2
    Jag var i ganska precis samma situation som dig. Hade dock ätit cerazette lite längre.
    Slutade förra helgen, tror jag hade någon form av ägglossning i onsdags/torsdags men är inte säker för nu i dag kom mensen så det kan vara ha varit PMS eller nått i den stilen.
    Om inte mensen kommit om några veckor är det ju bara att testa igen. Det är svårt att säga annars
  4. 2
    Jag var i ganska precis samma situation som dig. Hade dock ätit cerazette lite längre.
    Slutade förra helgen, tror jag hade någon form av ägglossning i onsdags/torsdags men är inte säker för nu i dag kom mensen så det kan vara ha varit PMS eller nått i den stilen.
    Om inte mensen kommit om några veckor är det ju bara att testa igen. Det är svårt att säga annars

Liknande trådar

  1. Gravid efter minipiller?
    By Anonym TS in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-17, 17:29
  2. Biverkningar efter slutat med minipiller
    By Minitinis in forum Planera för barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 01:07
  3. Slutat med minipiller - gravid?
    By blue_eyes in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 20:48
  4. Gravid efter minipiller?
    By Linda1978 in forum Planera för barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 10:17
  5. Gravid efter minipiller?
    By Linda1978 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 07:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar