åter från bm
_1012 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    åter från bm

    låt se, Hb 127 (trots att jag slutat med järntabletter då magen är upp och ner), glukos, först 8,8 varpå bm började hosta om glukosbelastning - det gör jag _inte_! sa jag. Efter handtvätt var det nere på 6,3. Kan man lita på de där maskinerna egentligen??
    SF-mått 39, tillbaka över kurvorna, hjärtljud 140/min.
    Sen hade vi ju kommit överens om VU. Men mina förhoppningar om en ordentlig hinnsvepning kom på skam, för hon nådde med nöd och näppe livmodertappen som var öppen 1 cm och låååångt uppe. Men mjuk. Såg iaf någon droppe blod på handsken men blev ändå lite besviken över utdelningen.. Gick hela vägen hem från MVC i någon slags from förhoppning. Men men, den som väntar på något gott, eller hur var det nu?
  2. 1
    åter från bm låt se, Hb 127 (trots att jag slutat med järntabletter då magen är upp och ner), glukos, först 8,8 varpå bm började hosta om glukosbelastning - det gör jag _inte_! sa jag. Efter handtvätt var det nere på 6,3. Kan man lita på de där maskinerna egentligen??
    SF-mått 39, tillbaka över kurvorna, hjärtljud 140/min.
    Sen hade vi ju kommit överens om VU. Men mina förhoppningar om en ordentlig hinnsvepning kom på skam, för hon nådde med nöd och näppe livmodertappen som var öppen 1 cm och låååångt uppe. Men mjuk. Såg iaf någon droppe blod på handsken men blev ändå lite besviken över utdelningen.. Gick hela vägen hem från MVC i någon slags from förhoppning. Men men, den som väntar på något gott, eller hur var det nu?
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    jajamensan, i väntans tider.
    Vilket härligt hb värde.
  4. 2
    jajamensan, i väntans tider.
    Vilket härligt hb värde.
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    Vi får bara härda ut väntan,, vi är iaf i december nu
  6. 3
    Vi får bara härda ut väntan,, vi är iaf i december nu
  7. Medlem sedan
    Apr 2010
    #4
    Jag undar verkligen över barnmorskans maskiner ibland också. Jag vägde mig direkt när jag kom dit för undersökning i v. 35 av ren nyfikenhet. Sen gick jag in och pratade med barnmorskan och fick lyssna på hjärtljud och tog blodprover och sen sa hon till mig att ställa mig på vågen så hon fick se vad jag vägde och plötsligt hade jag gått upp ett halvt kilo, med precis samma kläder, utan att ha stoppat i mig något.. mummel mummel...

    Hoppas att det snart sätter igång för dig i alla fall!
  8. 4
    Jag undar verkligen över barnmorskans maskiner ibland också. Jag vägde mig direkt när jag kom dit för undersökning i v. 35 av ren nyfikenhet. Sen gick jag in och pratade med barnmorskan och fick lyssna på hjärtljud och tog blodprover och sen sa hon till mig att ställa mig på vågen så hon fick se vad jag vägde och plötsligt hade jag gått upp ett halvt kilo, med precis samma kläder, utan att ha stoppat i mig något.. mummel mummel...

    Hoppas att det snart sätter igång för dig i alla fall!
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Vad trist! Men då kanske hon ändå fick till någon form av retning. Håller tummarna!

    Blodsockervärdet tycker jag bara är strunt. Har blivit mycket konstiga värden för mig.

    Kram!
  10. 5
    Vad trist! Men då kanske hon ändå fick till någon form av retning. Håller tummarna!

    Blodsockervärdet tycker jag bara är strunt. Har blivit mycket konstiga värden för mig.

    Kram!

Liknande trådar

  1. Åter från Dr
    By Tiger_Lux in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-31, 15:44
  2. Åter från VUL
    By freija in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 19:54
  3. Åter från BM
    By -Labolina in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 11:49
  4. åter från usö
    By busan bf 19/2 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 14:38
  5. Åter från
    By xyzzy in forum Singelmingel
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-24, 22:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar