Smakportioner
_1008 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2010
    #1

    Smakportioner

    Hej på er!

    Vi är förkylda nu men annars är allt fint. Till helgen blir Livia 4 mån och vi ska sätta i gång med smakportioner. Det ska bli väldigt spännande =)! Vad har ni för tankar, tips kring introducerandet av mat?

    Ha det fint!

    Kram
  2. 1
    Smakportioner Hej på er!

    Vi är förkylda nu men annars är allt fint. Till helgen blir Livia 4 mån och vi ska sätta i gång med smakportioner. Det ska bli väldigt spännande =)! Vad har ni för tankar, tips kring introducerandet av mat?

    Ha det fint!

    Kram
  3. Anonym
    #2
    Hej!
    Jag tänkte nog fortsätta att helamma iallafall en månad till innan vi börjar med smakportioner.
  4. 2
    Hej!
    Jag tänkte nog fortsätta att helamma iallafall en månad till innan vi börjar med smakportioner.
  5. Medlem sedan
    Apr 2009
    #3
    Halloj!
    Vi har börjat med smakportioner.
    Harry blir 4 mån den 17:e, men vi började i fredags pga att han började visa tecken på att Profylacen inte var nog energirik.
    Han blev orolig och började äta stora mängder med ersättning.
    BVC tyckte att vi skulle börja och han är mycke lugnare och sover mer.

    Med storasyster så gick det smärtfritt, men Harry äter fortfarande potatis är inne på femte dagen.
    Han har komjölksallergi så vi kan inte ge han vad som helst.

    Försök att vara uthållig och prova samma sak tills hon kan äta det.

    Lycka till
  6. 3
    Halloj!
    Vi har börjat med smakportioner.
    Harry blir 4 mån den 17:e, men vi började i fredags pga att han började visa tecken på att Profylacen inte var nog energirik.
    Han blev orolig och började äta stora mängder med ersättning.
    BVC tyckte att vi skulle börja och han är mycke lugnare och sover mer.

    Med storasyster så gick det smärtfritt, men Harry äter fortfarande potatis är inne på femte dagen.
    Han har komjölksallergi så vi kan inte ge han vad som helst.

    Försök att vara uthållig och prova samma sak tills hon kan äta det.

    Lycka till
  7. Medlem sedan
    Dec 2010
    #4
    Alvin blir 4 månader den 12:e, men vi har tjuvstartat med mild havregröt till kvällen. Han älskade det från första gången . Smaskade och ville bara ha mer.
    //Camilla
  8. 4
    Alvin blir 4 månader den 12:e, men vi har tjuvstartat med mild havregröt till kvällen. Han älskade det från första gången . Smaskade och ville bara ha mer.
    //Camilla
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5
    Här kommer vi att vänta till efter jul med smakportioner. Vill att det ska lugna ner sig med allt lite först, har ju större barn som har sina ståhej nu innan lovet. Men sen blir det nog potatis vi börjar med, eller kanske majs, det har jag börjat med de andra.
  10. 5
    Här kommer vi att vänta till efter jul med smakportioner. Vill att det ska lugna ner sig med allt lite först, har ju större barn som har sina ståhej nu innan lovet. Men sen blir det nog potatis vi börjar med, eller kanske majs, det har jag börjat med de andra.
  11. Filliduttan
    #6
    Här har vi börjat med gröt =) Först igår började hon svälja, innan har typ allt åkt ut igen, men hon gillade det från första stund =) Ska bli skönt om hon kke sover lite bättre med gröt i magen, plus att pappa inte står helt handfallen om jag åker iväg en sväng...lite frihet =)
  12. 6
    Här har vi börjat med gröt =) Först igår började hon svälja, innan har typ allt åkt ut igen, men hon gillade det från första stund =) Ska bli skönt om hon kke sover lite bättre med gröt i magen, plus att pappa inte står helt handfallen om jag åker iväg en sväng...lite frihet =)
  13. Medlem sedan
    Sep 2010
    #7
    Vi testade potatis igår och idag gjorde jag en stor sats av palsternackspuré så det får det bli nu ett par dagar. Gröt låter ju skoj att få in med... det får bli nästa grej.

    Än så länge sväljer hon väl inget direkt men är intresserad och tittar som bara den när vi äter. SKoj iaf att pappa kan mata henne med. =) Även om det bara är en tesked eller så.. det blir mer och mer.

    FÖrkylningen håller i sig och sambon bakar saffranslängder som jag snart ska mumsa på. Ha en skön söndagskväll.

    Kram
  14. 7
    Vi testade potatis igår och idag gjorde jag en stor sats av palsternackspuré så det får det bli nu ett par dagar. Gröt låter ju skoj att få in med... det får bli nästa grej.

    Än så länge sväljer hon väl inget direkt men är intresserad och tittar som bara den när vi äter. SKoj iaf att pappa kan mata henne med. =) Även om det bara är en tesked eller så.. det blir mer och mer.

    FÖrkylningen håller i sig och sambon bakar saffranslängder som jag snart ska mumsa på. Ha en skön söndagskväll.

    Kram
  15. Medlem sedan
    Mar 2010
    #8

    Palsternacka och Potatis

    Nu är jag trött på kolikdieten av kött, broccoli, ris och fänkål-kummin-anis te! Så nu slutar i alla fall jag pumpa och går över helt till nutramigen och så länge det finns i frysen, bröstmjölk. (har kört 50/50 för hon tyckte att nutramigen var äckligt i början)

    Vi har börjat utöver det med ett mål smakportion om dagen. Palsternacka och potatis. Gröt var lite klumpigare i början tyckte jag. Det här med att man skall öppna munnen för att få maten behövs tränas på vad jag förstår! Men så fort hon får in mat äter hon duktigt. Inte de första gångerna dock, då kom allt ut igen! Träning träning träning!

    Är även inne på sista flaskan minifom nu, nu har jag bestämt mig för att den inte behövs mer! Tänker fira mitt avslut av kolikdieten med ost och kex ikväll till familjen annorlunda
  16. 8
    Palsternacka och Potatis Nu är jag trött på kolikdieten av kött, broccoli, ris och fänkål-kummin-anis te! Så nu slutar i alla fall jag pumpa och går över helt till nutramigen och så länge det finns i frysen, bröstmjölk. (har kört 50/50 för hon tyckte att nutramigen var äckligt i början)

    Vi har börjat utöver det med ett mål smakportion om dagen. Palsternacka och potatis. Gröt var lite klumpigare i början tyckte jag. Det här med att man skall öppna munnen för att få maten behövs tränas på vad jag förstår! Men så fort hon får in mat äter hon duktigt. Inte de första gångerna dock, då kom allt ut igen! Träning träning träning!

    Är även inne på sista flaskan minifom nu, nu har jag bestämt mig för att den inte behövs mer! Tänker fira mitt avslut av kolikdieten med ost och kex ikväll till familjen annorlunda

Liknande trådar

  1. Smakportioner, när och vad ???
    By lindablomqvist in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 09:36
  2. Smakportioner
    By Tiger_Lux in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 13:56
  3. Smakportioner
    By Bappy in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 12:16
  4. Smakportioner...
    By michomi in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 20:53
  5. Smakportioner
    By Lussebullen in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 17:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar