MVC
_1103 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    MVC

    Hur många besök har ni gjort?

    För min del verkar det vara precis omöjligt att få till nåt besök, har bara varit på inskrivning och är i v 27 nu. Förra tiden fick jag skjuta på för det kom annat i vägen, inatt har jag legat magsjuk så det bidde inget idag. Bara att hålla tummarna inför nästa fredag, fick ny tid då.
  2. 1
    MVC Hur många besök har ni gjort?

    För min del verkar det vara precis omöjligt att få till nåt besök, har bara varit på inskrivning och är i v 27 nu. Förra tiden fick jag skjuta på för det kom annat i vägen, inatt har jag legat magsjuk så det bidde inget idag. Bara att hålla tummarna inför nästa fredag, fick ny tid då.
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Usch, jobbigt med magsjuka! Blä, hoppas du piggar på dig snabbt.

    Var hos barnmorskan i måndags, första sen inskrivningen, är i v25+0 idag. Nästa besök blir i början av januari, ska vara var fjärde vecka nu resten av tiden om allt går enligt planen (andra barnet).
  4. 2
    Usch, jobbigt med magsjuka! Blä, hoppas du piggar på dig snabbt.

    Var hos barnmorskan i måndags, första sen inskrivningen, är i v25+0 idag. Nästa besök blir i början av januari, ska vara var fjärde vecka nu resten av tiden om allt går enligt planen (andra barnet).
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    usch o blä för magsjuka, jag åkte på det i tisdags, precis när maken var tvungen att åka iväg på kurs i ett par dagar. Tack o lov blev det ganska lindrigt, för sonen fick inte vara på dagis pga smittorisken....

    Jag är med lite förvånad över hur få besök det är, var på inskrivning i v 10, rul gjorde jag först i v20 och nu på onsdag är det dags för bm-besök, är då i vecka 25. Sen blir det glukosbelastning i v 28, och därefter blir det nog besök 2-3 vecka.
  6. 3
    usch o blä för magsjuka, jag åkte på det i tisdags, precis när maken var tvungen att åka iväg på kurs i ett par dagar. Tack o lov blev det ganska lindrigt, för sonen fick inte vara på dagis pga smittorisken....

    Jag är med lite förvånad över hur få besök det är, var på inskrivning i v 10, rul gjorde jag först i v20 och nu på onsdag är det dags för bm-besök, är då i vecka 25. Sen blir det glukosbelastning i v 28, och därefter blir det nog besök 2-3 vecka.
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Åh nej, fy!! Snart går det över, snart...

    Jag har varit på inskrivning + 2 besök till. Fast det ena var bara för att jag hade ont i magen en natt och ville kolla så allt var bra med bebis. Det var det som tur var.
    Ska dit igen nästa vecka, men det är för att jag fått så många kommentarer om att magen var liten... BM tyckte vi kunde kolla en extra gång. Nu är den inte liten längre, har exploderat på bara en vecka, men ett besök till säger man ju inte nej till

    Hoppas du snart får till ett besök!
  8. 4
    Åh nej, fy!! Snart går det över, snart...

    Jag har varit på inskrivning + 2 besök till. Fast det ena var bara för att jag hade ont i magen en natt och ville kolla så allt var bra med bebis. Det var det som tur var.
    Ska dit igen nästa vecka, men det är för att jag fått så många kommentarer om att magen var liten... BM tyckte vi kunde kolla en extra gång. Nu är den inte liten längre, har exploderat på bara en vecka, men ett besök till säger man ju inte nej till

    Hoppas du snart får till ett besök!
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    Hoppas att du mår bättre snart

    Jag har varit på tre besök, det senaste idag (v.25)

    Här i uppsala län har dom rutinen med besök:

    Inskrivning
    Runt vecka 20
    vecka 25
    vecka 28
    Och efter det varannan vecka.

    Men det är som förstföderska
  10. 5
    Hoppas att du mår bättre snart

    Jag har varit på tre besök, det senaste idag (v.25)

    Här i uppsala län har dom rutinen med besök:

    Inskrivning
    Runt vecka 20
    vecka 25
    vecka 28
    Och efter det varannan vecka.

    Men det är som förstföderska
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Uss för magsjuka! Jag har vart 1 gång + inskrivningen så 2 ggr nästa gång blir i v.29

    Krya på dej!
  12. 6
    Uss för magsjuka! Jag har vart 1 gång + inskrivningen så 2 ggr nästa gång blir i v.29

    Krya på dej!
  13. Medlem sedan
    Feb 2005
    #7
    Vad är glukosbelastning?
  14. 7
    Vad är glukosbelastning?
  15. Medlem sedan
    Dec 2008
    #8
    Jag har varit på 2 besök efter inskrivningen. Nästa är 13 januari. Är i v.28 nu. Vi har bokat in alla besöken fram till förlossningen samt ett UL i v. 37 för att se att barnet ligger rätt. Vad konstigt att du inte har fått komma än. Jag trodde att det var rutin runt v. 24 för första besöket efter inskrivningen.
    Hoppas magsjukan går över fort.
  16. 8
    Jag har varit på 2 besök efter inskrivningen. Nästa är 13 januari. Är i v.28 nu. Vi har bokat in alla besöken fram till förlossningen samt ett UL i v. 37 för att se att barnet ligger rätt. Vad konstigt att du inte har fått komma än. Jag trodde att det var rutin runt v. 24 för första besöket efter inskrivningen.
    Hoppas magsjukan går över fort.
  17. Medlem sedan
    Sep 2010
    #9
    Ett glukosbelastningstest utförs för att kika om det finns något spår av graviditetsdiabetes.

    Här kan du läsa mer om det:
    http://www.skane.se/templates/page.aspx?id=109064

    Hoppas du fick svar på din fråga
  18. 9
    Ett glukosbelastningstest utförs för att kika om det finns något spår av graviditetsdiabetes.

    Här kan du läsa mer om det:
    http://www.skane.se/templates/page.aspx?id=109064

    Hoppas du fick svar på din fråga
  19. Medlem sedan
    Sep 2006
    #10
    Usch, nu får det väl vara nog med elände. Jag håller tummarna för att inget tillstöter inför det nu inbokade besöket. Hmm, jag har varit på inskrivning och 2 besök till hittills, nästa gång blir i januari.
  20. 10
    Usch, nu får det väl vara nog med elände. Jag håller tummarna för att inget tillstöter inför det nu inbokade besöket. Hmm, jag har varit på inskrivning och 2 besök till hittills, nästa gång blir i januari.
  21. Medlem sedan
    Feb 2007
    #11
    Man dricker en sockerlösning och tar prover för att se om man har gravdiabetes.
  22. 11
    Man dricker en sockerlösning och tar prover för att se om man har gravdiabetes.
  23. Medlem sedan
    Feb 2005
    #12
    Okej
    Tack för svar om vad glukosbelastningtest är och länk!
  24. 12
    Okej
    Tack för svar om vad glukosbelastningtest är och länk!
  25. Medlem sedan
    Aug 2010
    #13
    Jag har varit på två besök efter inskrivningen och ska på mitt tredje på tisdag. Kommer inte ihåg exakt när jag ska gå över på ett besök varannan vecka. Just nu är det ett var tredje vecka (första barnet).
  26. 13
    Jag har varit på två besök efter inskrivningen och ska på mitt tredje på tisdag. Kommer inte ihåg exakt när jag ska gå över på ett besök varannan vecka. Just nu är det ett var tredje vecka (första barnet).
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar