Den 5/1 blir vi föräldrar igen!
_1101 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Den 5/1 blir vi föräldrar igen!

    Idag har jag varit till S-MVC och fått tid för snitt. Den 5/1 fick vi datum. Känns så verkligt nu och så spännande. Fick planerat snitt med min stora tjej också och det är en rätt märklig känsla att åka in till sjukhuset och veta att idag kl 13 ska vi bli föräldrar.

    Nu får vi då hoppas att lillgrodan vill stanna inne tills dess.
  2. 1
    Den 5/1 blir vi föräldrar igen! Idag har jag varit till S-MVC och fått tid för snitt. Den 5/1 fick vi datum. Känns så verkligt nu och så spännande. Fick planerat snitt med min stora tjej också och det är en rätt märklig känsla att åka in till sjukhuset och veta att idag kl 13 ska vi bli föräldrar.

    Nu får vi då hoppas att lillgrodan vill stanna inne tills dess.
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    vad skönt!

    Måste vara himlans skönt med en karl som reser. Det har ju både du och jag.

    Det skulle vara skönt att veta ibland alltså..
  4. 2
    vad skönt!

    Måste vara himlans skönt med en karl som reser. Det har ju både du och jag.

    Det skulle vara skönt att veta ibland alltså..
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Ja, det är ju både och. Tråkigt att jag inte får föda vaginalt och skönt för en västerländsk planerad och organiserad mamma att veta när barnet ska komma. Det finns sina fördelar trots allt.
  6. 3
    Ja, det är ju både och. Tråkigt att jag inte får föda vaginalt och skönt för en västerländsk planerad och organiserad mamma att veta när barnet ska komma. Det finns sina fördelar trots allt.
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Åh, härligt att få veta! Och ett fint datum också, på min mans födelsedag. ;-) Hoppas vi också får besked snart, åtminstone på om det blir snitt eller vaginalt... Känns så hoppigt på det här viset.
  8. 4
    Åh, härligt att få veta! Och ett fint datum också, på min mans födelsedag. ;-) Hoppas vi också får besked snart, åtminstone på om det blir snitt eller vaginalt... Känns så hoppigt på det här viset.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Härligt!!!! Måste vara en speciell känsla att få ett satt datum och veta att den dagen- då kommer bebisen

    Jag har också bf den 5e men det kan jag ju se mig i stjärnorna efter....suck.

    Grattis
  10. 5
    Härligt!!!! Måste vara en speciell känsla att få ett satt datum och veta att den dagen- då kommer bebisen

    Jag har också bf den 5e men det kan jag ju se mig i stjärnorna efter....suck.

    Grattis
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Ja, man vill ju gärna veta så att man kan ställa in sig på förlossningen. Trevligt datum! Trettondagsafton och alltid ledig dagen efter, jag tycker att det låter bra.
  12. 6
    Ja, man vill ju gärna veta så att man kan ställa in sig på förlossningen. Trevligt datum! Trettondagsafton och alltid ledig dagen efter, jag tycker att det låter bra.
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Tack, ja det känns bra. Men lite märkligt också. Minns då Alice skulle födas. Kl 7.00 var vi på sjukhuset och 9.30 skulle det vara dags för oss. Diverse förberedelser innan och 9.33, 3 minuter senare kom hon ut. Märklig känsla att nästan veta vilken tid hon skulle komma. Jag hoppas att det går lika bra denna gång.
  14. 7
    Tack, ja det känns bra. Men lite märkligt också. Minns då Alice skulle födas. Kl 7.00 var vi på sjukhuset och 9.30 skulle det vara dags för oss. Diverse förberedelser innan och 9.33, 3 minuter senare kom hon ut. Märklig känsla att nästan veta vilken tid hon skulle komma. Jag hoppas att det går lika bra denna gång.
  15. Medlem sedan
    Jun 2008
    #8
    Så spännande att veta exakt...håller tummarna för att bebben stannar på plats tills dess.
  16. 8
    Så spännande att veta exakt...håller tummarna för att bebben stannar på plats tills dess.
  17. Medlem sedan
    Jun 2010
    #9
    Åh vad roligt!
    Grattis!!!!

    Har BF den 5/1 men det vet man ju aldrig!!

    Lycka till!!
    Kram
  18. 9
    Åh vad roligt!
    Grattis!!!!

    Har BF den 5/1 men det vet man ju aldrig!!

    Lycka till!!
    Kram
  19. Medlem sedan
    Jun 2010
    #10
    Vad skönt att veta! Planering gillar vi!
    Perfekt dag ju, för då har jag namnsdag. :P
  20. 10
    Vad skönt att veta! Planering gillar vi!
    Perfekt dag ju, för då har jag namnsdag. :P
  21. Medlem sedan
    Mar 2002
    #11
    Grattis!! :-)

    Vi har samma datum på snitten :-) och jag hoppas precis som du att dom små håller sig inne tills dess :-)

    Kram
  22. 11
    Grattis!! :-)

    Vi har samma datum på snitten :-) och jag hoppas precis som du att dom små håller sig inne tills dess :-)

    Kram
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #12
    Ja, verkligen. Gissa OM jag önskar det.
  24. 12
    Ja, verkligen. Gissa OM jag önskar det.
  25. Medlem sedan
    Dec 2005
    #13
    Ja, det blir en bra födelsedag. Alltid ledig dagen efter, inte så dumt.
  26. 13
    Ja, det blir en bra födelsedag. Alltid ledig dagen efter, inte så dumt.
  27. Medlem sedan
    Dec 2005
    #14
    Samma dag? Vad spännande. Jag har inte fått en exakt tid ännu, men någon gång på em ska det tydligen ske. Jag vill gärna ha en januaribebis, så jag hoppas att den håller sig kvar där inne.
  28. 14
    Samma dag? Vad spännande. Jag har inte fått en exakt tid ännu, men någon gång på em ska det tydligen ske. Jag vill gärna ha en januaribebis, så jag hoppas att den håller sig kvar där inne.

Liknande trådar

  1. I morgon blir vi föräldrar igen!
    By theann in forum _0606 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-26, 18:39
  2. I morgon blir vi föräldrar igen!
    By theann in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-01-04, 22:38
  3. Blir föräldrar?
    By Miserere in forum Planera för barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 20:55
  4. Blir så arg när föräldrar
    By tezziz in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 10:24
  5. Äldre som BLIR föräldrar
    By **Chamomilla** in forum Föräldraskap
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 13:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar