plommonpure
_1006 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2010
    #1

    plommonpure

    Har gjort plommonpure på torkade plommon som Vida har fått i ungefär en vecka till gröten och det har fungerat bra. I går kokade jag färska plommon och mixade men i natt har Vida haft magknip. Vad tror ni, är det pga den nya plommonpuren eller är det kanske bara en reaktion på mer mat eller liknande??
  2. 1
    plommonpure Har gjort plommonpure på torkade plommon som Vida har fått i ungefär en vecka till gröten och det har fungerat bra. I går kokade jag färska plommon och mixade men i natt har Vida haft magknip. Vad tror ni, är det pga den nya plommonpuren eller är det kanske bara en reaktion på mer mat eller liknande??
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Färska plommon är mycket starkare för magen än torkade, så jag skulle tro att det är anledningen till magknipet.
  4. 2
    Färska plommon är mycket starkare för magen än torkade, så jag skulle tro att det är anledningen till magknipet.
  5. Medlem sedan
    Jun 2010
    #3
    Tack för svaret.
  6. 3
    Tack för svaret.
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Det "onda" sitter bara i skalet.... så om man skalar dem blir det bättre...
    Vi kör oxå torkade som vi lägger i vattenbad o sen kokar
    Kram
  8. 4
    Det "onda" sitter bara i skalet.... så om man skalar dem blir det bättre...
    Vi kör oxå torkade som vi lägger i vattenbad o sen kokar
    Kram
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    Testa att blanda torkade plommon& aprikoser istället!! Funkar mkt bättre på små magar, tycker jag iaf..
  10. 5
    Testa att blanda torkade plommon& aprikoser istället!! Funkar mkt bättre på små magar, tycker jag iaf..
  11. Medlem sedan
    Dec 2006
    #6
    Bra tips. Ska testa det. Hade tänkt köpa aprikoser i affären, men glömde det.
  12. 6
    Bra tips. Ska testa det. Hade tänkt köpa aprikoser i affären, men glömde det.

Liknande trådar

  1. recept på plommonpure, någon?
    By sargit in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 22:41
  2. Ni som ger plommonpuré & rån
    By -Frida- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 15:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar