Sixten ska bli storebror...
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Sixten ska bli storebror...

    ...men det vill han inte veta av! Jag berättade för barnen igår. Det är ok att det kommer en bebis tycker Sixten, men att bli storebror går absolut inte. "Men jag är ju liten!", säger han, kryper in under tröjan på mig och gosar in sig.

    Storebror tyckte också det var fusk att lillebror skulle bli storebror och bestämde genast att "han får bli mellanbror!".

    / M
    Trebarnsmamma, 0408, 0804 och 1106.
  2. 1
    Sixten ska bli storebror... ...men det vill han inte veta av! Jag berättade för barnen igår. Det är ok att det kommer en bebis tycker Sixten, men att bli storebror går absolut inte. "Men jag är ju liten!", säger han, kryper in under tröjan på mig och gosar in sig.

    Storebror tyckte också det var fusk att lillebror skulle bli storebror och bestämde genast att "han får bli mellanbror!".

    / M
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    Lilla Blixten!

    Han kommer bli en stor och förståndig mellanbror!
    Känns som det var så länge sen vi sägs. Ett halvår? Och så mycket har hänt med dom sen dess! Jag tycker de blir så stora när pratet och resonemangen bara flödar, nästan så man glömmer att de inte funnit här jämt...
    Min "lilla" kan inte nog poängtera hur stooor hon är! Fast inte lika stor som mamma. Och inte lika stor som Thea. Och inte lika stor som Carla som kan kissa i toaletten, men nästan!
    Och hon har missuppfattat ordet söt. Hon tror det betyder lite... (Jo, det är ju vårt fel förstås..) Och hon blir så purken om man säger att hon är söt! Plutar med underläppen och säger buttert: Jag är inte söt, jag är STOR!

    Hälsa alla dina pojkar!
    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  4. 2
    Lilla Blixten! Han kommer bli en stor och förståndig mellanbror!
    Känns som det var så länge sen vi sägs. Ett halvår? Och så mycket har hänt med dom sen dess! Jag tycker de blir så stora när pratet och resonemangen bara flödar, nästan så man glömmer att de inte funnit här jämt...
    Min "lilla" kan inte nog poängtera hur stooor hon är! Fast inte lika stor som mamma. Och inte lika stor som Thea. Och inte lika stor som Carla som kan kissa i toaletten, men nästan!
    Och hon har missuppfattat ordet söt. Hon tror det betyder lite... (Jo, det är ju vårt fel förstås..) Och hon blir så purken om man säger att hon är söt! Plutar med underläppen och säger buttert: Jag är inte söt, jag är STOR!

    Hälsa alla dina pojkar!
    //A
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Om ni är i Kalix i påsk kan vi sees då
  6. 3
    Om ni är i Kalix i påsk kan vi sees då
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Jag kan mycket väl tänkas vara i kalix i påsk. Men vad tusan gör du där uppe?
  8. 4
    Jag kan mycket väl tänkas vara i kalix i påsk. Men vad tusan gör du där uppe?
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Hehe, jo, min sambo har stuga i Ryssbält. Lillblomma har mormor eller nåt sånt i Kalix.


    Du då? Vad har du för Kalixanknytning?
  10. 5
    Hehe, jo, min sambo har stuga i Ryssbält. Lillblomma har mormor eller nåt sånt i Kalix.


    Du då? Vad har du för Kalixanknytning?
  11. Medlem sedan
    Nov 2003
    #6

    Å, jag vet inte...

    Jag vet inte om vi ska dit i påsk...
    Vi ska dit på "Hemvändarfest i Holmträsk" i sommar (Jo, det ÄR sant!) och så ska vi till Kläppen v 14...
    Men Kalix är ljuvligt så års och jag skulle gärna... Det vore ju SÅ roligt!

    Min ankn:
    Min mormor bor nu i Kalix (vid Grodparken), men bodde i Påläng (helt nära Ryssbält, och Sintras FÄSTMANS mormor vet vem min mormor är, fattar ni hur galet DET är!!!) när jag var liten.
    Familjen kom ursprungligen Holmträsk, min mamma är uppväxt i Kalix, och vi brukar bo på Björkforsgården hos min mammas moster, morbror och kusiner och mina två bebissysslingar när vi är där. Kring påsk finns det underbara ulliga gulliga lamm och nyfödda kalvar där!
    Och så brukar vi åka långdskidor, halstra löja och bränna snöskoter vid en stuga i Bjumisträsk.
    (Jo, alla ortsnamn är på riktigt!)

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  12. 6
    Å, jag vet inte... Jag vet inte om vi ska dit i påsk...
    Vi ska dit på "Hemvändarfest i Holmträsk" i sommar (Jo, det ÄR sant!) och så ska vi till Kläppen v 14...
    Men Kalix är ljuvligt så års och jag skulle gärna... Det vore ju SÅ roligt!

    Min ankn:
    Min mormor bor nu i Kalix (vid Grodparken), men bodde i Påläng (helt nära Ryssbält, och Sintras FÄSTMANS mormor vet vem min mormor är, fattar ni hur galet DET är!!!) när jag var liten.
    Familjen kom ursprungligen Holmträsk, min mamma är uppväxt i Kalix, och vi brukar bo på Björkforsgården hos min mammas moster, morbror och kusiner och mina två bebissysslingar när vi är där. Kring påsk finns det underbara ulliga gulliga lamm och nyfödda kalvar där!
    Och så brukar vi åka långdskidor, halstra löja och bränna snöskoter vid en stuga i Bjumisträsk.
    (Jo, alla ortsnamn är på riktigt!)

    //A
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    Sambons mamma, alltså barnens farmor och hennes man, bor där. Sambon är från Kalix.

    Har nog faktiskt varit i Ryssbält!
  14. 7
    Sambons mamma, alltså barnens farmor och hennes man, bor där. Sambon är från Kalix.

    Har nog faktiskt varit i Ryssbält!

Liknande trådar

  1. Nu är Sixten här!
    By karinko in forum Förlossning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-27, 20:09
  2. Sixten är här!
    By karinko in forum _1205 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-05-21, 14:21
  3. Sixten ska bli storebror...
    By Sintra in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 22:42
  4. Sixten
    By Eyrene in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-19, 14:49
  5. Sixten har...
    By hermelinen in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-07, 14:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar