5-årskontrollen...
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    5-årskontrollen...

    ... ägde rum förra veckan. Det blev inte så lyckat för vår del. Katja uppförde sig ovanligt illa, faktiskt. Hon kunde inte komma på vad hon skulle rita och fick nästan ett utbrott. Inte alls likt henne, men hon måtte ha känt väldiga prestationskrav. Till slut (efter mycket gnäll och lite pennkastning) blev det en stjärna på mörkblå himmer iaf.

    Jag och sköterskan (som dessutom var ny för oss, den gamla hade gått i pension) enades om att vänta med sprutan till en annan gång eftersom hon "kanske var på väg att bli sjuk". Katja började iofs besöket med att säga att hon hade haft ont i halsen under dagen och snorade lite, men jag märkte inte något av de symtomen efter besöket.

    Sedan var hon besviken på klistermärket hon fick och uttryckte det rätt tydlig. Hon verkar tro att besöken går ut på att hon ska få en tatuering...

    Vi fick sitta en stund och kramas i väntrummet efteråt innan hon kunde klä på sig overallen. Senare på kvällen var hon dock på strålande humör och den där förkylningen har inte märkts av. ¨

    Godkänt fick hon iaf. 21 kg och 114 cm.
    Sara med Katja 2005-11-09 och pojkarna (94 och 98)
  2. 1
    5-årskontrollen... ... ägde rum förra veckan. Det blev inte så lyckat för vår del. Katja uppförde sig ovanligt illa, faktiskt. Hon kunde inte komma på vad hon skulle rita och fick nästan ett utbrott. Inte alls likt henne, men hon måtte ha känt väldiga prestationskrav. Till slut (efter mycket gnäll och lite pennkastning) blev det en stjärna på mörkblå himmer iaf.

    Jag och sköterskan (som dessutom var ny för oss, den gamla hade gått i pension) enades om att vänta med sprutan till en annan gång eftersom hon "kanske var på väg att bli sjuk". Katja började iofs besöket med att säga att hon hade haft ont i halsen under dagen och snorade lite, men jag märkte inte något av de symtomen efter besöket.

    Sedan var hon besviken på klistermärket hon fick och uttryckte det rätt tydlig. Hon verkar tro att besöken går ut på att hon ska få en tatuering...

    Vi fick sitta en stund och kramas i väntrummet efteråt innan hon kunde klä på sig overallen. Senare på kvällen var hon dock på strålande humör och den där förkylningen har inte märkts av. ¨

    Godkänt fick hon iaf. 21 kg och 114 cm.
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Då kan du vara lugn! =)

    Det låter som en helt vanlig 5-åring och det är väl för väl att de har sådana motvallsdagar också annars skulle man ju inte njuta när de är så där ljuvliga som bara 5-åringar kan vara också!
  4. 2
    Då kan du vara lugn! =) Det låter som en helt vanlig 5-åring och det är väl för väl att de har sådana motvallsdagar också annars skulle man ju inte njuta när de är så där ljuvliga som bara 5-åringar kan vara också!
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Låter fullt normal

    I mina öron. Jag har verkligen haft alla sorter. De som totalvägrat, protesterat mot en del och en som bara gjorde som den blev tillsagd (och det var INTE den sista i skaran).
    De verkar utvecklas rätt bra ändå
  6. 3
    Låter fullt normal I mina öron. Jag har verkligen haft alla sorter. De som totalvägrat, protesterat mot en del och en som bara gjorde som den blev tillsagd (och det var INTE den sista i skaran).
    De verkar utvecklas rätt bra ändå

Liknande trådar

  1. 3-årskontrollen
    By -isa- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 19:50
  2. 5½-årskontrollen idag....
    By LenaH in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 14:08
  3. Bvc 4-årskontrollen
    By Jenny m Thea & Moa in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 07:20
  4. årskontrollen - glasögon!
    By mamman2 in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 07:43
  5. 1-årskontrollen avklarad
    By Lindys in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 13:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar