varför få detta hända??
Omhändertagna barn
  1. Medlem sedan
    Aug 2010
    #1

    varför få detta hända??

    Hejsan jag e en väldigt orolig mamma som inte vet hur jag ska göra för vad jag än gör så motarbetar dom mig på soc... Mitt barn har skador från en massa saker som hänt för fosterfamiljen inte ha koll på honom... jag ha bilder på dessa skador men soc gör ingenting.. plus att lilla liam satt på umgänget den 16/12.2010 o skakade o försvann i en annan värld o ögonen försvann på han o man fick ingen kontakt med honom i lite mer än 15 sekunder o detta hände minst 6 gånger under hela dagen o han gör inget han säger bara angelica han skojjar säkert me oss o man såg på han hur han led o jag fick inte göra nått.snälla hjälp mig vad ska jag göra?? dom lyssna ju inte på mig har försökt allt...:'( min lilla 4 åring lider o jag kan inte göra ett skit...HJÄLP
  2. 1
    varför få detta hända?? Hejsan jag e en väldigt orolig mamma som inte vet hur jag ska göra för vad jag än gör så motarbetar dom mig på soc... Mitt barn har skador från en massa saker som hänt för fosterfamiljen inte ha koll på honom... jag ha bilder på dessa skador men soc gör ingenting.. plus att lilla liam satt på umgänget den 16/12.2010 o skakade o försvann i en annan värld o ögonen försvann på han o man fick ingen kontakt med honom i lite mer än 15 sekunder o detta hände minst 6 gånger under hela dagen o han gör inget han säger bara angelica han skojjar säkert me oss o man såg på han hur han led o jag fick inte göra nått.snälla hjälp mig vad ska jag göra?? dom lyssna ju inte på mig har försökt allt...:'( min lilla 4 åring lider o jag kan inte göra ett skit...HJÄLP
  3. KatjaK
    #2
    Du är fortfarande vårdnadshavare? I såfall har du tillgång till alla läkarjournaler, info från barnomsorg mm.
    Du kan anmäla vanvård i den kommun där han hålls nu - och säg att du är van vid att man helt struntar i dig, men att du inte bara kan se på när ditt barn far illa.

    Är utredningarna korrekt utförda, eller är de värda att granskas hos Socialstyrelsen?
    Om soc ignorerar vanvård bör de också anmälas och granskas.

    Hur motiverar de omhändertagandet och hur motiverar de att han inte får komma hem?

    Beteendet du beskriver påminner lite om epilepsi. Han kan förstås också fått hårt slag i huvudet - har de varit till läkare?
    Om inte bör de anmälas också för det.
  4. 2
    Du är fortfarande vårdnadshavare? I såfall har du tillgång till alla läkarjournaler, info från barnomsorg mm.
    Du kan anmäla vanvård i den kommun där han hålls nu - och säg att du är van vid att man helt struntar i dig, men att du inte bara kan se på när ditt barn far illa.

    Är utredningarna korrekt utförda, eller är de värda att granskas hos Socialstyrelsen?
    Om soc ignorerar vanvård bör de också anmälas och granskas.

    Hur motiverar de omhändertagandet och hur motiverar de att han inte får komma hem?

    Beteendet du beskriver påminner lite om epilepsi. Han kan förstås också fått hårt slag i huvudet - har de varit till läkare?
    Om inte bör de anmälas också för det.
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    han hade trillat o slagit huvudet nån dag innan vi kom dit o hade blödit ganska kraftigt från pannan..Men dom gick inte till läkaren med honom.. ej heller med brännskadorna..dom säger att jag inte ha de stabilt om mig df få han inte komma hem... jag ska ringa socialstyrelsen på måndag.
  6. 3
    han hade trillat o slagit huvudet nån dag innan vi kom dit o hade blödit ganska kraftigt från pannan..Men dom gick inte till läkaren med honom.. ej heller med brännskadorna..dom säger att jag inte ha de stabilt om mig df få han inte komma hem... jag ska ringa socialstyrelsen på måndag.
  7. KatjaK
    #4
    Du har rätt att hämta ut alla läkarjournaler, bvc och så vidare. Du har rätt att få ut varenda anteckning om dig själv och ditt barn, från soc. Sätter de sig på tvären, kontakta Socialstyrelsen! Anmäl alla missförhållanden i fosterhemmet! Någon måste skydda ditt barn och vem är naturligare än du?

    Läs på här:
    http://www.socialstyrelsen.se/forpla...unga/foraldrar

    Du ska begära ett beslut på det torftiga umgänget. Ett skriftligt beslut kan du överklaga.

    Hur påstår de att du inte har det stabilt nog? Vad anser du själv?

    Har du talat med Socialstyrelsen än?
  8. 4
    Du har rätt att hämta ut alla läkarjournaler, bvc och så vidare. Du har rätt att få ut varenda anteckning om dig själv och ditt barn, från soc. Sätter de sig på tvären, kontakta Socialstyrelsen! Anmäl alla missförhållanden i fosterhemmet! Någon måste skydda ditt barn och vem är naturligare än du?

    Läs på här:
    http://www.socialstyrelsen.se/forpla...unga/foraldrar

    Du ska begära ett beslut på det torftiga umgänget. Ett skriftligt beslut kan du överklaga.

    Hur påstår de att du inte har det stabilt nog? Vad anser du själv?

    Har du talat med Socialstyrelsen än?
  9. Anonym
    #5
    Är du vårdnadshavare?
  10. 5
    Är du vårdnadshavare?
  11. Medlem sedan
    Aug 2010
    #6
    ja jag e vårdanshavare till mitt barn
  12. 6
    ja jag e vårdanshavare till mitt barn

Liknande trådar

  1. varför ska detta hända?
    By jag vet inte in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-04, 10:12
  2. Varför ska allt hända just nu?
    By Jessica~4barnsmamma in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 15:27
  3. Hur kan detta hända?
    By Miss_Piggy in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-12, 11:35
  4. Hur kan detta få hända??
    By AnneF med 3 busar in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 11:31
  5. Hur kan detta hända?
    By mysaan in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 07:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar