Brun tand
_0802 Februaribarn
  1. maylin
    #1

    Brun tand

    Albin föll på dagis för ca 1 månad sedan. Han skadade ena framtanden och jag upptäckte att den blivit brun nu. Inte så snyggt, men tur att det bara var mjölktand. Vi var till tandläkaren då det hände, men jag måste nog ringa igen och kolla för de trodde inte att det blev någon skada. Men den blev ju skadad ändå.
  2. 1
    Brun tand Albin föll på dagis för ca 1 månad sedan. Han skadade ena framtanden och jag upptäckte att den blivit brun nu. Inte så snyggt, men tur att det bara var mjölktand. Vi var till tandläkaren då det hände, men jag måste nog ringa igen och kolla för de trodde inte att det blev någon skada. Men den blev ju skadad ändå.
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Troligen har tanden blivit skadad och man kan inget göra åt det. Det viktiga är ju att tänderna under inte blivit skadade. Det får man inte veta förrän de nya tänderna kommer upp. Hoppas tänderna under klarat sig.
  4. 2
    Troligen har tanden blivit skadad och man kan inget göra åt det. Det viktiga är ju att tänderna under inte blivit skadade. Det får man inte veta förrän de nya tänderna kommer upp. Hoppas tänderna under klarat sig.
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    Var noga med att anmäla det till försäkringssbolaget. Jag fick en pinne kastad på mina framtänder när jag var liten. Om det blivit någon skada så gällde den försäkringen fram till att jag fyllde 25. Hoppas allt gått bra med tänderna under.
  6. 3
    Var noga med att anmäla det till försäkringssbolaget. Jag fick en pinne kastad på mina framtänder när jag var liten. Om det blivit någon skada så gällde den försäkringen fram till att jag fyllde 25. Hoppas allt gått bra med tänderna under.
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4

    Den har antagligen dött...

    När en tand mörknar så brukar det tyda på att den dött... Är den lös?

    Anmäl till försäkringsbolag att tanden fått en skada, för den nya tanden som ska komma sen kan också ha tagit skada av det.
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  8. 4
    Den har antagligen dött... När en tand mörknar så brukar det tyda på att den dött... Är den lös?

    Anmäl till försäkringsbolag att tanden fått en skada, för den nya tanden som ska komma sen kan också ha tagit skada av det.

Liknande trådar

  1. Lös tand och permanent tand
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 11:53
  2. BRUN Uj ????
    By Mollamaja in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 19:51
  3. "Min tand é lös, åh min tand é lös...
    By --vickan-- in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 17:41
  4. Jag har en BRUN UJ NU!!!!!!!!!!!!!!
    By Tina in forum Bebissnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 20:46
  5. Kan man ha brun
    By Lilla mamman in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-12, 19:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar