Jag är klar med alla julklappar!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Jag är klar med alla julklappar!

    Mamma som älskar hotellens lakan för de är så mjuka och sköna får satinlakan och örngott, hennes man tofflor för han fryser alltid öm fötterna.

    en stor andel av de jag köper julklappar till får vantar

    Mest klappar får småkillarna och barnbarnet (fast han får bara kläder stackarn) dyrast får tonårssonen som får en vattentät och stödtålig kamera (jag vill ha en likadan!)

    just nu sitter jag och sippar på ett glas vin och tittar på medan andra lagar mat. Det blir tydligen nåt med fläskkarre och klyftpotatis. jag är inte alls inblandad, men har fått visa vart det finns bla kanelstång och äpplen. Bearniesås blir det tydligen också (hemgjord)
    Det är en fas det går över.

    Den som inte tror att man kan göra nån skillnad bara för att man är liten har aldrig haft en mygga i sovrummet
  2. 1
    Jag är klar med alla julklappar! Mamma som älskar hotellens lakan för de är så mjuka och sköna får satinlakan och örngott, hennes man tofflor för han fryser alltid öm fötterna.

    en stor andel av de jag köper julklappar till får vantar

    Mest klappar får småkillarna och barnbarnet (fast han får bara kläder stackarn) dyrast får tonårssonen som får en vattentät och stödtålig kamera (jag vill ha en likadan!)

    just nu sitter jag och sippar på ett glas vin och tittar på medan andra lagar mat. Det blir tydligen nåt med fläskkarre och klyftpotatis. jag är inte alls inblandad, men har fått visa vart det finns bla kanelstång och äpplen. Bearniesås blir det tydligen också (hemgjord)
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Jag är lite klar med julklapparna och helt klar med middagsbestyren. Vatten i glaset.
  4. 2
    Jag är lite klar med julklapparna och helt klar med middagsbestyren. Vatten i glaset.
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    Men du skulle väl kunna slå in lite småsten i ett paket till sonen och behålla kameran själv...
  6. 3
    Men du skulle väl kunna slå in lite småsten i ett paket till sonen och behålla kameran själv...
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Åh det var minsann en fin definition. Det är jag också! Liiite klar.
  8. 4
    Åh det var minsann en fin definition. Det är jag också! Liiite klar.
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    Låter som en perfekt lördagkväll.
  10. 5
    Låter som en perfekt lördagkväll.
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6
    Ja, glaset är halvfullt ungefär. Man ska ju tänka positivt.
  12. 6
    Ja, glaset är halvfullt ungefär. Man ska ju tänka positivt.
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Jag var tvungen att premiärhandla på lokala bolaget och en sån där halvflaska fick inte plats i vinstället. synd och då blev vi tvugna att öppna den och dricka upp den. det blir ett helt glas vin ikväll.
  14. 7
    Jag var tvungen att premiärhandla på lokala bolaget och en sån där halvflaska fick inte plats i vinstället. synd och då blev vi tvugna att öppna den och dricka upp den. det blir ett helt glas vin ikväll.
  15. Medlem sedan
    Jul 2002
    #8
    Jaaa! Bra ide! han kan få min gamla vattentäta kamera som inte ens har hälften av presetandan.
  16. 8
    Jaaa! Bra ide! han kan få min gamla vattentäta kamera som inte ens har hälften av presetandan.
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9
    Absolut helt perfekt. Är du hemma nu? Mår alla bra och hur känns det?
  18. 9
    Absolut helt perfekt. Är du hemma nu? Mår alla bra och hur känns det?
  19. Medlem sedan
    Sep 2006
    #10
    Precis... och skulle han upphäva sin lilla stämma över att du är liiite taskig och något töntig som _göör_ så här_ så hälsa honom att det får man som barn lära sig av Ebenezer Scrooge (eller hur han stavar sitt namn)

    Att gamla års missgärningar hemsöker en på julafton...

    typ så.

    Det är en _sedelärande_ berättelse han borde ha lärt sig något av... för länge sen... typ, när han var 12!!!

    Du gör så här bara för att du älskar honom.

  20. 10
    Precis... och skulle han upphäva sin lilla stämma över att du är liiite taskig och något töntig som _göör_ så här_ så hälsa honom att det får man som barn lära sig av Ebenezer Scrooge (eller hur han stavar sitt namn)

    Att gamla års missgärningar hemsöker en på julafton...

    typ så.

    Det är en _sedelärande_ berättelse han borde ha lärt sig något av... för länge sen... typ, när han var 12!!!

    Du gör så här bara för att du älskar honom.

  21. Medlem sedan
    Jul 2002
    #11
    Jamenpreciiis!
  22. 11
    Jamenpreciiis!

Liknande trådar

  1. Klar med julklappar!
    By ejjvi in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-05, 07:15
  2. Klar med sonens julklappar!
    By Charlotte A in forum _98 Alla barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 07:51
  3. Äntligen klar med julklappar
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 20:53
  4. klar med julklappar
    By Malin IGAF in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 22:27
  5. Har ni köpt alla julklappar?
    By Morran m. tre in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 10:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar