storhetsvansinne i pepparkaksbaket
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    storhetsvansinne i pepparkaksbaket

    vi har pepparkakshus tävling på julafton och idag började vi med i familjens bidrag och vi lär få klistra pepparkakshus för tonåringarna var helt galen.

    jag ska göra en borg och då är det ju självklart att det ska finnas en liten by vid borgen tycker barnen, så dom har gjort 6-7 små hus medans jag gjort en stor borg eller gjort och gjort vi har bara gräddat allt än så länge klistrandet blir kvällens bidrag och dekoreringen

    håll tummarna att vi inte bränner ihjäl oss och att vårt bidrag blir de vinnande vi är ju väldigt många på julafton (ca 25pers) nu gör inte alla egna hus men en 6-7 bidrag borde vi få se vilket ska bli spännande.

    nästa fråga blir väll hur tusan ska vi frakta borgen och byn som sagt storhetsvansinne eller
  2. 1
    storhetsvansinne i pepparkaksbaket vi har pepparkakshus tävling på julafton och idag började vi med i familjens bidrag och vi lär få klistra pepparkakshus för tonåringarna var helt galen.

    jag ska göra en borg och då är det ju självklart att det ska finnas en liten by vid borgen tycker barnen, så dom har gjort 6-7 små hus medans jag gjort en stor borg eller gjort och gjort vi har bara gräddat allt än så länge klistrandet blir kvällens bidrag och dekoreringen

    håll tummarna att vi inte bränner ihjäl oss och att vårt bidrag blir de vinnande vi är ju väldigt många på julafton (ca 25pers) nu gör inte alla egna hus men en 6-7 bidrag borde vi få se vilket ska bli spännande.

    nästa fråga blir väll hur tusan ska vi frakta borgen och byn som sagt storhetsvansinne eller
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Men å, vad roligt det verkar!! Vilken familj du har UlLi! Bränn er inte. (Om man inte tänker äta härligheten så är ju faktiskt Karlssons Klister ett alternativ... *hädisk*)
  4. 2
    Men å, vad roligt det verkar!! Vilken familj du har UlLi! Bränn er inte. (Om man inte tänker äta härligheten så är ju faktiskt Karlssons Klister ett alternativ... *hädisk*)
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    inget storhetsvansinne här, men väl bränt finger. Men nu är huset gjort iaf

    Går det göra peppishus utan brännskador?
  6. 3
    inget storhetsvansinne här, men väl bränt finger. Men nu är huset gjort iaf

    Går det göra peppishus utan brännskador?
  7. Medlem sedan
    Jan 1999
    #4
    *s* Låter fantastiskt med en borg med tillhörande by! Men apropå storhetsvansinne med peppishus - så har jag en väninnan som i år gjorde La Sagrada di Familia som pepparkakshus... Helt galet...
  8. 4
    *s* Låter fantastiskt med en borg med tillhörande by! Men apropå storhetsvansinne med peppishus - så har jag en väninnan som i år gjorde La Sagrada di Familia som pepparkakshus... Helt galet...
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    Var min bror

    som kläckte iden och utmanade resten av släkten och det är verkligen nått alla verkar se fram emot och pikarna kommer lite här och där om dessa hus och vem som gör de finaste.

    lillebror ska fixa ett fint pris till vinnaren och troligast en vandringspokal, och då lillebror jus nu är ute i europa och vallar till skidskyttarna så lär han ju hitta på nått helt galet pris om jag känner honom rätt.
  10. 5
    Var min bror som kläckte iden och utmanade resten av släkten och det är verkligen nått alla verkar se fram emot och pikarna kommer lite här och där om dessa hus och vem som gör de finaste.

    lillebror ska fixa ett fint pris till vinnaren och troligast en vandringspokal, och då lillebror jus nu är ute i europa och vallar till skidskyttarna så lär han ju hitta på nått helt galet pris om jag känner honom rätt.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    Ingen aning

    om man kan göra ett hus utan brännskador funderar på om kalsonsklister kanske är lösningen trotts allt fast det är maken som får limma ihop med socker så han ska få avgöra
  12. 6
    Ingen aning om man kan göra ett hus utan brännskador funderar på om kalsonsklister kanske är lösningen trotts allt fast det är maken som får limma ihop med socker så han ska få avgöra
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7

    helt galet

    lät det jag tror min borg är precis lagom är ju dessutom mitt första pepparkakshus jag gör från grunden så jag tycker jag tagit på mig mycket jobb ändå
  14. 7
    helt galet lät det jag tror min borg är precis lagom är ju dessutom mitt första pepparkakshus jag gör från grunden så jag tycker jag tagit på mig mycket jobb ändå
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8
  16. 8

Liknande trådar

  1. Till pepparkaksbaket!
    By compax in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 22:02
  2. Storhetsvansinne ??
    By gaalen in forum Ur barnamun
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 12:20
  3. Jag har fått storhetsvansinne!
    By .charlotte. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 09:12
  4. Det årliga pepparkaksbaket
    By fru_bill in forum _01 Höstbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 20:06
  5. Pepparkaksbaket
    By Sirpa in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 12:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar