skum i urinen
_1012 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2009
    #1

    skum i urinen

    Hej på er!

    Har en liten fråga till er...
    De senaste dagarna har jag haft mycket vitt skum i urinen. Är det någon som vet vad det kan vara? Jag har haft lite protein i urinen de senaste kontrollerna och har högt blodtryck. Kan det blivit havandeskapsförgiftning? Nu är jag i v 40+1 så jag hoppas ju på att förlossningen snart ska komma igång...

    Vet inte om jag ska ringa förlossningen ikväll eller om jag ska avvakta och ringa bm imorgon.

    Någon som vet?
  2. 1
    skum i urinen Hej på er!

    Har en liten fråga till er...
    De senaste dagarna har jag haft mycket vitt skum i urinen. Är det någon som vet vad det kan vara? Jag har haft lite protein i urinen de senaste kontrollerna och har högt blodtryck. Kan det blivit havandeskapsförgiftning? Nu är jag i v 40+1 så jag hoppas ju på att förlossningen snart ska komma igång...

    Vet inte om jag ska ringa förlossningen ikväll eller om jag ska avvakta och ringa bm imorgon.

    Någon som vet?
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Det är nog äggvita (proteinerna) som är boven till skummande urin.
    Hur mår du annars?
    Jag tycker du kan ringa in till förlossningen och berätta det så du har ringt iaf. Rådfråga iaf.
  4. 2
    Det är nog äggvita (proteinerna) som är boven till skummande urin.
    Hur mår du annars?
    Jag tycker du kan ringa in till förlossningen och berätta det så du har ringt iaf. Rådfråga iaf.
  5. Medlem sedan
    Nov 2009
    #3
    jag mår bra annars... ingen huvudvärk eller ont i övre magdelen. Skum i urinen har inte bm sagt att jag ska vara uppmärksam på. Men eftersom jag går på extrakontroller kanske ska ringa förlossningen och fråga som sagt. Gör det på en gång. Tack
  6. 3
    jag mår bra annars... ingen huvudvärk eller ont i övre magdelen. Skum i urinen har inte bm sagt att jag ska vara uppmärksam på. Men eftersom jag går på extrakontroller kanske ska ringa förlossningen och fråga som sagt. Gör det på en gång. Tack
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Vågar inte heller ponera ng, men råder dig som andra ring förlossningen för säkerhets skull!
  8. 4
    Vågar inte heller ponera ng, men råder dig som andra ring förlossningen för säkerhets skull!
  9. Medlem sedan
    Nov 2009
    #5
    jag ringde och bm sa att det förmodligen var pga för höjd äggvita. Men eftersom att jag mår bra för övrigt så skulle jag avvakta till morgondagens besök hos min barnmorska. tack ska ni ha
  10. 5
    jag ringde och bm sa att det förmodligen var pga för höjd äggvita. Men eftersom att jag mår bra för övrigt så skulle jag avvakta till morgondagens besök hos min barnmorska. tack ska ni ha

Liknande trådar

  1. Protein i urinen
    By lawe in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 23:23
  2. skum i urinen
    By anonymt* in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 22:05
  3. Blod i urinen
    By Mam74 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 09:40
  4. Äggvita i urinen ?
    By fredde39 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 19:47
  5. Äggvita i urinen?
    By Minama in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 14:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar