Förra veckan
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Förra veckan

    sa' två av mina elever att de nog inte behöver min hjälp mer. I helgen fick jag ett mejl från mamman till den ene, som sa' att det vore nog bra om jag fortsätter träffa hennes son, för han blir så stressad vid proven att han resultat inte är bra. Nyss fick jag mejl från den andre killen som undrade om jag kunde komma i morgon eftermiddag... Det kan jag inte, för jag har bestämt att gå till kompisar då (träffar en fysik-elev på förmiddagen dock). Men jag ler lite ändå ! Fast jag tycker det är tråkigt att elev nr 1 inte lyckas så bra på proven som när han får räkna hemma i lugn och ro.
    Förresten förnyade gubben min annons på leboncoin, när det verkade som elevantalet skulle minska. Då ringde genast en mamma och undrade om jag skulle kunna träffa hennes son, med början nästa vecka. Efter diverse pratande kom jag fram till att denne son troligen går i samma klass som två andra av mina elever! Det är rena slumpen, för de har definitivt inte pratat med varandra om mig. Höstens övriga elever går f.ö. på fem andra av stadens gymnasieskolor.
  2. 1
    Förra veckan sa' två av mina elever att de nog inte behöver min hjälp mer. I helgen fick jag ett mejl från mamman till den ene, som sa' att det vore nog bra om jag fortsätter träffa hennes son, för han blir så stressad vid proven att han resultat inte är bra. Nyss fick jag mejl från den andre killen som undrade om jag kunde komma i morgon eftermiddag... Det kan jag inte, för jag har bestämt att gå till kompisar då (träffar en fysik-elev på förmiddagen dock). Men jag ler lite ändå ! Fast jag tycker det är tråkigt att elev nr 1 inte lyckas så bra på proven som när han får räkna hemma i lugn och ro.
    Förresten förnyade gubben min annons på leboncoin, när det verkade som elevantalet skulle minska. Då ringde genast en mamma och undrade om jag skulle kunna träffa hennes son, med början nästa vecka. Efter diverse pratande kom jag fram till att denne son troligen går i samma klass som två andra av mina elever! Det är rena slumpen, för de har definitivt inte pratat med varandra om mig. Höstens övriga elever går f.ö. på fem andra av stadens gymnasieskolor.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Vad kul!
  4. 2
    Vad kul!

Liknande trådar

  1. Förra veckan..
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-04-07, 11:01
  2. Im förra veckan
    By Trollmor77 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 07:49
  3. UL förra veckan
    By SF-daisy in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 20:37
  4. DHW förra veckan
    By Moonbeam in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 08:18
  5. Förra veckan...
    By Mathilde in forum Kärlek & relationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 09:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar