mannagrynsgröt?
_1005 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2006
    #1

    mannagrynsgröt?

    Gjorde jag till storan, och mig själv. Lilleman fick smaka och det gick ner det med.. kan de äta sånt eller? Den är ju inte berikad på 18 olika sätt iofs och kanske ruskigt stoppande? Är ju bra om man ändå gör gröt att slippa göra en gröt till samtidigt. (Vi kör med köpegröt till frukost till skrutten)
  2. 1
    mannagrynsgröt? Gjorde jag till storan, och mig själv. Lilleman fick smaka och det gick ner det med.. kan de äta sånt eller? Den är ju inte berikad på 18 olika sätt iofs och kanske ruskigt stoppande? Är ju bra om man ändå gör gröt att slippa göra en gröt till samtidigt. (Vi kör med köpegröt till frukost till skrutten)
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    enligt min bvc så kan dom äta den gröten.
  4. 2
    enligt min bvc så kan dom äta den gröten.
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Bvc här tycker att köpe gröt är till för att lura föräldrar på pengar... Man är rädd att barnen inte ska få i sig tillräckligt med näring och luras då att köpa gröt med massor av tillsatser fast att det går precis lika bra med vanlig havregrynsgröt osv.
    Jag minns dock att Gösta fick ruskigt ont i magen av mannagrynsgröt. Troligen pga att den är stoppande och innehåller mjölk och risgrynsgröt var ännu värre. Men han har en superkänslig mage och är alltid hård i magen.
    Ragnar har inte fått prova annat än köpe gröt för han verkar lika känslig.
    Gösta brukar få havregrynsgröt som jag kokat och blandat med plommonpure typ 50/50 för annars får han förstoppning direkt.
  6. 3
    Bvc här tycker att köpe gröt är till för att lura föräldrar på pengar... Man är rädd att barnen inte ska få i sig tillräckligt med näring och luras då att köpa gröt med massor av tillsatser fast att det går precis lika bra med vanlig havregrynsgröt osv.
    Jag minns dock att Gösta fick ruskigt ont i magen av mannagrynsgröt. Troligen pga att den är stoppande och innehåller mjölk och risgrynsgröt var ännu värre. Men han har en superkänslig mage och är alltid hård i magen.
    Ragnar har inte fått prova annat än köpe gröt för han verkar lika känslig.
    Gösta brukar få havregrynsgröt som jag kokat och blandat med plommonpure typ 50/50 för annars får han förstoppning direkt.
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    Tack för svar, då väntar vi med den, erik blir duktigt trög i magen bara av vällingen på kvällen.. blir köpegröt för det är lätt mest..
  8. 4
    Tack för svar, då väntar vi med den, erik blir duktigt trög i magen bara av vällingen på kvällen.. blir köpegröt för det är lätt mest..
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #5
    Jag har provat många köpe gröter till Göstas tröga mage och rekomenderar sempers fruktgröter. Hellst inte de med banan... Från 1år finns fruktgröt med aktivbakterikultur den är super.
  10. 5
    Jag har provat många köpe gröter till Göstas tröga mage och rekomenderar sempers fruktgröter. Hellst inte de med banan... Från 1år finns fruktgröt med aktivbakterikultur den är super.
  11. Medlem sedan
    Jun 2006
    #6
    gott å veta.. storan hade aldrig detta problemet så man får tänka lite annorlunda eller så.. kan tex inte ge banan om den inte är tokmogen och en sån bär man ju inte med sig ändå

    fast nu verkar det som att det är påväg att bli bättre fast då har jag å andra sidan skedat in lite katrinplommon vid varje matmål för att lösa upp.. han är iaf inte förstoppad för det kommer ju varje dag
  12. 6
    gott å veta.. storan hade aldrig detta problemet så man får tänka lite annorlunda eller så.. kan tex inte ge banan om den inte är tokmogen och en sån bär man ju inte med sig ändå

    fast nu verkar det som att det är påväg att bli bättre fast då har jag å andra sidan skedat in lite katrinplommon vid varje matmål för att lösa upp.. han är iaf inte förstoppad för det kommer ju varje dag

Liknande trådar

  1. Mannagrynsgröt
    By Lilla hjärtat in forum _1005 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 14:00
  2. Mannagrynsgröt - gör ni det??
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 10:15
  3. Mannagrynsgröt
    By snuffs in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-22, 20:55
  4. Mannagrynsgröt?
    By Johanna in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-14, 08:32
  5. Mannagrynsgröt
    By .charlotte. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 11:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar