Är ni redo inför julen?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2010
    #1

    Är ni redo inför julen?

    Eller är ni genomstressade?
    Fast då skulle ni väl inte hålla till här om ni skulle vara stressade inför julen och leverera den perfekta julen som resten av min familj.
    ALLT ska vara hemlagat.
    Snart så börjar väl mamma och syrran jaga också och stycka köttet, mala det för att göra köttfärs och stoppa korven också.
    Själv köper jag ev julmat.
  2. 1
    Är ni redo inför julen? Eller är ni genomstressade?
    Fast då skulle ni väl inte hålla till här om ni skulle vara stressade inför julen och leverera den perfekta julen som resten av min familj.
    ALLT ska vara hemlagat.
    Snart så börjar väl mamma och syrran jaga också och stycka köttet, mala det för att göra köttfärs och stoppa korven också.
    Själv köper jag ev julmat.
  3. monka
    #2
    Inte minsta stressad trots jag inte köpt en julklapp... det fixar jag imorgon när jag kommer hem, eller under resan...
  4. 2
    Inte minsta stressad trots jag inte köpt en julklapp... det fixar jag imorgon när jag kommer hem, eller under resan...
  5. mandelblomma
    #3
    bring it on!
    Japp har en del klappar att slå in bara..lite sill att fixa och lax att grava - nej den ska inte vara klar på julafton-
    Skinkan att griljera...sen klar.
    Massor av julmys med ljus, blommor och inga måsten nu!
  6. 3
    bring it on!
    Japp har en del klappar att slå in bara..lite sill att fixa och lax att grava - nej den ska inte vara klar på julafton-
    Skinkan att griljera...sen klar.
    Massor av julmys med ljus, blommor och inga måsten nu!
  7. Medlem sedan
    Sep 1998
    #4

    Är inte redo för julen än...

    men det hinner jag nog bli.
    I morgon ska allt fixas klart. Det ska städas, skinkan ska fixas, knäcken ska kokas mm mm Dessutom ska det fixas mellan dotterns 2 tennismatcher som ska spelas i morgon kl 09.00 och 16.30
    Men jag stressar inte upp för det.
  8. 4
    Är inte redo för julen än... men det hinner jag nog bli.
    I morgon ska allt fixas klart. Det ska städas, skinkan ska fixas, knäcken ska kokas mm mm Dessutom ska det fixas mellan dotterns 2 tennismatcher som ska spelas i morgon kl 09.00 och 16.30
    Men jag stressar inte upp för det.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Japp, jag känner mig ganska klar. Lite plock och städning kvar, men inget som gör mig brydd. Och att det mesta är hemgjort behöver inte vara så betungande i december, man kan ju förvara en hel del ett tag i frysen så att det inte blir så intensivt sista veckan.
  10. 5
    Japp, jag känner mig ganska klar. Lite plock och städning kvar, men inget som gör mig brydd. Och att det mesta är hemgjort behöver inte vara så betungande i december, man kan ju förvara en hel del ett tag i frysen så att det inte blir så intensivt sista veckan.
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Inte redo alls.. inte färdig alls.. Men det blir jul ändå har jag hört..
  12. 6
    Inte redo alls.. inte färdig alls.. Men det blir jul ändå har jag hört..
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Varken eller. Inte redo. Inte sönderstressad. Bara... tom och trött. Men på julafton när familjen är samlad och barnen är spända och alla ljusen brinner så kommer kanske julefriden ändå..
  14. 7
    Varken eller. Inte redo. Inte sönderstressad. Bara... tom och trött. Men på julafton när familjen är samlad och barnen är spända och alla ljusen brinner så kommer kanske julefriden ändå..
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    Jag har varit tokstressad i en dryg månad av andra orsaker så julen stressar mig inte

    Vi köper få julklappar och äter julmaten hos sambons föräldrar så jukbestyren är väldigt ostressande
  16. 8
    Jag har varit tokstressad i en dryg månad av andra orsaker så julen stressar mig inte

    Vi köper få julklappar och äter julmaten hos sambons föräldrar så jukbestyren är väldigt ostressande
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9

    jag borde vara det...

    ...men no way!!! Mannen är nog smulan mer stressad för han håller på med hard core just nu, the skinka mm mm...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  18. 9
    jag borde vara det... ...men no way!!! Mannen är nog smulan mer stressad för han håller på med hard core just nu, the skinka mm mm...
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Jag struntar ju i julen så mycket jag kan, så jag behöver inte bli så stressad. Herrarna i huset bryr sig inte det minsta om pynt, men lussebullarna tuggar de förstås i sig.

    Däremot glömmer jag hela tiden bort vad jag köpt och slagit in när det gäller julklappar, så jag kom just på att jag måste fixa en till imorgon, men det blir enkelt. Men en riktig rysare var en sak jag köpt till mannen på nätet som kom idag. Inte en dag för tidigt. Puh...
  20. 10
    Jag struntar ju i julen så mycket jag kan, så jag behöver inte bli så stressad. Herrarna i huset bryr sig inte det minsta om pynt, men lussebullarna tuggar de förstås i sig.

    Däremot glömmer jag hela tiden bort vad jag köpt och slagit in när det gäller julklappar, så jag kom just på att jag måste fixa en till imorgon, men det blir enkelt. Men en riktig rysare var en sak jag köpt till mannen på nätet som kom idag. Inte en dag för tidigt. Puh...
  21. Medlem sedan
    Sep 2005
    #11
    Lite lagom sådär. Men jag gillar all stress som har med julen att göra faktiskt. Har några sista klappar att köpa imorgon och lite annat småfix bara. Kraven på den här julen är inte skyhöga så allt känns toppenbra!

    Stoppa egn korv och göra egen sill och göra eget allt - det låter skitmysigt och så ska jag göra i mitt nästa liv, for sure!
  22. 11
    Lite lagom sådär. Men jag gillar all stress som har med julen att göra faktiskt. Har några sista klappar att köpa imorgon och lite annat småfix bara. Kraven på den här julen är inte skyhöga så allt känns toppenbra!

    Stoppa egn korv och göra egen sill och göra eget allt - det låter skitmysigt och så ska jag göra i mitt nästa liv, for sure!
  23. Medlem sedan
    Jun 1998
    #12
    Inte alls stressad, jag är inte klar men det hinns nog med i alla fall och gör det inte det så kommer ju julen ändå.
    Klapparna är klara, mat har vi köpt lite som är klart och annat gör/har vi gjort själv.
    Imorgon ska jag och mina barn baka julkakor och sedan blir det allt annat som ska bli klart men stress känner jag som sagt inte.
  24. 12
    Inte alls stressad, jag är inte klar men det hinns nog med i alla fall och gör det inte det så kommer ju julen ändå.
    Klapparna är klara, mat har vi köpt lite som är klart och annat gör/har vi gjort själv.
    Imorgon ska jag och mina barn baka julkakor och sedan blir det allt annat som ska bli klart men stress känner jag som sagt inte.
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    Totalt ostressad. I år gör jag ingenting, svärmor envisas med att göra allt (inklusive att stoppa korven, på riktigt). Fast att laga mat får mig sällan stressad, brukar vara tvärtom.
  26. 13
    Totalt ostressad. I år gör jag ingenting, svärmor envisas med att göra allt (inklusive att stoppa korven, på riktigt). Fast att laga mat får mig sällan stressad, brukar vara tvärtom.

Liknande trådar

  1. Redo för julen!
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-11-03, 18:54
  2. Redo inför morgondagen
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 21:38
  3. Testet ligger redo inför imorgon..
    By Hoppas på Lillfnutt in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 10:51
  4. Inför julen
    By Gravid20 in forum _05 Sommarbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 12:12
  5. Inför julen
    By Dame in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 15:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar