Jul- och nyårsenkät
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    Jul- och nyårsenkät

    En liten julenkät kanske kan pigga upp stämningen här inne? :-)

    1. Hur firades julen?
    2. Vad fick barnet i julklapp?
    3. Vad fick du i julklapp? :-)
    4. Vad hade ni på julbordet?
    5. Har barnet någon julmatsfavorit?
    6. Vad ska ni göra på nyår?
    7. Vad serveras till nyårsmiddag?
    8. Blir det några raketer?
    9. Har ni lidit något av trafikkaoset under helgerna?
    10. Vad har varit barnets favorit under julen?

    Kram, kram!
  2. 1
    Jul- och nyårsenkät En liten julenkät kanske kan pigga upp stämningen här inne? :-)

    1. Hur firades julen?
    2. Vad fick barnet i julklapp?
    3. Vad fick du i julklapp? :-)
    4. Vad hade ni på julbordet?
    5. Har barnet någon julmatsfavorit?
    6. Vad ska ni göra på nyår?
    7. Vad serveras till nyårsmiddag?
    8. Blir det några raketer?
    9. Har ni lidit något av trafikkaoset under helgerna?
    10. Vad har varit barnets favorit under julen?

    Kram, kram!
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    #2
    1. Hur firades julen?
    Hos mina föräldrar, min systers familj och min mans föräldrar kom också dit. Julmat, gran, tomte, Kalle Anka och massor av julklappar blev det!

    2. Vad fick barnet i julklapp?
    Ritbräda, dockvagn, docka, klänning, ridhjälm, kudde, fårskinn.

    3. Vad fick du i julklapp? :-)
    Tallrikar, örhängen, ficklampa, barnvakt och säkert nåt mer som jag glömt.

    4. Vad hade ni på julbordet?
    Sill, jansson, skinka, köttbullar, prinskorv, rökta korvar, bröd m.m.

    5. Har barnet någon julmatsfavorit?
    Hon åt potatis och ägg hela julen!

    6. Vad ska ni göra på nyår?
    Syrrans familj kommer till oss och äter gott och spelar spel.

    7. Vad serveras till nyårsmiddag?
    Entrecote, har inte bestämt mer än.

    8. Blir det några raketer?
    Ja ngr

    9. Har ni lidit något av trafikkaoset under helgerna?
    Nej inte ett dugg!

    10. Vad har varit barnets favorit under julen?
    Leka med hennes kusiner och att köra runt sin nya dockvagn!
  4. 2
    1. Hur firades julen?
    Hos mina föräldrar, min systers familj och min mans föräldrar kom också dit. Julmat, gran, tomte, Kalle Anka och massor av julklappar blev det!

    2. Vad fick barnet i julklapp?
    Ritbräda, dockvagn, docka, klänning, ridhjälm, kudde, fårskinn.

    3. Vad fick du i julklapp? :-)
    Tallrikar, örhängen, ficklampa, barnvakt och säkert nåt mer som jag glömt.

    4. Vad hade ni på julbordet?
    Sill, jansson, skinka, köttbullar, prinskorv, rökta korvar, bröd m.m.

    5. Har barnet någon julmatsfavorit?
    Hon åt potatis och ägg hela julen!

    6. Vad ska ni göra på nyår?
    Syrrans familj kommer till oss och äter gott och spelar spel.

    7. Vad serveras till nyårsmiddag?
    Entrecote, har inte bestämt mer än.

    8. Blir det några raketer?
    Ja ngr

    9. Har ni lidit något av trafikkaoset under helgerna?
    Nej inte ett dugg!

    10. Vad har varit barnets favorit under julen?
    Leka med hennes kusiner och att köra runt sin nya dockvagn!
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    1. Hur firades julen?
    Traditons enligt med släkt tomte klappar och julmat

    2. Vad fick barnet i julklapp?
    Har ju 2 och det fick massor tex, böcker sänkläder pyamasar en barbi docka till stortjejen en gunghäst till lilla Olivia mm

    3. Vad fick du i julklapp? :-)
    ett fint smyckes skrin jag önskat och massage precentkort i 1 h på ett mysigt ställe vi har här, bartillbehör och bastutillbehör vinglas i serien vi samlar på mm

    4. Vad hade ni på julbordet?
    Skinka volevang prinskorvar köttbullar brysselkål rödkål jansson vörtbröd massa sillar laxar i olika sorter senap och ja allt, snapps julöl och julmust

    5. Har barnet någon julmatsfavorit?
    köttbullar

    6. Vad ska ni göra på nyår?
    då kommer våra vänner från stockholm ner med sina 2 barn

    7. Vad serveras till nyårsmiddag?
    bra fråga helstekt fläskfile det vet jag men sen

    8. Blir det några raketer?
    ja

    9. Har ni lidit något av trafikkaoset under helgerna?
    nej då vi varit hemma

    10. Vad har varit barnets favorit under julen?
    Morbror Lars han är inte här så ofta men han är så barnkär och lekig av sig han har kört rally i hög fart med dottern på Min farmors rullator
  6. 3
    1. Hur firades julen?
    Traditons enligt med släkt tomte klappar och julmat

    2. Vad fick barnet i julklapp?
    Har ju 2 och det fick massor tex, böcker sänkläder pyamasar en barbi docka till stortjejen en gunghäst till lilla Olivia mm

    3. Vad fick du i julklapp? :-)
    ett fint smyckes skrin jag önskat och massage precentkort i 1 h på ett mysigt ställe vi har här, bartillbehör och bastutillbehör vinglas i serien vi samlar på mm

    4. Vad hade ni på julbordet?
    Skinka volevang prinskorvar köttbullar brysselkål rödkål jansson vörtbröd massa sillar laxar i olika sorter senap och ja allt, snapps julöl och julmust

    5. Har barnet någon julmatsfavorit?
    köttbullar

    6. Vad ska ni göra på nyår?
    då kommer våra vänner från stockholm ner med sina 2 barn

    7. Vad serveras till nyårsmiddag?
    bra fråga helstekt fläskfile det vet jag men sen

    8. Blir det några raketer?
    ja

    9. Har ni lidit något av trafikkaoset under helgerna?
    nej då vi varit hemma

    10. Vad har varit barnets favorit under julen?
    Morbror Lars han är inte här så ofta men han är så barnkär och lekig av sig han har kört rally i hög fart med dottern på Min farmors rullator
  7. Medlem sedan
    Oct 2008
    #4
    Mymla svarar själv.

    1. Hur firades julen?
    Hemma (helt underbart att slippa släpa ut ungar och klappar i kylan och snömodden). Mamma/Mojjmojj var här och vi fick också besök av min svåger och svägerska. God mat, klappar som delades ut i omgångar, lugn och ro och bara en massa mys. Kände faktiskt inte av någon stress alls på hela julafton. Det var super!

    På juldagen firade vi med Grodans storasyster och öppnade ännu fler paket.

    2. Vad fick barnet i julklapp?
    Alldeles för mycket grejer! Pust. Av oss fick han lite kläder, en trumma, ett pussel med bilar, ett magnetpussel till kylskåpet med vilda djur och en gigantisk uppblåsbar spindel från IKEA. Sen fick han en liten synt med massor av knasiga djurljud (den tar vi bara fram ibland, haha). Han fick två barbapapa-gosedjur, en rosa döskallenalle, duplo, en stickad pippitröja, lite mer kläder, en briobrandbil, en dvd med fåret Shaun och en söt liten skål. Jag tror att det var allt. Vi öppnade klapparna i omgångar så han har faktiskt lekt med precis allting.

    3. Vad fick du i julklapp? :-)
    Jag fick ett fantastiskt fint halsband (Efva Attling) och ett vacker glasskåp att ha mina garner i av sambon. En box med säsong två av tv-serien True Blood och en bok. Sen fick vi en jättefin tavla som vi har hängt i hallen.

    4. Vad hade ni på julbordet?
    Olika sorters sill, skinka, köttbullar (både veg och vanliga), prinskorv, potatis, gravlax med sås, godaste julsenapen, ruccolasallad (med västerbotten, päron, granat, hasselnötter och apelsindressing SÅ gott), ägghalvor med majjo, jansons, grönkålspaj, senapsstuvad brysselkål, vört och olika ostar. Väldigt lagom, vi har kunnat äta upp nästan allt och inte kastat. Haha.

    5. Har barnet någon julmatsfavorit?
    Ägg och gravlax har han snöat in på den lille gynnaren.

    6. Vad ska ni göra på nyår?
    Vi kommer nog att vara hemma bara lilla familjen.

    7. Vad serveras till nyårsmiddag?
    Jag funderar på löjromstoast till förrätt, rödtunga med champagnesås till varmrätt och pepparkakspannacotta med rårörda lingon till dessert. Men inget bestämt än.

    8. Blir det några raketer?
    Nej. Jag tycker faktiskt att raketer för privat bruk borde förbjudas. Så tråkig är jag.

    9. Har ni lidit något av trafikkaoset under helgerna?
    Ja, jag skulle ha åkt till min farmor på juldagen men vågade inte ge mig ut med allt krångel på spåren och alla inställda tåg.

    10. Vad har varit barnets favorit under julen?
    Att få vara med både mamma, pappa och mormor hela dagarna tror jag. Alltid någon som har tid att leka. Och han gilllar sina julklappar jättemycket. Vi delade ut några klappar i taget under flera dagar, det ska vi definitivt göra i fortsättningen också om det blir sådana här mängder med paket. Då hinner han njuta av allt istället för att bara kasta i en hög.

    Kram!
  8. 4
    Mymla svarar själv.

    1. Hur firades julen?
    Hemma (helt underbart att slippa släpa ut ungar och klappar i kylan och snömodden). Mamma/Mojjmojj var här och vi fick också besök av min svåger och svägerska. God mat, klappar som delades ut i omgångar, lugn och ro och bara en massa mys. Kände faktiskt inte av någon stress alls på hela julafton. Det var super!

    På juldagen firade vi med Grodans storasyster och öppnade ännu fler paket.

    2. Vad fick barnet i julklapp?
    Alldeles för mycket grejer! Pust. Av oss fick han lite kläder, en trumma, ett pussel med bilar, ett magnetpussel till kylskåpet med vilda djur och en gigantisk uppblåsbar spindel från IKEA. Sen fick han en liten synt med massor av knasiga djurljud (den tar vi bara fram ibland, haha). Han fick två barbapapa-gosedjur, en rosa döskallenalle, duplo, en stickad pippitröja, lite mer kläder, en briobrandbil, en dvd med fåret Shaun och en söt liten skål. Jag tror att det var allt. Vi öppnade klapparna i omgångar så han har faktiskt lekt med precis allting.

    3. Vad fick du i julklapp? :-)
    Jag fick ett fantastiskt fint halsband (Efva Attling) och ett vacker glasskåp att ha mina garner i av sambon. En box med säsong två av tv-serien True Blood och en bok. Sen fick vi en jättefin tavla som vi har hängt i hallen.

    4. Vad hade ni på julbordet?
    Olika sorters sill, skinka, köttbullar (både veg och vanliga), prinskorv, potatis, gravlax med sås, godaste julsenapen, ruccolasallad (med västerbotten, päron, granat, hasselnötter och apelsindressing SÅ gott), ägghalvor med majjo, jansons, grönkålspaj, senapsstuvad brysselkål, vört och olika ostar. Väldigt lagom, vi har kunnat äta upp nästan allt och inte kastat. Haha.

    5. Har barnet någon julmatsfavorit?
    Ägg och gravlax har han snöat in på den lille gynnaren.

    6. Vad ska ni göra på nyår?
    Vi kommer nog att vara hemma bara lilla familjen.

    7. Vad serveras till nyårsmiddag?
    Jag funderar på löjromstoast till förrätt, rödtunga med champagnesås till varmrätt och pepparkakspannacotta med rårörda lingon till dessert. Men inget bestämt än.

    8. Blir det några raketer?
    Nej. Jag tycker faktiskt att raketer för privat bruk borde förbjudas. Så tråkig är jag.

    9. Har ni lidit något av trafikkaoset under helgerna?
    Ja, jag skulle ha åkt till min farmor på juldagen men vågade inte ge mig ut med allt krångel på spåren och alla inställda tåg.

    10. Vad har varit barnets favorit under julen?
    Att få vara med både mamma, pappa och mormor hela dagarna tror jag. Alltid någon som har tid att leka. Och han gilllar sina julklappar jättemycket. Vi delade ut några klappar i taget under flera dagar, det ska vi definitivt göra i fortsättningen också om det blir sådana här mängder med paket. Då hinner han njuta av allt istället för att bara kasta i en hög.

    Kram!
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Nataluskan svarar

    1. Hur firades julen?
    - Hos mina föräldrar, med min morbror och hans fru samt Olgas bonussyrra.. Mat och klappar, ingen tomte eftersom Olga blev livrädd för den vi träffade på stan.

    2. Vad fick barnet i julklapp?
    - Böcker, Bananer i pyjamas film, litet bord och stolar, en leksaksservis i trä, kläder, en liten skål som det står Prinsess-snacks på, pussel, en massa duplo, en Duplo lantgård, mm mm

    3. Vad fick du i julklapp? :-)
    En plättlagg och så har vi köpt ny tv till oss som kommer på måndag Men jag ska få lite kläder av maken då vi åker och shoppar nån dag framöver

    4. Vad hade ni på julbordet?
    - Sill, potatis, Polsk grönsakssallad, skinka, lax, Prinskorv, köttbullar en janson som min mor gjort på matjesill samt hembakt bröd, bla en fantastiskt god Stilton ost

    5. Har barnet någon julmatsfavorit?
    - Prinskorv och bröd och ost

    6. Vad ska ni göra på nyår?
    - Vara hemma bar jag, maken och Olga

    7. Vad serveras till nyårsmiddag?
    ´Makens variant på Löjromstoast, Oxfile med potatisgratäng som smaksätts med Taleggio-ost nån sås samt nån gott rött vin till samt Hallon-maräng sviss i glas

    8. Blir det några raketer?
    - Nope vi tittar på när alla andra skjuter pengarna upp i luften.. Tycker det hade vart kul att se lite Eld-dansare istället

    9. Har ni lidit något av trafikkaoset under helgerna?
    - Nope himla glada att vi stannade hemma vid och inte åkte ner till svärmor i Västergötland.

    10. Vad har varit barnets favorit under julen?
    Leka med Duplot och med sin srvis vi får kaffe och mat

    Gott slut och gott nytt år
  10. 5
    Nataluskan svarar

    1. Hur firades julen?
    - Hos mina föräldrar, med min morbror och hans fru samt Olgas bonussyrra.. Mat och klappar, ingen tomte eftersom Olga blev livrädd för den vi träffade på stan.

    2. Vad fick barnet i julklapp?
    - Böcker, Bananer i pyjamas film, litet bord och stolar, en leksaksservis i trä, kläder, en liten skål som det står Prinsess-snacks på, pussel, en massa duplo, en Duplo lantgård, mm mm

    3. Vad fick du i julklapp? :-)
    En plättlagg och så har vi köpt ny tv till oss som kommer på måndag Men jag ska få lite kläder av maken då vi åker och shoppar nån dag framöver

    4. Vad hade ni på julbordet?
    - Sill, potatis, Polsk grönsakssallad, skinka, lax, Prinskorv, köttbullar en janson som min mor gjort på matjesill samt hembakt bröd, bla en fantastiskt god Stilton ost

    5. Har barnet någon julmatsfavorit?
    - Prinskorv och bröd och ost

    6. Vad ska ni göra på nyår?
    - Vara hemma bar jag, maken och Olga

    7. Vad serveras till nyårsmiddag?
    ´Makens variant på Löjromstoast, Oxfile med potatisgratäng som smaksätts med Taleggio-ost nån sås samt nån gott rött vin till samt Hallon-maräng sviss i glas

    8. Blir det några raketer?
    - Nope vi tittar på när alla andra skjuter pengarna upp i luften.. Tycker det hade vart kul att se lite Eld-dansare istället

    9. Har ni lidit något av trafikkaoset under helgerna?
    - Nope himla glada att vi stannade hemma vid och inte åkte ner till svärmor i Västergötland.

    10. Vad har varit barnets favorit under julen?
    Leka med Duplot och med sin srvis vi får kaffe och mat

    Gott slut och gott nytt år
  11. Medlem sedan
    Jul 2006
    #6
    1. Hur firades julen?
    Julafton var vi hemma med min släkt. Julmat, Kalle Anka, julklappar och godis i massor.

    2. Vad fick barnet i julklapp?
    Dockor, dockkläder, docksulky, docksäng, duplolego, bilramp, liten pappresväska, spel, leksaksmat och lite annat smått och gott.

    3. Vad fick du i julklapp? :-)
    digital fotoram, böcker, pengar, lotter, lökhackare, stor tomte mm

    4. Vad hade ni på julbordet?
    allt traditionellt utom lutfisk.

    5. Har barnet någon julmatsfavorit?
    äter bara potatis och nån enstaka köttbulle.

    6. Vad ska ni göra på nyår?
    Barnen är förkylda, men blir det inte värre i natt så är vi bortbjudna.

    7. Vad serveras till nyårsmiddag?
    Ja, det får vi väl se. Har kollat upp att det finns barnvänligt alternativ också.

    8. Blir det några raketer?
    Nej, inte som vi bidrar med i alla fall. Tycker inte småbarn och skjuta raketer går ihop, men titta genom fönstret går bra.

    9. Har ni lidit något av trafikkaoset under helgerna?
    Nej, men man fick ju köra lite saktare pga halkan.

    10. Vad har varit barnets favorit under julen?
    Stjäla julgranskulorna, riva ner mjukistomtarna från soffan och rycka bort strån från halmbocken. Sen givetvis att leka med sina nya dockor.
  12. 6
    1. Hur firades julen?
    Julafton var vi hemma med min släkt. Julmat, Kalle Anka, julklappar och godis i massor.

    2. Vad fick barnet i julklapp?
    Dockor, dockkläder, docksulky, docksäng, duplolego, bilramp, liten pappresväska, spel, leksaksmat och lite annat smått och gott.

    3. Vad fick du i julklapp? :-)
    digital fotoram, böcker, pengar, lotter, lökhackare, stor tomte mm

    4. Vad hade ni på julbordet?
    allt traditionellt utom lutfisk.

    5. Har barnet någon julmatsfavorit?
    äter bara potatis och nån enstaka köttbulle.

    6. Vad ska ni göra på nyår?
    Barnen är förkylda, men blir det inte värre i natt så är vi bortbjudna.

    7. Vad serveras till nyårsmiddag?
    Ja, det får vi väl se. Har kollat upp att det finns barnvänligt alternativ också.

    8. Blir det några raketer?
    Nej, inte som vi bidrar med i alla fall. Tycker inte småbarn och skjuta raketer går ihop, men titta genom fönstret går bra.

    9. Har ni lidit något av trafikkaoset under helgerna?
    Nej, men man fick ju köra lite saktare pga halkan.

    10. Vad har varit barnets favorit under julen?
    Stjäla julgranskulorna, riva ner mjukistomtarna från soffan och rycka bort strån från halmbocken. Sen givetvis att leka med sina nya dockor.

Liknande trådar

  1. Nyårsenkät :)
    By emsan... in forum Singelmingel
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 15:48
  2. Nyårsenkät
    By Aleandra in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 20:55
  3. Jul- och nyårsenkät!
    By CarolinaK in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 20:15
  4. Nyårsenkät
    By Mollsan in forum _0705 Majbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 21:37
  5. Nyårsenkät
    By Mizen_m_IoT in forum _0507 Julibarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 15:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar