Enkät :-)
_1105 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2010
    #1

    Enkät :-)

    Jaja, jag kör en stulen enkät från april-gruppen igen så att det händer något här :-)


    1. Hur mår du?
    2. Haft en trevlig jul?
    3. Vilken vecka är du i nu?
    4. Fått något kul i julklapp du vill dela med dig utav?
    5. Fått något till bebis i julklapp?
    6. Känner du sparkar?
    7. Jobbar du på som vanligt, eller sjukskriven?
    8. Några problem med foglossningar etc?
  2. 1
    Enkät :-) Jaja, jag kör en stulen enkät från april-gruppen igen så att det händer något här :-)


    1. Hur mår du?
    2. Haft en trevlig jul?
    3. Vilken vecka är du i nu?
    4. Fått något kul i julklapp du vill dela med dig utav?
    5. Fått något till bebis i julklapp?
    6. Känner du sparkar?
    7. Jobbar du på som vanligt, eller sjukskriven?
    8. Några problem med foglossningar etc?
  3. Medlem sedan
    Sep 2010
    #2
    Och svarar gör jag också... :-)

    1) Ok. Lågt blodtryck spökar rejält, blir jätteyr titt som tätt och sen är väl inte matsmältningen jätterolig heller. Mycket magknip :-( Men annars mår jag bra :-)

    2. Mycket trevlig, ätit gott och blivit hur bortskämd som helst.

    3. Imorgon går vi in i v.22! :-)

    4. Har fått både gravidbok, prenumeration på mama och amigurumi-böcker av min sambo :-) Har börjat virka små figurer till lillens mobil, kan rekommenderas! (Även om det är pensionärsvarning så blir de vääldigt söta).

    5) Ja ... alldeles för mycket :-/ Men det är roligt att alla längtar och redan ser honom som en del av familjen. Fick bodys, filt, nalle, MFF-dress (av sambon ... hrm) och ännu mer kläder.

    6) Flera gånger om dagen. En livlig grabb är det allt.

    7) Jag jobbar på heltid men det börjar kännas tungt nu när yrseln sätter in hela tiden.

    8) Ryggen känns om vi säger så ... men inte mycket mer än innan. Har haft ont i ryggen långt innan, så jag ska inte klaga ... än ;-)
  4. 2
    Och svarar gör jag också... :-)

    1) Ok. Lågt blodtryck spökar rejält, blir jätteyr titt som tätt och sen är väl inte matsmältningen jätterolig heller. Mycket magknip :-( Men annars mår jag bra :-)

    2. Mycket trevlig, ätit gott och blivit hur bortskämd som helst.

    3. Imorgon går vi in i v.22! :-)

    4. Har fått både gravidbok, prenumeration på mama och amigurumi-böcker av min sambo :-) Har börjat virka små figurer till lillens mobil, kan rekommenderas! (Även om det är pensionärsvarning så blir de vääldigt söta).

    5) Ja ... alldeles för mycket :-/ Men det är roligt att alla längtar och redan ser honom som en del av familjen. Fick bodys, filt, nalle, MFF-dress (av sambon ... hrm) och ännu mer kläder.

    6) Flera gånger om dagen. En livlig grabb är det allt.

    7) Jag jobbar på heltid men det börjar kännas tungt nu när yrseln sätter in hela tiden.

    8) Ryggen känns om vi säger så ... men inte mycket mer än innan. Har haft ont i ryggen långt innan, så jag ska inte klaga ... än ;-)
  5. Medlem sedan
    Apr 2010
    #3
    Mina svar:

    1: Mår väldigt illa, men känner mig ändå piggare nu
    2: Haft en lugn & mysig jul hemma med familjen
    3: v 22
    4: Vi köpte en soffa i förskott till oss själva jag & maken, är inte så mkt för julklappar annars oss vuxna emellan, köper till barnen & syskonbarnen
    5:Nej vill gärna ha sen när lill*n anlänt, men inte innan
    6: känner mycket rörelser nu, mysigt!
    7: jobbar på som vanligt, planerar göra det sålänge som möjligt
    8: Känner av endel i bäckenet/blygdbenet..men det är ju 4:e graviditeten/5:e barnet så det tar väl på kroppen...men det är det värt
  6. 3
    Mina svar:

    1: Mår väldigt illa, men känner mig ändå piggare nu
    2: Haft en lugn & mysig jul hemma med familjen
    3: v 22
    4: Vi köpte en soffa i förskott till oss själva jag & maken, är inte så mkt för julklappar annars oss vuxna emellan, köper till barnen & syskonbarnen
    5:Nej vill gärna ha sen när lill*n anlänt, men inte innan
    6: känner mycket rörelser nu, mysigt!
    7: jobbar på som vanligt, planerar göra det sålänge som möjligt
    8: Känner av endel i bäckenet/blygdbenet..men det är ju 4:e graviditeten/5:e barnet så det tar väl på kroppen...men det är det värt
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Mina svar:

    1. Hur mår du? Jag mår hur bra som helst
    2. Haft en trevlig jul? Helt underbar med god mat och trevligt sällskap
    3. Vilken vecka är du i nu? Jag är i v. 20+1
    4. Fått något kul i julklapp du vill dela med dig utav? Fick trisslotter och presentkort
    5. Fått något till bebis i julklapp? Nej
    6. Känner du sparkar? Japp, dygnet runt
    7. Jobbar du på som vanligt, eller sjukskriven?Jag jobbar på ett tag till
    8. Några problem med foglossningar etc? Har haft lite problem med blygdbenet men är bättre nu
  8. 4
    Mina svar:

    1. Hur mår du? Jag mår hur bra som helst
    2. Haft en trevlig jul? Helt underbar med god mat och trevligt sällskap
    3. Vilken vecka är du i nu? Jag är i v. 20+1
    4. Fått något kul i julklapp du vill dela med dig utav? Fick trisslotter och presentkort
    5. Fått något till bebis i julklapp? Nej
    6. Känner du sparkar? Japp, dygnet runt
    7. Jobbar du på som vanligt, eller sjukskriven?Jag jobbar på ett tag till
    8. Några problem med foglossningar etc? Har haft lite problem med blygdbenet men är bättre nu
  9. Medlem sedan
    Aug 2009
    #5

    Kul med enkät! :-)

    1. Hur mår du?
    Jag mår faktiskt väldigt bra just nu, mår illa titt som tätt men inte alls på samma sätt som tidigare, samt har lite ont i fogarna men inget som inte är hanterbart.

    2. Haft en trevlig jul?
    Mycket trevlig jul, om än lite för stressig.

    3. Vilken vecka är du i nu?
    20+0 :-) = Halvvägs :-)

    4. Fått något kul i julklapp du vill dela med dig utav?
    Ett väldigt fint smycket, men annars ligger vi lågt med julklappar. Maken och jag ska köpa nya matsalsmöbler till oss själva i julklapp :-)

    5. Fått något till bebis i julklapp?
    Nej, känns tidigt. Har inte köpt något själv än heller, men har börjat småglutta på barnvagnsmodeller

    6. Känner du sparkar?
    Ja, började känna redan i v 12. Nu känner jag flera gånger varje dag, det är en livlig och hårdhänt krabat därinne.

    7. Jobbar du på som vanligt, eller sjukskriven?
    Jobbar som vanligt

    8. Några problem med foglossningar etc?
    Lite ont i fogarna, men inget som inte är hanterbart.
  10. 5
    Kul med enkät! :-) 1. Hur mår du?
    Jag mår faktiskt väldigt bra just nu, mår illa titt som tätt men inte alls på samma sätt som tidigare, samt har lite ont i fogarna men inget som inte är hanterbart.

    2. Haft en trevlig jul?
    Mycket trevlig jul, om än lite för stressig.

    3. Vilken vecka är du i nu?
    20+0 :-) = Halvvägs :-)

    4. Fått något kul i julklapp du vill dela med dig utav?
    Ett väldigt fint smycket, men annars ligger vi lågt med julklappar. Maken och jag ska köpa nya matsalsmöbler till oss själva i julklapp :-)

    5. Fått något till bebis i julklapp?
    Nej, känns tidigt. Har inte köpt något själv än heller, men har börjat småglutta på barnvagnsmodeller

    6. Känner du sparkar?
    Ja, började känna redan i v 12. Nu känner jag flera gånger varje dag, det är en livlig och hårdhänt krabat därinne.

    7. Jobbar du på som vanligt, eller sjukskriven?
    Jobbar som vanligt

    8. Några problem med foglossningar etc?
    Lite ont i fogarna, men inget som inte är hanterbart.
  11. Medlem sedan
    Sep 2010
    #6
    Jag fick faktiskt medicin mot lågt blodtryck för någon vecka sedan, samt ett hot (eller löfte) om sjukskrivning efter jullovet (jag är lärare) om inte trycket blir bättre. Känns som om jag är den ende med lågt blodtryck i juletid... Hoppas att det ger sig snart för dig - det är verkligen inte roligt att vara så yr och svimma hela tiden... Men läkaren sa att det är de värsta veckorna nu, så förhoppningsvis blir det bättre!
  12. 6
    Jag fick faktiskt medicin mot lågt blodtryck för någon vecka sedan, samt ett hot (eller löfte) om sjukskrivning efter jullovet (jag är lärare) om inte trycket blir bättre. Känns som om jag är den ende med lågt blodtryck i juletid... Hoppas att det ger sig snart för dig - det är verkligen inte roligt att vara så yr och svimma hela tiden... Men läkaren sa att det är de värsta veckorna nu, så förhoppningsvis blir det bättre!
  13. Medlem sedan
    Feb 2010
    #7
    1. Hur mår du?
    Förkyld och mycket orolig på grund av blödningar.

    2. Haft en trevlig jul?
    Ja, tillsammans med familjen.

    3. Vilken vecka är du i nu?
    18+4

    4. Fått något kul i julklapp du vill dela med dig utav?
    Eltandborste:-)

    5. Fått något till bebis i julklapp?
    Nej, känns alldeles för tidigt.

    6. Känner du sparkar?
    Ja.

    7. Jobbar du på som vanligt, eller sjukskriven?
    Sjukskriven några veckor pga blödningar

    8. Några problem med foglossningar etc?
    Nej inte än/denna gång. (Hade hellre tagit svår foglossning som förra gången än blödningar)
  14. 7
    1. Hur mår du?
    Förkyld och mycket orolig på grund av blödningar.

    2. Haft en trevlig jul?
    Ja, tillsammans med familjen.

    3. Vilken vecka är du i nu?
    18+4

    4. Fått något kul i julklapp du vill dela med dig utav?
    Eltandborste:-)

    5. Fått något till bebis i julklapp?
    Nej, känns alldeles för tidigt.

    6. Känner du sparkar?
    Ja.

    7. Jobbar du på som vanligt, eller sjukskriven?
    Sjukskriven några veckor pga blödningar

    8. Några problem med foglossningar etc?
    Nej inte än/denna gång. (Hade hellre tagit svår foglossning som förra gången än blödningar)
  15. Medlem sedan
    Aug 2009
    #8
    MånikaR - usch det där med blödningar är inget kul! Jag hade det i början av min graviditet och var så himla orolig. Läkarna har sagt det kan komma på nytt, men jag hoppas det håller sig borta. Blödningar och graviditet känns så olustigt ihop och man blir jätterädd och orolig. Läkaren sa dock till mig att en tredjedel av alla kvinnor (33 %) blöder i samband med graviditet så det är inget ovanligt, även om det inte är ett "normalt" tillstånd.
    Hoppas blödningarna slutar och att du får njuta fullt ut av din graviditet.
    kramar!
  16. 8
    MånikaR - usch det där med blödningar är inget kul! Jag hade det i början av min graviditet och var så himla orolig. Läkarna har sagt det kan komma på nytt, men jag hoppas det håller sig borta. Blödningar och graviditet känns så olustigt ihop och man blir jätterädd och orolig. Läkaren sa dock till mig att en tredjedel av alla kvinnor (33 %) blöder i samband med graviditet så det är inget ovanligt, även om det inte är ett "normalt" tillstånd.
    Hoppas blödningarna slutar och att du får njuta fullt ut av din graviditet.
    kramar!
  17. Medlem sedan
    Feb 2010
    #9
    MånikaR - usch det där med blödningar är inget kul! Jag hade det i början av min graviditet och var så himla orolig. Läkarna har sagt det kan komma på nytt, men jag hoppas det håller sig borta. Blödningar och graviditet känns så olustigt ihop och man blir jätterädd och orolig. Läkaren sa dock till mig att en tredjedel av alla kvinnor (33 %) blöder i samband med graviditet så det är inget ovanligt, även om det inte är ett "normalt" tillstånd.
    Hoppas blödningarna slutar och att du får njuta fullt ut av din graviditet.
    kramar!
    Tack!
    Jag håller alla tummar och tår att det var den sista störtblödningen som jag hade igår morse. Resten av dagen igår och idag är det "bara" rester. Fast om jag kan bli helt fri från blödningarna vore det ju förstås ännu bättre. Det jobbiga är ju att man inte vet varifrån de kommer och som du säger blödningar i samband med graviditet är väldigt olustigt. Det är skönt att få vara lite sjukskriven och ta hand om mig. Det är svårt att koncentrera sig och hålla fokus... Nu siktar jag på att allt ska gå bra och efter den här bebisen ska det klippas av något så att jag aldrig behöver vara med om en sådan här graviditet igen.
  18. 9
    MånikaR - usch det där med blödningar är inget kul! Jag hade det i början av min graviditet och var så himla orolig. Läkarna har sagt det kan komma på nytt, men jag hoppas det håller sig borta. Blödningar och graviditet känns så olustigt ihop och man blir jätterädd och orolig. Läkaren sa dock till mig att en tredjedel av alla kvinnor (33 %) blöder i samband med graviditet så det är inget ovanligt, även om det inte är ett "normalt" tillstånd.
    Hoppas blödningarna slutar och att du får njuta fullt ut av din graviditet.
    kramar!
    Tack!
    Jag håller alla tummar och tår att det var den sista störtblödningen som jag hade igår morse. Resten av dagen igår och idag är det "bara" rester. Fast om jag kan bli helt fri från blödningarna vore det ju förstås ännu bättre. Det jobbiga är ju att man inte vet varifrån de kommer och som du säger blödningar i samband med graviditet är väldigt olustigt. Det är skönt att få vara lite sjukskriven och ta hand om mig. Det är svårt att koncentrera sig och hålla fokus... Nu siktar jag på att allt ska gå bra och efter den här bebisen ska det klippas av något så att jag aldrig behöver vara med om en sådan här graviditet igen.
  19. Medlem sedan
    Jan 2009
    #10
    1. Hur mår du?
    Fantastiskt bra!

    2. Haft en trevlig jul?
    Ja, lugnt och skönt har det varit.

    3. Vilken vecka är du i nu?
    21

    4. Fått något kul i julklapp du vill dela med dig utav?
    Inget speciellt.

    5. Fått något till bebis i julklapp?
    Nej, det känns lite tidigt än.

    6. Känner du sparkar?
    Ja, jag har börjat känna av litegrand, men den är rätt
    lugn än så länge.

    7. Jobbar du på som vanligt, eller sjukskriven?
    Jobbar, men är ju lärare så nu är det jullov :-)

    8. Några problem med foglossningar etc?
    Nej, ingenting!
  20. 10
    1. Hur mår du?
    Fantastiskt bra!

    2. Haft en trevlig jul?
    Ja, lugnt och skönt har det varit.

    3. Vilken vecka är du i nu?
    21

    4. Fått något kul i julklapp du vill dela med dig utav?
    Inget speciellt.

    5. Fått något till bebis i julklapp?
    Nej, det känns lite tidigt än.

    6. Känner du sparkar?
    Ja, jag har börjat känna av litegrand, men den är rätt
    lugn än så länge.

    7. Jobbar du på som vanligt, eller sjukskriven?
    Jobbar, men är ju lärare så nu är det jullov :-)

    8. Några problem med foglossningar etc?
    Nej, ingenting!
  21. Medlem sedan
    Jul 2004
    #11
    1. Hur mår du?
    Bra just nu. Blir anfådd för ingenting och kan inte stå upp för länge.
    2. Haft en trevlig jul?
    Ja har har haft det jättetrevligt med släkten i Norrland. vi åker till skåne på torsdag.
    3. Vilken vecka är du i nu?
    Vet faktiskt inte, håller inte reda på det.
    4. Fått något kul i julklapp du vill dela med dig utav?
    Japp en kitchen aid
    5. Fått något till bebis i julklapp?
    Nä får vänta ett tag till
    6. Känner du sparkar?
    Ja varje dag och har gjort det länge
    7. Jobbar du på som vanligt, eller sjukskriven?
    Jobbar som vanligt
    8. Några problem med foglossningar etc?
    Inte någon foglossning än och det är skönt med tanke på att det är fjärde graviditeten
  22. 11
    1. Hur mår du?
    Bra just nu. Blir anfådd för ingenting och kan inte stå upp för länge.
    2. Haft en trevlig jul?
    Ja har har haft det jättetrevligt med släkten i Norrland. vi åker till skåne på torsdag.
    3. Vilken vecka är du i nu?
    Vet faktiskt inte, håller inte reda på det.
    4. Fått något kul i julklapp du vill dela med dig utav?
    Japp en kitchen aid
    5. Fått något till bebis i julklapp?
    Nä får vänta ett tag till
    6. Känner du sparkar?
    Ja varje dag och har gjort det länge
    7. Jobbar du på som vanligt, eller sjukskriven?
    Jobbar som vanligt
    8. Några problem med foglossningar etc?
    Inte någon foglossning än och det är skönt med tanke på att det är fjärde graviditeten
  23. Medlem sedan
    Oct 2010
    #12
    1.
    Jag mår faktiskt förhållandevis bra! Det börjar dock bli lite påtagligt att man är gravid med rörlser och sånt, men det är bara mysigt!
    2. Ja, det har varit en bra jul, men samtidigt har det inte riktigt känts som någon jul eftersom det är så att jag har åkt hit och dit under helta julen. Julen 2011 har vi istället sagt att den kommer vi att fira hemma!
    3. Går idag in i vecka 23+0
    4. Jag fick en kamera, extra roligt nu när man växer och när man känner att man kanske vill ta lite foton på framväxten och sedan på barnet.
    5. Jag har inte velat ha någonting till bebisen i julklapp men vi fick ändå saker som kan vara till bebisen men som det inte behöver vara till. bla en lampa som kan vara bra att ha bid amnning under nattetid (en som inte lyser allt för skarpt) sedan fick vi också presentkort på IKEA vilket alltid är bra.
    6. Ja, jag har känt lite sparkar men det är inte speciellt mycket. Jag är kraftig så antar att det beror på detta men jag vet inte. Det är mysigt när det känns. Mest på förmiddagen och kvällen!
    7. Jag jobbar som vanligt och jag hoppas kunna göra det till in i april därefter tänker jag ta lite semester fram till det är dags!
    8. Har inte några problem alls än så länge!

    Lotta
  24. 12
    1.
    Jag mår faktiskt förhållandevis bra! Det börjar dock bli lite påtagligt att man är gravid med rörlser och sånt, men det är bara mysigt!
    2. Ja, det har varit en bra jul, men samtidigt har det inte riktigt känts som någon jul eftersom det är så att jag har åkt hit och dit under helta julen. Julen 2011 har vi istället sagt att den kommer vi att fira hemma!
    3. Går idag in i vecka 23+0
    4. Jag fick en kamera, extra roligt nu när man växer och när man känner att man kanske vill ta lite foton på framväxten och sedan på barnet.
    5. Jag har inte velat ha någonting till bebisen i julklapp men vi fick ändå saker som kan vara till bebisen men som det inte behöver vara till. bla en lampa som kan vara bra att ha bid amnning under nattetid (en som inte lyser allt för skarpt) sedan fick vi också presentkort på IKEA vilket alltid är bra.
    6. Ja, jag har känt lite sparkar men det är inte speciellt mycket. Jag är kraftig så antar att det beror på detta men jag vet inte. Det är mysigt när det känns. Mest på förmiddagen och kvällen!
    7. Jag jobbar som vanligt och jag hoppas kunna göra det till in i april därefter tänker jag ta lite semester fram till det är dags!
    8. Har inte några problem alls än så länge!

    Lotta
  25. Medlem sedan
    Sep 2010
    #13
    Tack så mycket! :-) Ja, det är riktigt drygt när synfältet rubbas hela tiden, man kan inte koncentrera sig och känner sig frånvarande. Verkligen inte lätt när man är lärare och ha koll på läget. (Undervisar själv ensamkommande flyktingungdomar på ett boende i svenska).
    Jag har faktiskt märkt av en förändring åt det positiva hållet de senaste dagarna så jag hoppas att det vänder nu.
    Hoppas du hinner vila upp dig ordentligt under lovet och att medicinen hjälper!
  26. 13
    Tack så mycket! :-) Ja, det är riktigt drygt när synfältet rubbas hela tiden, man kan inte koncentrera sig och känner sig frånvarande. Verkligen inte lätt när man är lärare och ha koll på läget. (Undervisar själv ensamkommande flyktingungdomar på ett boende i svenska).
    Jag har faktiskt märkt av en förändring åt det positiva hållet de senaste dagarna så jag hoppas att det vänder nu.
    Hoppas du hinner vila upp dig ordentligt under lovet och att medicinen hjälper!

Liknande trådar

  1. Jag gör en enkät nu på studs...Ego enkät
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-10-15, 20:56
  2. Ny enkät
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 18:12
  3. Enkät
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-12-07, 15:17
  4. Lånad enkät: Liten enkät om ettåringarna
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 11:52
  5. Vem är du-enkät...
    By ---Cami--- in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 19:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar