bästa julklappen enligt astrid
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1
  2. 1
    bästa julklappen enligt astrid
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Jag förstår henne.

    Skulle nog Sara med ha tyckt.Här var det nog vingarna, som hon hett önskade sig och en överraskning i form av en prinsessklänning från mormor:
  4. 2
    Jag förstår henne. Skulle nog Sara med ha tyckt.Här var det nog vingarna, som hon hett önskade sig och en överraskning i form av en prinsessklänning från mormor:
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    oh det förstår jag.
    Kompletterade faktiskt balettdräkten med vingar, diadem med hjärtan och trollstav så har hon dansat runt hela julen.
    Fast besluten att bli ballerina....

    Dräkten hittade jag i en riktig dansaffär för överkomliga 295kr!
    Verkar vara bra kvalité också, är så trött på allt som går sönder
  6. 3
    oh det förstår jag.
    Kompletterade faktiskt balettdräkten med vingar, diadem med hjärtan och trollstav så har hon dansat runt hela julen.
    Fast besluten att bli ballerina....

    Dräkten hittade jag i en riktig dansaffär för överkomliga 295kr!
    Verkar vara bra kvalité också, är så trött på allt som går sönder
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4
    Jätte fin! Förstår henne!! Ellen är inte så "prinsessig" som Louise var, nte Tilda heller när hon var mindre. Men hon har några dansdräkter efter syskonen som hon använder bland när hon och Tilda leker gymnastik. Hon går på dans, och då har hon en av dem oxå, och en ligger på dagis för gymnastiken där.
  8. 4
    Jätte fin! Förstår henne!! Ellen är inte så "prinsessig" som Louise var, nte Tilda heller när hon var mindre. Men hon har några dansdräkter efter syskonen som hon använder bland när hon och Tilda leker gymnastik. Hon går på dans, och då har hon en av dem oxå, och en ligger på dagis för gymnastiken där.
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5
    Jättefin dräkt kan förstå att det var den bästa. Här var det spiderman dräkten som gick hem. Hon har önskat sig den jättelänge så nu är hon så nöjd. Springer här hemma och är så nöjd
  10. 5
    Jättefin dräkt kan förstå att det var den bästa. Här var det spiderman dräkten som gick hem. Hon har önskat sig den jättelänge så nu är hon så nöjd. Springer här hemma och är så nöjd
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    det förstår jag, så fin den är och vad go hon ser ut.
  12. 6
    det förstår jag, så fin den är och vad go hon ser ut.
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7

    Kul!

    Här har vi en som LEVT i sin spindelmannendräkt. Nu håller den på att bytas ut lite. Hon fick dock en prinsessklänning i julkapp (se ovan) och blev alldeles salig, men sen har hon aldrig satt på sig den igen. På lovet har hon sprungit runt i sina spiderman-mjukisar och inte haft en tanke på rosa. Så började vi prata dagis och vips börjar hon fundera på hur en flicka "ska vara". SÅ tråkigt tycker jag. Vi pratade om det på utvecklingssamtalet och fröken hade tänkt på det och skulle försöka ta tag i det på nytt. Jag har verkligen ingenting emot små rosa prinsessor, men jag vill att de ska välja det själva, inte för att de tror att de måste.
  14. 7
    Kul! Här har vi en som LEVT i sin spindelmannendräkt. Nu håller den på att bytas ut lite. Hon fick dock en prinsessklänning i julkapp (se ovan) och blev alldeles salig, men sen har hon aldrig satt på sig den igen. På lovet har hon sprungit runt i sina spiderman-mjukisar och inte haft en tanke på rosa. Så började vi prata dagis och vips börjar hon fundera på hur en flicka "ska vara". SÅ tråkigt tycker jag. Vi pratade om det på utvecklingssamtalet och fröken hade tänkt på det och skulle försöka ta tag i det på nytt. Jag har verkligen ingenting emot små rosa prinsessor, men jag vill att de ska välja det själva, inte för att de tror att de måste.
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    Precis!

    Prinsesskronor ska sitta frivilligt på både små låtsasprinsessor och för all del även på riktiga prinsessor också och inte för att konventionen och traditionen förväntar sig det. Bra där, frubill!
  16. 8
    Precis! Prinsesskronor ska sitta frivilligt på både små låtsasprinsessor och för all del även på riktiga prinsessor också och inte för att konventionen och traditionen förväntar sig det. Bra där, frubill!
  17. Medlem sedan
    Jan 2005
    #9
    Ja de ska själva bestämma vad de vill vara och inte efter vad "normen" säger. Ja den åker nästan på så fort hon kommer hem från dagis och är på tills det är dags för sängen, har en diskussion med henne varje gång det ska ätas, vill ju att huvan ska tas av så hon kan äta, Men spindelmannen måste ju oxå äta får jag till svar varje gång
  18. 9
    Ja de ska själva bestämma vad de vill vara och inte efter vad "normen" säger. Ja den åker nästan på så fort hon kommer hem från dagis och är på tills det är dags för sängen, har en diskussion med henne varje gång det ska ätas, vill ju att huvan ska tas av så hon kan äta, Men spindelmannen måste ju oxå äta får jag till svar varje gång

Liknande trådar

  1. Bästa julklappen?
    By NånAnnan in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-25, 10:03
  2. Bästa julklappen
    By Mamman*3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-17, 12:17
  3. Bästa julklappen?
    By Jenny m 3 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 12:19
  4. Bästa julklappen?
    By cajo in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-01, 21:25
  5. Den bästa julklappen
    By barnkalas in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-24, 09:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar