Fy vad jag blir trött på min sambo...
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Fy vad jag blir trött på min sambo...

    Vi satt i soffan och slöade nu ikväll medan Tirian sprang runt och lekte. Sambon fyller jämnt nu i vår och jag försöker lista ut vad han vill ha i present. Ja har frågat honom innan vad han önskar sig men inte fått något vettigt svar. ikväll frågade jag honom om han ville resa någonstans. Vill du resa en vecka på solsemester till Italien eller Spanien eller något liknande eller skulle du vilja åka på en weekendresa till London. vet ni vad han svarade? jag vill inte åka till Italien i alla fall och sen fortsatte han att titta på dumburken. Jag krängde ur mig något surt till honom. Tror han blev sur för han gick ut en runda med hunden och sen var han sur när han kom tillbaka.

    Just nu har jag godl ust att strunta i hans födelsedag. Han kan väl bli glad för att någon bryr sig om honom?

    Jag får väl vänta tills imorgon och se om han tar upp något om sin födelsedag eller så firar vi som vanligt. han får någon liten present av mig och T och hans andra barn kommer och då får han en påse bilar och en chokladkaka av dem.

    men sur är jag. jag som tänkte bjuda honom på en utlansresa
  2. 1
    Fy vad jag blir trött på min sambo... Vi satt i soffan och slöade nu ikväll medan Tirian sprang runt och lekte. Sambon fyller jämnt nu i vår och jag försöker lista ut vad han vill ha i present. Ja har frågat honom innan vad han önskar sig men inte fått något vettigt svar. ikväll frågade jag honom om han ville resa någonstans. Vill du resa en vecka på solsemester till Italien eller Spanien eller något liknande eller skulle du vilja åka på en weekendresa till London. vet ni vad han svarade? jag vill inte åka till Italien i alla fall och sen fortsatte han att titta på dumburken. Jag krängde ur mig något surt till honom. Tror han blev sur för han gick ut en runda med hunden och sen var han sur när han kom tillbaka.

    Just nu har jag godl ust att strunta i hans födelsedag. Han kan väl bli glad för att någon bryr sig om honom?

    Jag får väl vänta tills imorgon och se om han tar upp något om sin födelsedag eller så firar vi som vanligt. han får någon liten present av mig och T och hans andra barn kommer och då får han en påse bilar och en chokladkaka av dem.

    men sur är jag. jag som tänkte bjuda honom på en utlansresa
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Det låter som om han kanske är sur eller trött på något annat? sånna där svar brukar sällan komma om allt annat är "frid och fröjd".
    Att vara sur tillbaka...att kasta sand fram och tillbaka brukar sällan leda till något bra, bättre att kärleksbomba lite...då brukar de tina
    Eller fråga honom vid ett bra tillfälle om det är något som han är missnöjd över?
    Eller så är han som jag...en hemmagris jag skulle inte vilja åka någonstans när jag fyllde...eller rättare sagt då skulöle jag hellre ta in på hotell någonstans i Sverige, ch planera in resturang och bio...jag är ju bitvis en miljögnällis...så här ska inte flygas något
  4. 2
    Det låter som om han kanske är sur eller trött på något annat? sånna där svar brukar sällan komma om allt annat är "frid och fröjd".
    Att vara sur tillbaka...att kasta sand fram och tillbaka brukar sällan leda till något bra, bättre att kärleksbomba lite...då brukar de tina
    Eller fråga honom vid ett bra tillfälle om det är något som han är missnöjd över?
    Eller så är han som jag...en hemmagris jag skulle inte vilja åka någonstans när jag fyllde...eller rättare sagt då skulöle jag hellre ta in på hotell någonstans i Sverige, ch planera in resturang och bio...jag är ju bitvis en miljögnällis...så här ska inte flygas något
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Nu tänker jag lite högt här... Det kan inte vara så att han faktiskt inte tycker det är nåt att FIRA, att fylla jämnt o allt? Vi firade min mans 40årsdag i våras, men officiellt hade vi b
  6. 3
    Nu tänker jag lite högt här... Det kan inte vara så att han faktiskt inte tycker det är nåt att FIRA, att fylla jämnt o allt? Vi firade min mans 40årsdag i våras, men officiellt hade vi b
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Äh, det hände nåt, datorn dog, men tydligen sände den iväg det jag skrivit ???
    Jo, jag skulle säga att vi hade "vårfest" inte födelsedagsfest. Han har inga problem att fylla år, så det var mest att vi kände att det var dags att ha kalas o det var en himla bra anledning för att städa ordentligt i maskinhallen.

    Nästa gång jag fyller jämt (om ganska många år, men jag har ju passerat 40) så vill jag absolut INTE ha nån uppvaktning alls. Och jag tänker ännu mindre sätta in nåt i tidningen om att jag inte vill bli uppvaktad! Det tycker jag är superfånigt. Ifall nån skulle få för sig att dyka upp här mitt på dan är jag på jobbet helt enkelt, som vilken annan dag som helst.
    Jag (som gillar att resa) vill att vi tar med hela familjen på nån långresa i den vevan, då är alla barnen stora nog att ha kul och ändå inte så stora att de inte vill hänga med.

    Nu utgick jag från hur jag tänker. Det kanske är så att din karl kommit in i nån större el mindre "ålderskris" och själv har svårt att identifiera sig med att du vill uppvakta honom för att han blir XX år gammal? Och som Housewife skriver, är han ö h t intresserad av att resa? Om han inte är det så kan man ju ha viss förståelse för att han inte vill till Italien, även om din tanke är väldigt god! (jag skulle bli jätteglad om min man bjöd mig till... Köpenhamn, eller Skövde... ) Min man vill däremot helst gå här hemma o ha det som vanligt, egentligen, vi är väldigt olika där.

    så mitt tips är att gräva ner förtreten o fundera på varför han inte är på topp o inte vill svara på vad/hur han vill tillbringa födelsedagen. Som Housewife sa, lite krambombning gör kanske bättre nytta?
  8. 4
    Äh, det hände nåt, datorn dog, men tydligen sände den iväg det jag skrivit ???
    Jo, jag skulle säga att vi hade "vårfest" inte födelsedagsfest. Han har inga problem att fylla år, så det var mest att vi kände att det var dags att ha kalas o det var en himla bra anledning för att städa ordentligt i maskinhallen.

    Nästa gång jag fyller jämt (om ganska många år, men jag har ju passerat 40) så vill jag absolut INTE ha nån uppvaktning alls. Och jag tänker ännu mindre sätta in nåt i tidningen om att jag inte vill bli uppvaktad! Det tycker jag är superfånigt. Ifall nån skulle få för sig att dyka upp här mitt på dan är jag på jobbet helt enkelt, som vilken annan dag som helst.
    Jag (som gillar att resa) vill att vi tar med hela familjen på nån långresa i den vevan, då är alla barnen stora nog att ha kul och ändå inte så stora att de inte vill hänga med.

    Nu utgick jag från hur jag tänker. Det kanske är så att din karl kommit in i nån större el mindre "ålderskris" och själv har svårt att identifiera sig med att du vill uppvakta honom för att han blir XX år gammal? Och som Housewife skriver, är han ö h t intresserad av att resa? Om han inte är det så kan man ju ha viss förståelse för att han inte vill till Italien, även om din tanke är väldigt god! (jag skulle bli jätteglad om min man bjöd mig till... Köpenhamn, eller Skövde... ) Min man vill däremot helst gå här hemma o ha det som vanligt, egentligen, vi är väldigt olika där.

    så mitt tips är att gräva ner förtreten o fundera på varför han inte är på topp o inte vill svara på vad/hur han vill tillbringa födelsedagen. Som Housewife sa, lite krambombning gör kanske bättre nytta?

Liknande trådar

  1. Trött mamma/sambo
    By Zanna31 in forum Mammasnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-07-19, 08:05
  2. Trött sambo
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 09:53
  3. Trött tyst sambo
    By anonymt namn in forum Pappasnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 16:04
  4. Aaaaaah! Trött på min sambo!!!
    By JaxiBaxi in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 09:34
  5. Trött på pappas sambo
    By Dottern in forum Kärlek & relationer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 19:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar