Hinnsvepning?
_1104 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    Hinnsvepning?

    Någon av er som hört talas om hinnsvepning och vet vad det är?! Begreppet har dykt upp i flera sammanhang nu sista dagarna när jag läst på nätet.
  2. 1
    Hinnsvepning? Någon av er som hört talas om hinnsvepning och vet vad det är?! Begreppet har dykt upp i flera sammanhang nu sista dagarna när jag läst på nätet.
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2
    Jo, det är ett sätt att hjälpa förlossningen att komma igång, men jag tror att man behöver vara lite öppen för grejen är väl att de liksom lossar hinnan från livmoderväggen, där man kommer åt alltså... ååå vad jag förklarar dåligt! Men typ så, jag fick göra det med trean och det var nog det som satte igång det hela...
  4. 2
    Jo, det är ett sätt att hjälpa förlossningen att komma igång, men jag tror att man behöver vara lite öppen för grejen är väl att de liksom lossar hinnan från livmoderväggen, där man kommer åt alltså... ååå vad jag förklarar dåligt! Men typ så, jag fick göra det med trean och det var nog det som satte igång det hela...

Liknande trådar

  1. Hinnsvepning
    By -MOE- in forum _0905 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 19:36
  2. Vad är hinnsvepning?
    By Tussilago51 in forum _0905 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 04:03
  3. Hinnsvepning
    By kids in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 09:10
  4. Hinnsvepning
    By kids in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 22:24
  5. Hinnsvepning
    By Matilda med 3 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 20:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar