hej
Abort
  1. Anonym
    #1

    hej

    Hej, är en tvåbarnsmamma på 38 år som är gravid med min trea men min man vill att jag ska göra abort. Han vill inte ha bebisen för att den inte är planerad.

    Varför gör detta så ont?
    Livet är väl så att inte allt kan vara planerat?

    Har ringt och bokat tid på special gyn för ultraljud på måndag sen får vi se vilket datum det blir för aborten....

    Det gör så ont i mig för jag vill verkligen ha detta barn men man kan inte föda et barn som får en pappa som inte vill ha den:-(

    Behövde skriva av mig...

    Fler som råkat ut för detta?
  2. 1
    hej Hej, är en tvåbarnsmamma på 38 år som är gravid med min trea men min man vill att jag ska göra abort. Han vill inte ha bebisen för att den inte är planerad.

    Varför gör detta så ont?
    Livet är väl så att inte allt kan vara planerat?

    Har ringt och bokat tid på special gyn för ultraljud på måndag sen får vi se vilket datum det blir för aborten....

    Det gör så ont i mig för jag vill verkligen ha detta barn men man kan inte föda et barn som får en pappa som inte vill ha den:-(

    Behövde skriva av mig...

    Fler som råkat ut för detta?
  3. Anonym
    #2
    Det låter som att ni måste prata igenom detta ordentligt tillsammans med en kurator. Det är bättre att skjuta lite på aborten än att skynda in i något som ni inte är överens om. Ni måste både ge varandra sakliga argument, inte bara "Jag vill/vill inte".
    Alla som gör abort i Sverige har rätt till kuratorsamtal. Be om detta så fort som möjligt och gå dit tillsammans. Kram!
  4. 2
    Det låter som att ni måste prata igenom detta ordentligt tillsammans med en kurator. Det är bättre att skjuta lite på aborten än att skynda in i något som ni inte är överens om. Ni måste både ge varandra sakliga argument, inte bara "Jag vill/vill inte".
    Alla som gör abort i Sverige har rätt till kuratorsamtal. Be om detta så fort som möjligt och gå dit tillsammans. Kram!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar