Nu behöver jag hjälp
_1006 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    Nu behöver jag hjälp

    Dottern verkar ha tröttnat på potatis och ändå har jag bara gett henne potatis i drygt en vecka, hon bara spottar ut det, fastän hon inte kan vara annat än hungrig.

    Har gett henne, potatis med dillsås, potatis med brun sås, potatis med palsternacka och morot, palsternacka och morot, ärtpure med potatis, potatis med morot, potatis med palsternacka, palsternacka och morot, majspure, broccolipure med potatis.

    Men nu har jag fastnat, vet inte vad mer jag kan ge henne.

    Har ni några förslag?

    Och när kan man börja med kött, kyckling och fisk?

    Tar tacksamt emot alla förslag
  2. 1
    Nu behöver jag hjälp Dottern verkar ha tröttnat på potatis och ändå har jag bara gett henne potatis i drygt en vecka, hon bara spottar ut det, fastän hon inte kan vara annat än hungrig.

    Har gett henne, potatis med dillsås, potatis med brun sås, potatis med palsternacka och morot, palsternacka och morot, ärtpure med potatis, potatis med morot, potatis med palsternacka, palsternacka och morot, majspure, broccolipure med potatis.

    Men nu har jag fastnat, vet inte vad mer jag kan ge henne.

    Har ni några förslag?

    Och när kan man börja med kött, kyckling och fisk?

    Tar tacksamt emot alla förslag
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Det finns ju köttburkar i affären från 5 mån. Iaf kött och jag är tämligen säker på att kyckling finns från iaf 6 mån. Fisk tror jag också men är inte helt hundra.

    Så åldern har hon iaf inne.
  4. 2
    Det finns ju köttburkar i affären från 5 mån. Iaf kött och jag är tämligen säker på att kyckling finns från iaf 6 mån. Fisk tror jag också men är inte helt hundra.

    Så åldern har hon iaf inne.
  5. Medlem sedan
    Jan 2010
    #3
    Har hon fyllt 6 månader? Då är det inga problem att ge proteiner. Ludwig älskar Hipps ekologiska burkar då de är mer pureeiga (släta) än tex Sempers 6 mån burkar. Han gillar tex pasta och broccoli men också majs, potatis och kalkon. Lycka till
  6. 3
    Har hon fyllt 6 månader? Då är det inga problem att ge proteiner. Ludwig älskar Hipps ekologiska burkar då de är mer pureeiga (släta) än tex Sempers 6 mån burkar. Han gillar tex pasta och broccoli men också majs, potatis och kalkon. Lycka till
  7. Anonym
    #4
    du kan börja med kött,jag gav min son biff med 5mänade,nu ger jag honom till lunch,lite biff med morot och potatis,eller kyckling med pasta,men till varje lunch har jag morot,ibland vill han inte ätter så ge jag honom morot det är lite söt och försätta med kött osv,hoppas det funkar också hos dig
  8. 4
    du kan börja med kött,jag gav min son biff med 5mänade,nu ger jag honom till lunch,lite biff med morot och potatis,eller kyckling med pasta,men till varje lunch har jag morot,ibland vill han inte ätter så ge jag honom morot det är lite söt och försätta med kött osv,hoppas det funkar också hos dig
  9. Medlem sedan
    Oct 2010
    #5
    Vill dela med mig en recept. Julius älskade soppan och det är så enkelt att göra. 400 g potatis, 500 g broccoli, 1 hel gull lök. Allt läggs i vatten så att det precis täcker över grönsakerna. Låt koka upp. Lägg i 2 grönsaksbuljonger. När alla grönsaker mjuknat så drar du av kastrulen och mixar soppan till en slät konsistens. Lägg i Philadelphia ost ca 100 g och blanda, soppan ska nu ej koka upp för då kan den förstöras, dvs skära sig. Man kan lägga även kokta och delade ägg i. MKT gott och alla i familjen älskade det.
  10. 5
    Vill dela med mig en recept. Julius älskade soppan och det är så enkelt att göra. 400 g potatis, 500 g broccoli, 1 hel gull lök. Allt läggs i vatten så att det precis täcker över grönsakerna. Låt koka upp. Lägg i 2 grönsaksbuljonger. När alla grönsaker mjuknat så drar du av kastrulen och mixar soppan till en slät konsistens. Lägg i Philadelphia ost ca 100 g och blanda, soppan ska nu ej koka upp för då kan den förstöras, dvs skära sig. Man kan lägga även kokta och delade ägg i. MKT gott och alla i familjen älskade det.

Liknande trådar

  1. Behöver er hjälp..
    By Zenith in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-01-17, 21:12
  2. Behöver er hjälp
    By mimi64 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 10:59
  3. Jag behöver hjälp.... jag behöver ändra
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 10:23
  4. Nu behöver jag er hjälp!
    By Tindraliten in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 22:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar