Smakportion
_1008 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    Smakportion

    Igår var jag och inhandlade polenta majsmjöl och mjölkfrittsmör.
    Så här ska kokas gröt. Har provat sempers mjölkfria gröt men den kostar ca 64 kr och innehåller bara 10 pot... Ruinerad.

    Igår innan handlingen så var vi till BVC. Harry började med smakisar vid 4 mån. Fick diarré som höll i sig tills för några dagar sedan. Vid förra vägninen som var innan jul så hade han dalat lite på sin kurva så de vill att vi skulle komma in på en till vägning. Då hade han på två veckor gått upp 710 g.. Så han fick ok, då passade jag på att få lite tips om mat då han är allergisk mot mjölkprotein. Sköterskan kände åxå att det var en tand på gång. Förklarar att han har varit gnällig på kvällarna.

    Vi har bytt till en större bilbarnstol eftersom han kan sitta med stöd och jag orkade inte bära han i babyskyddet..

    Kram i snön/kylan
    Amor Vincit Omnia
  2. 1
    Smakportion Igår var jag och inhandlade polenta majsmjöl och mjölkfrittsmör.
    Så här ska kokas gröt. Har provat sempers mjölkfria gröt men den kostar ca 64 kr och innehåller bara 10 pot... Ruinerad.

    Igår innan handlingen så var vi till BVC. Harry började med smakisar vid 4 mån. Fick diarré som höll i sig tills för några dagar sedan. Vid förra vägninen som var innan jul så hade han dalat lite på sin kurva så de vill att vi skulle komma in på en till vägning. Då hade han på två veckor gått upp 710 g.. Så han fick ok, då passade jag på att få lite tips om mat då han är allergisk mot mjölkprotein. Sköterskan kände åxå att det var en tand på gång. Förklarar att han har varit gnällig på kvällarna.

    Vi har bytt till en större bilbarnstol eftersom han kan sitta med stöd och jag orkade inte bära han i babyskyddet..

    Kram i snön/kylan
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    Här får vi avvakta med smakisar till vi har kommit på vad det är för fel med hennes mage. Jag äter mjölkfri kost, men hennes mage vill inte bli bra ändå. Ska till läkaren på tisdag så jag hoppas att det kan ge nåt svar.

    Ja Sempers mjölkfria är dyrt hade det till min femåring när hon var liten och man blir ju ruinerad. Tur var så var hon inte så förtjust i den så vi fick hitta annan lösning, har för mig att vi gjorde en variant på havregrynsgröt. Man hittar ju alltid nån lösning.

    Ha det gott i snön
  4. 2
    Här får vi avvakta med smakisar till vi har kommit på vad det är för fel med hennes mage. Jag äter mjölkfri kost, men hennes mage vill inte bli bra ändå. Ska till läkaren på tisdag så jag hoppas att det kan ge nåt svar.

    Ja Sempers mjölkfria är dyrt hade det till min femåring när hon var liten och man blir ju ruinerad. Tur var så var hon inte så förtjust i den så vi fick hitta annan lösning, har för mig att vi gjorde en variant på havregrynsgröt. Man hittar ju alltid nån lösning.

    Ha det gott i snön
  5. Medlem sedan
    Sep 2010
    #3
    Bra med tips på mjölkfri gröt om det behövs här med.=)
    Vilken bilstol har ni köpt?
  6. 3
    Bra med tips på mjölkfri gröt om det behövs här med.=)
    Vilken bilstol har ni köpt?
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    Vi önskade oss en i julklapp och vi fick en Duoflex XTP. Den går att använda från ca 5 mån - ca 4 år. Det följer med ett nackstöd som man sedan plockar bort. Med storasyster så plockade vi bort det vid ca 9 mån.
  8. 4
    Vi önskade oss en i julklapp och vi fick en Duoflex XTP. Den går att använda från ca 5 mån - ca 4 år. Det följer med ett nackstöd som man sedan plockar bort. Med storasyster så plockade vi bort det vid ca 9 mån.

Liknande trådar

  1. Smakportion
    By Lupin77 in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-17, 21:59
  2. Smakportion
    By pebe1 in forum _0805 Majbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 10:07
  3. Smakportion
    By Wernan in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 06:32
  4. Smakportion
    By kids in forum Småbarn
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 22:12
  5. smakportion
    By Heidi.P in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 13:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar