vaccinera eller ej?
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    vaccinera eller ej?

    Jag har inte tänkt på de i år. Hur har ni andra gjort har ni vaccinerat er mot svininfluensan i år eller sket ni i de. ?

    Jag e 21 och har svår astma och min dotter e 2½ men hon går ej på dagis än och vi går fortfarande hemme så e vi i en sådan stor risk att få de.
    Sen hör man ju om folk som blir dåliga av detta vaccin så hur har ni gjort ?
    Jag lever inte för att jag måste utan för att jag vill
  2. 1
    vaccinera eller ej? Jag har inte tänkt på de i år. Hur har ni andra gjort har ni vaccinerat er mot svininfluensan i år eller sket ni i de. ?

    Jag e 21 och har svår astma och min dotter e 2½ men hon går ej på dagis än och vi går fortfarande hemme så e vi i en sådan stor risk att få de.
    Sen hör man ju om folk som blir dåliga av detta vaccin så hur har ni gjort ?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Jag har inte kommit iväg att vaccinera mig (tog en spruta förra året), men ska försöka göra det. Maken skickade jag iväg för några veckor sedan eftersom han tillhör en riskgrupp. Jag räknar med att barnen som fick två sprutor förra året har tillräckligt gott skydd.

    Det är svårt att räkna på sannorlikheter att bli sjuk. Man blir ju inte lite sjuk. Antingen blir man smittad eller inte, man vet inte hur det går förrrän efteråt. Hade jag haft svår astma hade jag vaccinerat mig, speciellt med tanke på att svininfluensan har gett mycket besvär med lungorna.
  4. 2
    Jag har inte kommit iväg att vaccinera mig (tog en spruta förra året), men ska försöka göra det. Maken skickade jag iväg för några veckor sedan eftersom han tillhör en riskgrupp. Jag räknar med att barnen som fick två sprutor förra året har tillräckligt gott skydd.

    Det är svårt att räkna på sannorlikheter att bli sjuk. Man blir ju inte lite sjuk. Antingen blir man smittad eller inte, man vet inte hur det går förrrän efteråt. Hade jag haft svår astma hade jag vaccinerat mig, speciellt med tanke på att svininfluensan har gett mycket besvär med lungorna.
  5. Anonym
    #3
    Även vaccinet kan ge besvär med lungorna hos den med svår astma. Så anklaga inte föräldrar vars riskbarn inte blivit vaccinerat mot svininfluensa, oavsett om de skulle fått vaccinet eller inte så finns en risk att de kan bli långtidssjuka eller i värsta fall dö vare sig riskbarn fått vaccin eller inte. Så ha inget dåligt samvete för vilket ni än väljer.
  6. 3
    Även vaccinet kan ge besvär med lungorna hos den med svår astma. Så anklaga inte föräldrar vars riskbarn inte blivit vaccinerat mot svininfluensa, oavsett om de skulle fått vaccinet eller inte så finns en risk att de kan bli långtidssjuka eller i värsta fall dö vare sig riskbarn fått vaccin eller inte. Så ha inget dåligt samvete för vilket ni än väljer.
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4

    Svårt, min ena dotter har fortfarande

    problem.

    Efter vaccinationen fick båda döttrarna massor med biverkningar. Den yngre fick en allergisk reaktion så vi fick åka in på akuten med henne och efter det så får hon influensa en gång i månaden. Dvs alla influensa symptom.. hög feber ont i kroppen etc och de bekymren fanns INTE före. Ingen av dem vill vaccinera sig igen.

    Den äldre blev så småningom av med bieverkningarna, men det tog tid.

    Jag valde bort det då och jag gör det nu, mest för att man _måste_ inte få influensan men tar jag sprutan så har jag med säkerhet bjudit in viruset i min kropp.. Och jag tycker inte om tanken
    Bara måste...... allt....
  8. 4
    Svårt, min ena dotter har fortfarande problem.

    Efter vaccinationen fick båda döttrarna massor med biverkningar. Den yngre fick en allergisk reaktion så vi fick åka in på akuten med henne och efter det så får hon influensa en gång i månaden. Dvs alla influensa symptom.. hög feber ont i kroppen etc och de bekymren fanns INTE före. Ingen av dem vill vaccinera sig igen.

    Den äldre blev så småningom av med bieverkningarna, men det tog tid.

    Jag valde bort det då och jag gör det nu, mest för att man _måste_ inte få influensan men tar jag sprutan så har jag med säkerhet bjudit in viruset i min kropp.. Och jag tycker inte om tanken
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    Det gör ont att tänka på vad dina barn genomlidit och genomlider fortfarande!
  10. 5
    Det gör ont att tänka på vad dina barn genomlidit och genomlider fortfarande!

Liknande trådar

  1. Vaccinera mot TBE, ja eller nej?
    By Piilla in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 22:58
  2. Vaccinera eller ej?
    By Maria med Ida & Moa in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-11-07, 18:42
  3. Vaccinera eller ej?
    By Maria med Ida & Moa in forum _05 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-15, 09:48
  4. Vaccinera eller inte?
    By Hunnisarna82 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 15:51
  5. Vaccinera eller inte?
    By Izindra in forum _0605 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 20:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar