Snart 7 v sedan...
Missfall
  1. Medlem sedan
    Sep 2010
    #1

    Snart 7 v sedan...

    jag fick mitt andra missfall i rad och fortfarande ingen mens?

    Är det ngn som vet hur länge det kan dröja?

    // Matildis
  2. 1
    Snart 7 v sedan... jag fick mitt andra missfall i rad och fortfarande ingen mens?

    Är det ngn som vet hur länge det kan dröja?

    // Matildis
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Det är inte så ovanligt att mensen är lite oregelbunden och annorlunda första tiden efter ett missfall så avvakta ytterligare några veckor innan du kontaktar BM/KK/Gyn.

    Jag hade två missfall på raken men fick tillbaka mensen inom en månad båda gångerna men andra gången så var mensen jättekonstig. Trots det så blev jag direkt gravid efter första mensen (andra missfallet) och allting gick bra

    Om jag har förstått saker rätt så kan lutealfasen (tiden mellan ÄL och mens) bli både kortare och längre vilket givetvis är förvirrande. Kan ta flera månader innan det rättat till sig.

    Hoppas din mens kommer igång snart för det betyder att du haft din första ÄL sen missfallet
  4. 2
    Det är inte så ovanligt att mensen är lite oregelbunden och annorlunda första tiden efter ett missfall så avvakta ytterligare några veckor innan du kontaktar BM/KK/Gyn.

    Jag hade två missfall på raken men fick tillbaka mensen inom en månad båda gångerna men andra gången så var mensen jättekonstig. Trots det så blev jag direkt gravid efter första mensen (andra missfallet) och allting gick bra

    Om jag har förstått saker rätt så kan lutealfasen (tiden mellan ÄL och mens) bli både kortare och längre vilket givetvis är förvirrande. Kan ta flera månader innan det rättat till sig.

    Hoppas din mens kommer igång snart för det betyder att du haft din första ÄL sen missfallet
  5. Medlem sedan
    Sep 2010
    #3
    Tack för svaret. :-))

    Ja då väntar jag några veckor till...

    //Matildis
  6. 3
    Tack för svaret. :-))

    Ja då väntar jag några veckor till...

    //Matildis

Liknande trådar

  1. Snart 7 år sedan.
    By Kickan med A&A in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-11, 14:36
  2. Snart är det 10 år sedan
    By *Es mamma* in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-02, 15:52
  3. Oj, nu är det snart ett år sedan
    By selmar in forum _0505 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-02, 18:13
  4. För snart 6år sedan....
    By Ulrik@ in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 22:22
  5. Snart två år sedan
    By jickas in forum Änglabarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 23:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar