magsjuka!!
_1006 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    magsjuka!!

    Igår morse bröt det ut, jag blev magsjuk så det stod härliga till!
    Fast jag har inte kräkts något, bara bakvägen och haft feber och feberkramper.

    Sambon kom hem igår vid lunch och tagit hand om Leon sedan dess. Vi är ju i samma rum och så, men jag rör inte vid Leon mer än när jag ammar honom.
    Använder handsprit och pussar inte på någon av mina killar.

    Jag har sovit på soffan och dom i sovrummet.
    Jag har ALDRIG mått så dålig som jag gjorde igår, jag tappade helt kontrollen över min kropp och jag fick flashbacks från förlossningen(fast utan smärta). Kunde knappt andas och hade ingen kontroll över min kropp.

    Hur stor är nu risken att dom också kommer bli magsjuka?
    Jag vill ju verkligen inte att dom ska bli såhär som jag. Speciellt inte Leon. Har hört att det är sjukhuset som gäller om såhär små blir magsjuka?
    Peace & Love / Nea
    ¤ Leon född 2010-06-25 ¤
    ¤ Bebis BF 2012-10-08 ¤
    http://familjen-sol.blogspot.com/
  2. 1
    magsjuka!! Igår morse bröt det ut, jag blev magsjuk så det stod härliga till!
    Fast jag har inte kräkts något, bara bakvägen och haft feber och feberkramper.

    Sambon kom hem igår vid lunch och tagit hand om Leon sedan dess. Vi är ju i samma rum och så, men jag rör inte vid Leon mer än när jag ammar honom.
    Använder handsprit och pussar inte på någon av mina killar.

    Jag har sovit på soffan och dom i sovrummet.
    Jag har ALDRIG mått så dålig som jag gjorde igår, jag tappade helt kontrollen över min kropp och jag fick flashbacks från förlossningen(fast utan smärta). Kunde knappt andas och hade ingen kontroll över min kropp.

    Hur stor är nu risken att dom också kommer bli magsjuka?
    Jag vill ju verkligen inte att dom ska bli såhär som jag. Speciellt inte Leon. Har hört att det är sjukhuset som gäller om såhär små blir magsjuka?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Jag tror inte magsjuka per automatik behöver betyda sjukhus bara för att de är så här små. Pontus hade magsjuka i januari det året han var bebis och han är född i maj och det gick utmärkt. Han var pigg och kräktes inte mer än de 12 första timmarna. Hade inte en tanke på att åka in.

    Kasper blev inlaggd när han var 10 månader men då hade han kräkts i 3-4 dygn och varit riktigt riktigt risig ett dygn (sov bara, knappt vaken ö h t) så då kändes det som att det var läge att åka in.

    Krya på dig och hoppas killarna klarar sig eller iaf får det mycket lindrigare.
  4. 2
    Jag tror inte magsjuka per automatik behöver betyda sjukhus bara för att de är så här små. Pontus hade magsjuka i januari det året han var bebis och han är född i maj och det gick utmärkt. Han var pigg och kräktes inte mer än de 12 första timmarna. Hade inte en tanke på att åka in.

    Kasper blev inlaggd när han var 10 månader men då hade han kräkts i 3-4 dygn och varit riktigt riktigt risig ett dygn (sov bara, knappt vaken ö h t) så då kändes det som att det var läge att åka in.

    Krya på dig och hoppas killarna klarar sig eller iaf får det mycket lindrigare.
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Jag läste på Vårdguiden att om barnet är under 6 månader och får magsjuka ska man kontakta läkaren. Annars får man hålla koll på allmäntillståndet.
    Du kan läsa mer på: http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-o...juka-hos-barn/

    Skaffa hem vätskeersättning och majsvälling ifall Leon skulle bli magsjuk.
  6. 3
    Jag läste på Vårdguiden att om barnet är under 6 månader och får magsjuka ska man kontakta läkaren. Annars får man hålla koll på allmäntillståndet.
    Du kan läsa mer på: http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-o...juka-hos-barn/

    Skaffa hem vätskeersättning och majsvälling ifall Leon skulle bli magsjuk.

Liknande trådar

  1. Vad är magsjuka och vad är inte magsjuka
    By wondergirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-16, 06:00
  2. Magsjuka
    By mandie in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 19:01
  3. På tal om magsjuka
    By Jannan in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 11:19
  4. På tal om magsjuka
    By Jannan in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 10:56
  5. Förkylning, magsjuka, dop, magsjuka
    By Jenny m Pontus in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 20:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar