Planerat kjejsarsnitt?
Planera för barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2011
    #1

    Planerat kjejsarsnitt?

    Någon som vet om man kan planera kjejsarsnitt? Jag vill så gärna föda normalt men jag är så osäker och rädd för att min onda rygg ska orka med det??Någon mer som har funderingar kring förlossningen?

    /Marie
  2. 1
    Planerat kjejsarsnitt? Någon som vet om man kan planera kjejsarsnitt? Jag vill så gärna föda normalt men jag är så osäker och rädd för att min onda rygg ska orka med det??Någon mer som har funderingar kring förlossningen?

    /Marie
  3. Anonym
    #2

    Ja, planerade snitt görs ju

    hela tiden, ca hälften är planerade. Men du menar kanske planerade väääldigt långt i förväg? Typ innan man blir gravid? Svarar ja på den frågan också, även om det är mindre vanligt. Jag visste mer än 4 år innan mitt andra barn föddes att det skulle bli snitt om jag valde det.

    Har du en ond rygg kan det definitivt vara ett skäl till att planera snitt redan innan du blir gravid! Men det får såklart din läkare avgöra. Mitt skäl var extrem rädsla pga en mycket illa skött första förlossning. När jag väl var gravid andra gången blev jag så fantastiskt väl bemött där vi då bodde och kände mig så trygg att jag faktiskt kunde tänka mig att kanske försöka den vägen i alla fall. MEN - omständigheterna gjorde i alla fall att det blev snitt (riskabelt fosterläge) och jag var direkt enormt nöjd. En fantastisk upplevelse

    Efteråt har jag dessutom lärt mig, att har man ordentlig foglossning (vilket jag hade haft), så kan bäckenets olika delar på olika sidor om skarvarna, som är uppluckrade pga graviditeten, hamna snett när barnet passerar vid en vaginal förlossning och när skelettet sedan blir stabilt igen, så kan den snedheten bestå och då får man inte loss bäckenets olika delar från varandra. Nerver kan ha hamnat i kläm och man blir aldrig av med det..... Min sjukgynnast berättade detta för mig.
  4. 2
    Ja, planerade snitt görs ju hela tiden, ca hälften är planerade. Men du menar kanske planerade väääldigt långt i förväg? Typ innan man blir gravid? Svarar ja på den frågan också, även om det är mindre vanligt. Jag visste mer än 4 år innan mitt andra barn föddes att det skulle bli snitt om jag valde det.

    Har du en ond rygg kan det definitivt vara ett skäl till att planera snitt redan innan du blir gravid! Men det får såklart din läkare avgöra. Mitt skäl var extrem rädsla pga en mycket illa skött första förlossning. När jag väl var gravid andra gången blev jag så fantastiskt väl bemött där vi då bodde och kände mig så trygg att jag faktiskt kunde tänka mig att kanske försöka den vägen i alla fall. MEN - omständigheterna gjorde i alla fall att det blev snitt (riskabelt fosterläge) och jag var direkt enormt nöjd. En fantastisk upplevelse

    Efteråt har jag dessutom lärt mig, att har man ordentlig foglossning (vilket jag hade haft), så kan bäckenets olika delar på olika sidor om skarvarna, som är uppluckrade pga graviditeten, hamna snett när barnet passerar vid en vaginal förlossning och när skelettet sedan blir stabilt igen, så kan den snedheten bestå och då får man inte loss bäckenets olika delar från varandra. Nerver kan ha hamnat i kläm och man blir aldrig av med det..... Min sjukgynnast berättade detta för mig.
  5. Medlem sedan
    Jan 2011
    #3
    Hej!

    Fy det lät otäckt det där med foglossningen. Jag kanske inte behöver vara så orolig, men det är svårt jag tror det är viktigt att man som du blev väl bemött och omhändertagen. :-)
  6. 3
    Hej!

    Fy det lät otäckt det där med foglossningen. Jag kanske inte behöver vara så orolig, men det är svårt jag tror det är viktigt att man som du blev väl bemött och omhändertagen. :-)

Liknande trådar

  1. Vem har planerat det här?
    By nillan71 in forum _1207 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-15, 13:07
  2. Var det planerat?
    By Anglie in forum Gravidsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-04, 21:46
  3. Symtom efter kjejsarsnitt
    By cillan2 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 09:48
  4. Det går som planerat
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 08:30
  5. Kjejsarsnitt och gravid igen
    By Anonym in forum _05 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-23, 20:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar