LVU och underhåll?
Omhändertagna barn
  1. Anonym
    #1

    LVU och underhåll?

    Har någon här erfarenhet eller visdom om barn som blir omhändertagna och lvu-ade. När socialen har rätten till barnen måste föräldrarna fortfarande betala underhåll då? Har föräldrarna kvar skyldigheten även om dom inte ha rätten till sina barn?
  2. 1
    LVU och underhåll? Har någon här erfarenhet eller visdom om barn som blir omhändertagna och lvu-ade. När socialen har rätten till barnen måste föräldrarna fortfarande betala underhåll då? Har föräldrarna kvar skyldigheten även om dom inte ha rätten till sina barn?
  3. Anonym
    #2
    Jag kan ha fel, men då är det säkert nån vänlig själ som rättar till det. Det är olika i olika kommuner. I dom flesta fall stannar det av så att säga med underhåll, men i en del kommuner hämtar soc in dom pengarna.
  4. 2
    Jag kan ha fel, men då är det säkert nån vänlig själ som rättar till det. Det är olika i olika kommuner. I dom flesta fall stannar det av så att säga med underhåll, men i en del kommuner hämtar soc in dom pengarna.
  5. Medlem sedan
    Mar 1998
    #3
    När barn blir placerade annars så får ju föräldrarna betala en s.k. egenavgift motsvarande underhållssumman, till kommunen. Jag gissar att det i pengar inte blir någon skillnad utan att man får fortsätta betala underhåll eller att underhållet tas bort men att man istället får betala en egenavgift.
  6. 3
    När barn blir placerade annars så får ju föräldrarna betala en s.k. egenavgift motsvarande underhållssumman, till kommunen. Jag gissar att det i pengar inte blir någon skillnad utan att man får fortsätta betala underhåll eller att underhållet tas bort men att man istället får betala en egenavgift.

Liknande trådar

  1. Underhåll
    By stefan64 in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 12:31
  2. Underhåll
    By anonym man in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 00:22
  3. underhåll
    By _jennifer_ in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 09:46
  4. Underhåll
    By anonymt namn in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 18:58
  5. nån med underhåll och vb?
    By frågvis in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 19:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar