Utvecklingssprång?
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    Utvecklingssprång?

    Nu har Björn blivit som förbytt igen. Det är som att ha en nyfödd, han sover skitdåligt på nätterna! Äter sämre också och blir arg eller ledsen för småsaker. Han hade ett utvecklingssprång vid ca 11 månader, som vi trodde var det sista nu under hans första år. Men nu är det alltså dags igen...

    Har era barn också en knepig period nu runt ettårsdagen?
    Lisa - mamma till Björn född i januari 2010 och väntar 2:an i mars 2012!
    www.avanai.se
  2. 1
    Utvecklingssprång? Nu har Björn blivit som förbytt igen. Det är som att ha en nyfödd, han sover skitdåligt på nätterna! Äter sämre också och blir arg eller ledsen för småsaker. Han hade ett utvecklingssprång vid ca 11 månader, som vi trodde var det sista nu under hans första år. Men nu är det alltså dags igen...

    Har era barn också en knepig period nu runt ettårsdagen?
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2
    Du beskriver dottern på pricken! En sur och grinig liten plutta som hängde på oss likt en koalabjörn dagarna i ända runt 1årsdagen. Gissar att det är en utvecklingsfas, för nu när hon lugnare igen försöker hon verkligen härma allt vi säger och har gjort flera motoriska framsteg. Att lära klättra på pallar och stolar verkar vara nästa grej hon vill behärska...
  4. 2
    Du beskriver dottern på pricken! En sur och grinig liten plutta som hängde på oss likt en koalabjörn dagarna i ända runt 1årsdagen. Gissar att det är en utvecklingsfas, för nu när hon lugnare igen försöker hon verkligen härma allt vi säger och har gjort flera motoriska framsteg. Att lära klättra på pallar och stolar verkar vara nästa grej hon vill behärska...
  5. Medlem sedan
    Jun 2009
    #3
    Ibland tycker jag det men sen är han lika snäll som vanligt igen. Dock är det såklart värst med mig för när pappa är hemma sitter han gärna och leker för sig själv och är på strålande humör men med mig är det ganska gnälligt och klängigt. Hade också en utvecklingsperiod nyss...
  6. 3
    Ibland tycker jag det men sen är han lika snäll som vanligt igen. Dock är det såklart värst med mig för när pappa är hemma sitter han gärna och leker för sig själv och är på strålande humör men med mig är det ganska gnälligt och klängigt. Hade också en utvecklingsperiod nyss...
  7. Medlem sedan
    Mar 2010
    #4
    Japp, det är samma här. Vår son illskriker av ilska när han inte får som han vill och vaknar ofta och skriker på natten också om något känns minsta fel. Samtidigt så utvecklas han ju så snabbt motoriskt. Lägger i bollar i rätt hål, hjälper till att lägga handdukar i tvättpåsen, sätter magneterna rätt på kylskåpet m.m. Plötsligt så känns det som att han förstår nästan allt man säger. Den här fasen började för två veckor sedan och nu händer det massor varje dag. :-) Fast han gör oss väldigt trötta också, det är ett väldigt spring efter hans "hyss" hela tiden. Han är såå busig!
  8. 4
    Japp, det är samma här. Vår son illskriker av ilska när han inte får som han vill och vaknar ofta och skriker på natten också om något känns minsta fel. Samtidigt så utvecklas han ju så snabbt motoriskt. Lägger i bollar i rätt hål, hjälper till att lägga handdukar i tvättpåsen, sätter magneterna rätt på kylskåpet m.m. Plötsligt så känns det som att han förstår nästan allt man säger. Den här fasen började för två veckor sedan och nu händer det massor varje dag. :-) Fast han gör oss väldigt trötta också, det är ett väldigt spring efter hans "hyss" hela tiden. Han är såå busig!
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Det känns igen. En vecka till Edvins ettårsdag och han är en lynnig liten koala som helst hänger på mig hela dagarna. Humöret svänger - nej kastar sig! - mellan glad/lugn och skrikarg. Puh! Och läggningen är oftast ett litet helsike.
  10. 5
    Det känns igen. En vecka till Edvins ettårsdag och han är en lynnig liten koala som helst hänger på mig hela dagarna. Humöret svänger - nej kastar sig! - mellan glad/lugn och skrikarg. Puh! Och läggningen är oftast ett litet helsike.

Liknande trådar

  1. Utvecklingssprång 4
    By Cortexia in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-02, 19:03
  2. Utvecklingssprång!?
    By josephine.s in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 15:12
  3. Utvecklingssprång...
    By Lilla M in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-16, 21:14
  4. Utvecklingssprång på g?
    By Moomin in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 09:29
  5. Utvecklingssprång...?
    By Zandra m Aniara&Eli in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-07, 09:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar