Resa med barn - Thailand
_1006 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    Resa med barn - Thailand

    Ni som varit ute och rest med små bebisar - jag har några frågor till er

    Tar man med sig blöjor eller kan man köpa dessa på plats?
    Vad ger man för mat på planet? Finns det mikro så man kan värma välling?
    Hade ni med sulky till resmålet, vilken sulky är bra isf?

    Tacksam för svar
  2. 1
    Resa med barn - Thailand Ni som varit ute och rest med små bebisar - jag har några frågor till er

    Tar man med sig blöjor eller kan man köpa dessa på plats?
    Vad ger man för mat på planet? Finns det mikro så man kan värma välling?
    Hade ni med sulky till resmålet, vilken sulky är bra isf?

    Tacksam för svar
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Har inte rest men välling kan väl inte vara ett problem. Det finns ju the-vatten och kallvatten och det är ju bara att blanda så det blir lagomt varmt och sen i med pulver

    När Jennie var liten så hade iaf babytravel en prisvärd paraplyvagn med fullt liggläge. Men om den finns kvar vet jag inte. Jag har flygit en del med vagn (fast bara inrikes) och jag skulle inte ta med någon vagn jag var rädd om så mycket kan jag ju säga. Har 4 av 5 ggr fått lämna in vagnen på reparation efter en t o r resa. Är det inte på ditvägen så lyckas de sabba den på hemvägen *morrar*
  4. 2
    Har inte rest men välling kan väl inte vara ett problem. Det finns ju the-vatten och kallvatten och det är ju bara att blanda så det blir lagomt varmt och sen i med pulver

    När Jennie var liten så hade iaf babytravel en prisvärd paraplyvagn med fullt liggläge. Men om den finns kvar vet jag inte. Jag har flygit en del med vagn (fast bara inrikes) och jag skulle inte ta med någon vagn jag var rädd om så mycket kan jag ju säga. Har 4 av 5 ggr fått lämna in vagnen på reparation efter en t o r resa. Är det inte på ditvägen så lyckas de sabba den på hemvägen *morrar*
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Ett tips är att ställa frågan inne på Fritid & Fest - resa
    Där är jättemånga som brukar resa till Thailand.
  6. 3
    Ett tips är att ställa frågan inne på Fritid & Fest - resa
    Där är jättemånga som brukar resa till Thailand.
  7. Medlem sedan
    Oct 2010
    #4
    Vi har rest en del med båda våra barn men inte så långt som till Thailand. Ändå....bebisar är minsta problemet tycker jag. Det finns färdigblandad välling och ersättning att köpa. Som tidigare skrevs finns ju varm vatten på flyget så även pulver kan man ta med. Blöjor brukar i alltid köpa på plats. Det brukar finnas kända märken som ex pampers lite överallt. Paraply vagn går ej att köra överallt. Dessutom beror på vad tänkte ni göra i Thailand beror väl på om vagnen behövs eller ej. Tips är glöm ej vätskeersättning, alvedon för bebe och snuttis/napp
  8. 4
    Vi har rest en del med båda våra barn men inte så långt som till Thailand. Ändå....bebisar är minsta problemet tycker jag. Det finns färdigblandad välling och ersättning att köpa. Som tidigare skrevs finns ju varm vatten på flyget så även pulver kan man ta med. Blöjor brukar i alltid köpa på plats. Det brukar finnas kända märken som ex pampers lite överallt. Paraply vagn går ej att köra överallt. Dessutom beror på vad tänkte ni göra i Thailand beror väl på om vagnen behövs eller ej. Tips är glöm ej vätskeersättning, alvedon för bebe och snuttis/napp
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5
    Du kan garanterat köpa blöjor på plats, men ta med ett parket att komplettera med, samt ha på resan.
    Det finns inte mikro, men det finns varmt vatten, som man antingen kan blanda till ersättning/välling med, eller ställa ned flaskor/matburkar i så att de blir varma. OBS - det brukar bli väldigt varmt!
    Vi åkte just till MExico och hade med en Bee, men det ä rhugget som stucket. Ju lättare desto bättre skulle jag säga. Vagn i sand är värdelöst, så det gäller att det går lätt att bära den! Sele eller sjal är väldigt praktiskt.
  10. 5
    Du kan garanterat köpa blöjor på plats, men ta med ett parket att komplettera med, samt ha på resan.
    Det finns inte mikro, men det finns varmt vatten, som man antingen kan blanda till ersättning/välling med, eller ställa ned flaskor/matburkar i så att de blir varma. OBS - det brukar bli väldigt varmt!
    Vi åkte just till MExico och hade med en Bee, men det ä rhugget som stucket. Ju lättare desto bättre skulle jag säga. Vagn i sand är värdelöst, så det gäller att det går lätt att bära den! Sele eller sjal är väldigt praktiskt.
  11. Medlem sedan
    Jan 2010
    #6
    Tack för era svar! Hade helt glömt bort tevatten som ju såklart alltid finns på flygplanen
    Vi köpte en sulky idag, en citymini som vi även kan använda här hemma under sommarmånaderna. Den kan Ludwig ligga raklång i, sitta upp i och solskyddet gick att dra ner så hela Ludwig blev gömd
  12. 6
    Tack för era svar! Hade helt glömt bort tevatten som ju såklart alltid finns på flygplanen
    Vi köpte en sulky idag, en citymini som vi även kan använda här hemma under sommarmånaderna. Den kan Ludwig ligga raklång i, sitta upp i och solskyddet gick att dra ner så hela Ludwig blev gömd

Liknande trådar

  1. Resa ensam till Thailand med barn. Vart?
    By Ezra in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 16:32
  2. resa m barn i Thailand
    By sailon in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 07:51
  3. Resa till Thailand
    By Thaisugen in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 22:42
  4. Resa med 3 barn i Thailand
    By Gitski in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-14, 17:31
  5. Resa med barn till Thailand
    By Ullafia in forum Resesnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 20:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar