Majken är här!
_1102 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Majken är här!

    Igår 110111 (!) klockan 16:59 föddes vår lilla dotter Majken i vecka 35+6. Hon låg i sätesbjudning så det blev ett akutsnitt efter att förlossningen satt igång av sig självt med värkar. Var inne över natten redan i fredags och hade samtal om planerat snitt igår morse men hon hade bråttom ut - precis som sin storebror som kom i vecka 36+2. Rätt stor prematur ändå; 3160 gram och 48 cm. Vi mår bra, skriver mer när vi är hemma igen!
  2. 1
    Majken är här! Igår 110111 (!) klockan 16:59 föddes vår lilla dotter Majken i vecka 35+6. Hon låg i sätesbjudning så det blev ett akutsnitt efter att förlossningen satt igång av sig självt med värkar. Var inne över natten redan i fredags och hade samtal om planerat snitt igår morse men hon hade bråttom ut - precis som sin storebror som kom i vecka 36+2. Rätt stor prematur ändå; 3160 gram och 48 cm. Vi mår bra, skriver mer när vi är hemma igen!
  3. Medlem sedan
    May 2010
    #2
    Oj, grattis! Lite chock att hon kom så snabbt, eller lite mer förberedd på det då storebror också gjorde det?

    Ingen jätteliten bebis nej, skönt det. Härligt att ni mår fint, fortsätt mysa, och berätta mer sen!
  4. 2
    Oj, grattis! Lite chock att hon kom så snabbt, eller lite mer förberedd på det då storebror också gjorde det?

    Ingen jätteliten bebis nej, skönt det. Härligt att ni mår fint, fortsätt mysa, och berätta mer sen!
  5. Medlem sedan
    Oct 2010
    #3
    Grattis till den lilla
  6. 3
    Grattis till den lilla
  7. drömmer
    #4
    grattis till lilla majken
    Njut nu av ert nya underverk
    kramar
  8. 4
    grattis till lilla majken
    Njut nu av ert nya underverk
    kramar
  9. Medlem sedan
    Mar 2010
    #5
    Stort grattis till er lilla Majken, skönt att allt gick bra för er!
  10. 5
    Stort grattis till er lilla Majken, skönt att allt gick bra för er!
  11. Medlem sedan
    Jul 2010
    #6
    Åhh Wow Grattis till er !!
  12. 6
    Åhh Wow Grattis till er !!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Grattis igen Anna, hon är så fin! Längtar så efter att få se henne live :-)
    Stora kramen
  14. 7
    Grattis igen Anna, hon är så fin! Längtar så efter att få se henne live :-)
    Stora kramen
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Stoort GRATTIS till lilla Majken. Så fint namn ! Åh ...februarigruppens första lilla tillskott. Har ju verkat som du var lite förberedd på att hon kunde komma tidigt, men ska bli kul å hära mer (om och när du orkar och vill berätta).
    Mycket mys!!
  16. 8
    Stoort GRATTIS till lilla Majken. Så fint namn ! Åh ...februarigruppens första lilla tillskott. Har ju verkat som du var lite förberedd på att hon kunde komma tidigt, men ska bli kul å hära mer (om och när du orkar och vill berätta).
    Mycket mys!!
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    TJOOHOOOOO!!!! GRATTIS!!!!! Och vilken stor tjej!!! Haha, med sina 3160 gram väger hon 80gram mer än vad vår lilleman gjorde när han var färdigbakad GRATTISGRATTISGRATTIS!!!!
  18. 9
    TJOOHOOOOO!!!! GRATTIS!!!!! Och vilken stor tjej!!! Haha, med sina 3160 gram väger hon 80gram mer än vad vår lilleman gjorde när han var färdigbakad GRATTISGRATTISGRATTIS!!!!
  19. Medlem sedan
    Mar 2010
    #10
    GRATTIS Vilken underbar läsning när man kommer in här, sitter med tårar i ögonen! Vad skönt att allt gick bra och att hon var så pass stor. Väldigt glad för din skull.

    Tyvärr tror jag att våran kille bestämde sig för att lägga sig i säte inatt, ska be mamma komma och känna efter (hon är barnmorska), är lite smått nervös.

    GRATTIS igen och mys på nu, vi andra är inte alls avundsjuka
  20. 10
    GRATTIS Vilken underbar läsning när man kommer in här, sitter med tårar i ögonen! Vad skönt att allt gick bra och att hon var så pass stor. Väldigt glad för din skull.

    Tyvärr tror jag att våran kille bestämde sig för att lägga sig i säte inatt, ska be mamma komma och känna efter (hon är barnmorska), är lite smått nervös.

    GRATTIS igen och mys på nu, vi andra är inte alls avundsjuka
  21. Medlem sedan
    May 2003
    #11
    Ååååå!! Stort, stort GRATTIS!! Härligt att höra att ni mår bra trots den för tidiga ankomsten. Ska bli jättespännande att höra mer om underverket när ni kommer hem igen!
  22. 11
    Ååååå!! Stort, stort GRATTIS!! Härligt att höra att ni mår bra trots den för tidiga ankomsten. Ska bli jättespännande att höra mer om underverket när ni kommer hem igen!
  23. Medlem sedan
    Jan 2011
    #12
    Grattis till den lilla! Härligt att hon va så stor
  24. 12
    Grattis till den lilla! Härligt att hon va så stor
  25. Medlem sedan
    Apr 2008
    #13
    Grattis, grattis! Först ut va? Sköt om er och lilla Majken, underbart namn förresten
  26. 13
    Grattis, grattis! Först ut va? Sköt om er och lilla Majken, underbart namn förresten
  27. Medlem sedan
    May 2003
    #14
    Tack! Både chock och ändå inte, jag har ju tänkt tanken att hon kunde komma tidigt men trodde nog inte att hon skulle komma ÄNNU tidigare än bror sin. Fick ju första varningstecknen i fredags, då låg vi över natten på förlossningen men sen avstannade det. Och sen när det kom igång i tisdags gick det så otroligt snabb, så plötsligt var hon bara här!

    Hade lovat mig själv sen förra gången att denna gång ha allting klart i god tid. Well well, inte riktigt va, hade tvättat bebiskläderna men det var nog allt. Tredje gången gillt!
  28. 14
    Tack! Både chock och ändå inte, jag har ju tänkt tanken att hon kunde komma tidigt men trodde nog inte att hon skulle komma ÄNNU tidigare än bror sin. Fick ju första varningstecknen i fredags, då låg vi över natten på förlossningen men sen avstannade det. Och sen när det kom igång i tisdags gick det så otroligt snabb, så plötsligt var hon bara här!

    Hade lovat mig själv sen förra gången att denna gång ha allting klart i god tid. Well well, inte riktigt va, hade tvättat bebiskläderna men det var nog allt. Tredje gången gillt!
  29. Medlem sedan
    May 2003
    #15
    Tack så mycket!
  30. 15
    Tack så mycket!
  31. Medlem sedan
    May 2003
    #16
    Tack! Oh ja, vi njuter för fullt!
  32. 16
    Tack! Oh ja, vi njuter för fullt!
  33. Medlem sedan
    May 2003
    #17
    Tack! Jo allt gick väl förhållandevis bra, det beror på hur man ser på det. Menar inte att låta negativ förstås men det har varit några rätt tuffa där ändå, men det kommer bli toppen!
  34. 17
    Tack! Jo allt gick väl förhållandevis bra, det beror på hur man ser på det. Menar inte att låta negativ förstås men det har varit några rätt tuffa där ändå, men det kommer bli toppen!
  35. Medlem sedan
    May 2003
    #18
    Tack så mycker!
  36. 18
    Tack så mycker!
  37. Medlem sedan
    May 2003
    #19
    Tack Therese! Ja jag ser verkligen fram emot att ses igen med bebisarna men vet du.. jag var helt bombsäker på att du skulle få innan mig! Galet! Kram!
  38. 19
    Tack Therese! Ja jag ser verkligen fram emot att ses igen med bebisarna men vet du.. jag var helt bombsäker på att du skulle få innan mig! Galet! Kram!
  39. Medlem sedan
    May 2003
    #20
    Jag laddar mentalt inför att skriva en förlossningsberättelse, så det kommer! Är bara hemma på permission från sjukhuset ikväll så jag får ta det när allt lagt sig lite mer!

    Jo jag hade ju tänkt mycket att det kunde bli så att även bebis två kom för tidigt, men jag blev ganska överraskad över att hon kom ännu tidigare än sin bror. Trodde nog inte att jag skulle bli först ut i gruppen men nåja, någon måste ju vara det också! Tack!
  40. 20
    Jag laddar mentalt inför att skriva en förlossningsberättelse, så det kommer! Är bara hemma på permission från sjukhuset ikväll så jag får ta det när allt lagt sig lite mer!

    Jo jag hade ju tänkt mycket att det kunde bli så att även bebis två kom för tidigt, men jag blev ganska överraskad över att hon kom ännu tidigare än sin bror. Trodde nog inte att jag skulle bli först ut i gruppen men nåja, någon måste ju vara det också! Tack!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Majken 1 år!!
    By Anna med 3 busfrön in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 08:52
  2. Nu är Majken här!
    By Anna med 3 busfrön in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 09:09
  3. Majken
    By annarouc in forum _0705 Majbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 16:55
  4. Majken tre år i dag!
    By villemoa in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 17:00
  5. Majken
    By mickselina in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 21:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar