På torsdag är det nog dags :)
_1102 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    På torsdag är det nog dags :)

    Haha...vi skulle ju egentligen bli igångsatta den 28:de men jag orkar inte mer så jag ringde och fick en ny tid....torsdag den 20:de!!!

    Sååååå...är det inte överfullt på förlossningen eller läkaren av någon annan konstig anledning inte tycker att den dagen funkar, ja...då blir det bebis på torsdag! Wooohooo

    Behöver jag säga att jag längtar???
    Krama om dina barn lite extra idag, dem är en gåva!
  2. 1
    På torsdag är det nog dags :) Haha...vi skulle ju egentligen bli igångsatta den 28:de men jag orkar inte mer så jag ringde och fick en ny tid....torsdag den 20:de!!!

    Sååååå...är det inte överfullt på förlossningen eller läkaren av någon annan konstig anledning inte tycker att den dagen funkar, ja...då blir det bebis på torsdag! Wooohooo

    Behöver jag säga att jag längtar???
  3. Medlem sedan
    Mar 2010
    #2
    Då måste jag önska dig lycka till, vad spännande Själv får bebisen gärna komma nästa lördag, då är jag i v.38

    Vad spännande det ska bli, förstår att du längtar hihi *S*
  4. 2
    Då måste jag önska dig lycka till, vad spännande Själv får bebisen gärna komma nästa lördag, då är jag i v.38

    Vad spännande det ska bli, förstår att du längtar hihi *S*
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    Lycka till!! Hoppas att du får som du vill.
    Jag börjar också bli väldigt trött på det. Har BF 4 febr så nu är det mindre än 3 veckor kvar. Hade gärna också blivit igångsatt för jag har så fruktansvärt ont överallt nu och förvärkar som känns "riktiga" varje kväll. Men sen lyckas jag somna ifrån det efter några timmar och då lugnar det sig.

    Men det är ändå inte en evighet kvar innan vi alla får snusa bebis :-)
  6. 3
    Lycka till!! Hoppas att du får som du vill.
    Jag börjar också bli väldigt trött på det. Har BF 4 febr så nu är det mindre än 3 veckor kvar. Hade gärna också blivit igångsatt för jag har så fruktansvärt ont överallt nu och förvärkar som känns "riktiga" varje kväll. Men sen lyckas jag somna ifrån det efter några timmar och då lugnar det sig.

    Men det är ändå inte en evighet kvar innan vi alla får snusa bebis :-)
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4
    Men ååå vad spännande!! Håller tummarna för att förlossningen inte är full och att dr säger ok till igångsättning på torsdag!
  8. 4
    Men ååå vad spännande!! Håller tummarna för att förlossningen inte är full och att dr säger ok till igångsättning på torsdag!
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    #5
    Wow, = ) håller tummarna för ett positivt besked då!!!
  10. 5
    Wow, = ) håller tummarna för ett positivt besked då!!!
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6
    Vad spännande! OM jag fortfarande varit gravid och OM hon legat med huvudet ner hade jag haft möjligtheten att bli igångsatt från v 38+0, dvs från den 26e januari. OM jag fortfarande varit gravid och hon legat som hon låg, dvs i säte, så har jag en snittid den 1a februari. Tror förresten jag ska ta och ringa för att boka av den..

    Hoppas det blir av som planerat nu då, alltid så snopet när man ställt in sig på något - i synnerhet något så stort som ett nytt barn!
  12. 6
    Vad spännande! OM jag fortfarande varit gravid och OM hon legat med huvudet ner hade jag haft möjligtheten att bli igångsatt från v 38+0, dvs från den 26e januari. OM jag fortfarande varit gravid och hon legat som hon låg, dvs i säte, så har jag en snittid den 1a februari. Tror förresten jag ska ta och ringa för att boka av den..

    Hoppas det blir av som planerat nu då, alltid så snopet när man ställt in sig på något - i synnerhet något så stort som ett nytt barn!
  13. Medlem sedan
    Jan 2011
    #7
    Lycka till!! Hoppas att du får som du vill.
    Jag börjar också bli väldigt trött på det. Har BF 4 febr så nu är det mindre än 3 veckor kvar. Hade gärna också blivit igångsatt för jag har så fruktansvärt ont överallt nu och förvärkar som känns "riktiga" varje kväll. Men sen lyckas jag somna ifrån det efter några timmar och då lugnar det sig.

    Men det är ändå inte en evighet kvar innan vi alla får snusa bebis :-)
    Åh! Precis sådär är det för mig oxå! Va jobbigt de e! Jag är 37+4 i dag och hoppas verkligen ine jag behöver gå tiden ut.
    Att bli gångtsatt innan 10 dagar över tiden är i stort sett omöjligt här, så det vågar jag inte hoppas på.

    Men jag födde nr 1 i v. 38+0 och 2:an i 37+5, så liten chans finns det ju att det inte blir så lång väntan till.....dock ville inte nr 3 komma ut förrän bf+5, så man vet ju inte.....blir väl länge just för att jag är så otålig :S
    Hann inte riktigt bli det med de första två, mådde väl bättre då.

    Men som du säger....det ÄR inte så långt kvar tills vi har våra små, det känns bara så när man inte är på topp!

    Styrkekramar till alla höggravida februarimammor!
  14. 7
    Lycka till!! Hoppas att du får som du vill.
    Jag börjar också bli väldigt trött på det. Har BF 4 febr så nu är det mindre än 3 veckor kvar. Hade gärna också blivit igångsatt för jag har så fruktansvärt ont överallt nu och förvärkar som känns "riktiga" varje kväll. Men sen lyckas jag somna ifrån det efter några timmar och då lugnar det sig.

    Men det är ändå inte en evighet kvar innan vi alla får snusa bebis :-)
    Åh! Precis sådär är det för mig oxå! Va jobbigt de e! Jag är 37+4 i dag och hoppas verkligen ine jag behöver gå tiden ut.
    Att bli gångtsatt innan 10 dagar över tiden är i stort sett omöjligt här, så det vågar jag inte hoppas på.

    Men jag födde nr 1 i v. 38+0 och 2:an i 37+5, så liten chans finns det ju att det inte blir så lång väntan till.....dock ville inte nr 3 komma ut förrän bf+5, så man vet ju inte.....blir väl länge just för att jag är så otålig :S
    Hann inte riktigt bli det med de första två, mådde väl bättre då.

    Men som du säger....det ÄR inte så långt kvar tills vi har våra små, det känns bara så när man inte är på topp!

    Styrkekramar till alla höggravida februarimammor!
  15. Medlem sedan
    Jan 2011
    #8
    Vad rolig! Superspännande ju
    Har du gått över tiden elr varför b lir du igångsatt?
    Du behöver inte svara på det om det är privat givetvis
    Lycka till på torsdag! *håller tummarna*
  16. 8
    Vad rolig! Superspännande ju
    Har du gått över tiden elr varför b lir du igångsatt?
    Du behöver inte svara på det om det är privat givetvis
    Lycka till på torsdag! *håller tummarna*
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Åh vad spännande! Håller tummarna att det inte är fullt och att ni får komma in!

    En vecka till, sen hoppas jag att liten vill titta ut, vi får väl se vad h*n tycker om det
  18. 9
    Åh vad spännande! Håller tummarna att det inte är fullt och att ni får komma in!

    En vecka till, sen hoppas jag att liten vill titta ut, vi får väl se vad h*n tycker om det
  19. Medlem sedan
    Aug 2010
    #10
    jag måste fråga dig som fått dina barn så pass mycket tidigare.. har du haft mycket förvärkar innan och i så fall, tror du att det påverkar?
  20. 10
    jag måste fråga dig som fått dina barn så pass mycket tidigare.. har du haft mycket förvärkar innan och i så fall, tror du att det påverkar?
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    hihi, Tack alla för tumhållningarna

    Det slog mig att shit...om några dagar har vi förhoppningsvis ett barn till! ojojoj

    Men det ska bli så skönt! Jag trodde inte att de skulle gå med på det för jag kommer bara vara i v37+1, men det gjorde de. Jag har ju sprungit så myclet hos SpecMVC hela denna graviditet och min BM hade skrivit nått hon också, så det var inget snack om saken. Såg att frågan dök upp varför igångsättning, jo...jag äter Trombyl (pga upprepade missfall innan), sedan har jag GBS som jag ska hinna få antibiotika i 4 timmar för samtidigt som mina förlossningar är väldigt snabba...och förutom det har jag en foglossning från helvetet som har krävt kryckor sedan typ v15. Så mycket som spelar in och tack och lov lyssnar dem!

    Jisses....måndag, tisdag, onsdag, bebis? Haha....det är ju supersnart!!!
  22. 11
    hihi, Tack alla för tumhållningarna

    Det slog mig att shit...om några dagar har vi förhoppningsvis ett barn till! ojojoj

    Men det ska bli så skönt! Jag trodde inte att de skulle gå med på det för jag kommer bara vara i v37+1, men det gjorde de. Jag har ju sprungit så myclet hos SpecMVC hela denna graviditet och min BM hade skrivit nått hon också, så det var inget snack om saken. Såg att frågan dök upp varför igångsättning, jo...jag äter Trombyl (pga upprepade missfall innan), sedan har jag GBS som jag ska hinna få antibiotika i 4 timmar för samtidigt som mina förlossningar är väldigt snabba...och förutom det har jag en foglossning från helvetet som har krävt kryckor sedan typ v15. Så mycket som spelar in och tack och lov lyssnar dem!

    Jisses....måndag, tisdag, onsdag, bebis? Haha....det är ju supersnart!!!
  23. Medlem sedan
    Jan 2011
    #12
    jag måste fråga dig som fått dina barn så pass mycket tidigare.. har du haft mycket förvärkar innan och i så fall, tror du att det påverkar?
    Menar du mig eller Rubyblue?
    Ifall du menar mig, så har jagtyvärr inte haft mkt förvärkar alls med de barnen som tittade ut några veckor tidigare, de bara kom så att säga
    Med förra och denna, så har jag massor med förvärkar och hade /har haft länge, så när det gäller mig verkar det inte ha någon betydelse tyvärr
  24. 12
    jag måste fråga dig som fått dina barn så pass mycket tidigare.. har du haft mycket förvärkar innan och i så fall, tror du att det påverkar?
    Menar du mig eller Rubyblue?
    Ifall du menar mig, så har jagtyvärr inte haft mkt förvärkar alls med de barnen som tittade ut några veckor tidigare, de bara kom så att säga
    Med förra och denna, så har jag massor med förvärkar och hade /har haft länge, så när det gäller mig verkar det inte ha någon betydelse tyvärr
  25. Medlem sedan
    Aug 2010
    #13
    ah, jo jag menade dig okej.. ajsing.. jag som hoppades på att knodden kanske skulle kunna kika ut lite tidigare.. men det är nog bäst att ställa in sig på att gå över tiden
  26. 13
    ah, jo jag menade dig okej.. ajsing.. jag som hoppades på att knodden kanske skulle kunna kika ut lite tidigare.. men det är nog bäst att ställa in sig på att gå över tiden
  27. Medlem sedan
    Jan 2011
    #14
    ah, jo jag menade dig okej.. ajsing.. jag som hoppades på att knodden kanske skulle kunna kika ut lite tidigare.. men det är nog bäst att ställa in sig på att gå över tiden
    Jag vet, man hoppas ju gärna det när det känns tungt i slutet, samma här.
    Men det skadar nog inte att ställa in sig på att gå över tiden, då blir man ju positivt överraskad om det skulle ske tidigare!
  28. 14
    ah, jo jag menade dig okej.. ajsing.. jag som hoppades på att knodden kanske skulle kunna kika ut lite tidigare.. men det är nog bäst att ställa in sig på att gå över tiden
    Jag vet, man hoppas ju gärna det när det känns tungt i slutet, samma här.
    Men det skadar nog inte att ställa in sig på att gå över tiden, då blir man ju positivt överraskad om det skulle ske tidigare!
  29. Medlem sedan
    Jul 2010
    #15
    Håller tummarna stenhårt! Åh! Det är ju bara en och en halv dag kvar!!!!!
  30. 15
    Håller tummarna stenhårt! Åh! Det är ju bara en och en halv dag kvar!!!!!

Liknande trådar

  1. på torsdag är det dags
    By snutttan in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 10:29
  2. På torsdag är det dags
    By Ninni76 in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 17:35
  3. I morgon torsdag är det dags
    By Marieoeliaz in forum Höftluxationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 15:05
  4. På torsdag är det dags!
    By Marie_AOA in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 21:21
  5. Min TORSDAG!
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 22:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar