Ny operation...
Shuntar och hydrocefalus
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Ny operation...

    Jag var på återbesök i onsdags (12 jan-11) hon min NK. Han tittade på mitt huvud och konstaterade att jag behöver genomgå en ny operation för att rätta till det som gått snett.
    Nr. 1: En bit av pannbenet på vänster sida sticker ut under huden.
    Nr. 2: En bula och en fläck som är öppen så en liten del av skallbenet syns, eftersom det inte läkt ihop som det ska...

    Han satte därför in antibiotika för att förhindra ev. kommande infektioner fram till operationen om ca 2 veckor, då jag ska akut opereras.

    Det här var inget jag hade räknat med, när jag träffade honom. jaja, det är bättre att ta tag i det nu och jag håller mig frisk än att jag får en infektion i huvudet som gör att jag blir jättesjuk.

    skönt att ha en läkare som faktiskt bryr sig om mig!
    Kram!
  2. 1
    Ny operation... Jag var på återbesök i onsdags (12 jan-11) hon min NK. Han tittade på mitt huvud och konstaterade att jag behöver genomgå en ny operation för att rätta till det som gått snett.
    Nr. 1: En bit av pannbenet på vänster sida sticker ut under huden.
    Nr. 2: En bula och en fläck som är öppen så en liten del av skallbenet syns, eftersom det inte läkt ihop som det ska...

    Han satte därför in antibiotika för att förhindra ev. kommande infektioner fram till operationen om ca 2 veckor, då jag ska akut opereras.

    Det här var inget jag hade räknat med, när jag träffade honom. jaja, det är bättre att ta tag i det nu och jag håller mig frisk än att jag får en infektion i huvudet som gör att jag blir jättesjuk.

    skönt att ha en läkare som faktiskt bryr sig om mig!
    Kram!
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    men kram på dig! När ska det sluta strula?
  4. 2
    men kram på dig! När ska det sluta strula?
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Hej! Ursäkta på fördröjningen på svaret. jag opererades nu senast för 2 veckor sen. Då gjorde jag en korrigering av det som läkaren och jag inte var nöjda med efter operationen i november-10.
    Jag tog stygnen igår. det bästa är att min läkaren villl följa upp mig med jämna mellanrum, med tanke på allt strul som varit.
  6. 3
    Hej! Ursäkta på fördröjningen på svaret. jag opererades nu senast för 2 veckor sen. Då gjorde jag en korrigering av det som läkaren och jag inte var nöjda med efter operationen i november-10.
    Jag tog stygnen igår. det bästa är att min läkaren villl följa upp mig med jämna mellanrum, med tanke på allt strul som varit.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    härligt att höra! Nu får det vara slut på strul... så bra att läkaren håller kvar dig.
    Här är allt bra förrutom feber och förkylningar. J har haft lite shuntstrul och läkarna här agerade så jag blevmörkrädd. Vi väntar på återbesök till Ackis,
  8. 4
    härligt att höra! Nu får det vara slut på strul... så bra att läkaren håller kvar dig.
    Här är allt bra förrutom feber och förkylningar. J har haft lite shuntstrul och läkarna här agerade så jag blevmörkrädd. Vi väntar på återbesök till Ackis,

Liknande trådar

  1. operation
    By Monica med 3 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 20:37
  2. Operation vid EDS
    By cillan in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 00:09
  3. Ny tid för operation
    By xinluo in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 20:19
  4. Tid för operation
    By --mm-- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 20:46
  5. EDS och operation.....
    By cillan in forum Övriga funktionshinder
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 19:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar