Tillbaka från ögonkliniken
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2010
    #1

    Tillbaka från ögonkliniken

    Lilla E ligger och sover i vagnen efter vi nu varit 2,5 timme på ögonmottagningen. De har undersökt om hon för blicken mot ficklampor och blinkande objekt och det gör hon inte. Pupillen reagerar som den ska och efter dilatering av pupillen så ser näthinnan ut som "vanligt". Remiss ska skickas både till syncentralen och barnneurolog. Hon ska få komma tillbaka till ögon igen om tre veckor för uppföljning. Det är tydligen svårt att objektivt bedömma synen på en 3 månaders men i nuläget kan man konstatera att hon inte ser. I vissa fall kan synen successivt börja komma tillbaka dvs en mognadsförsening, men jag tror som tidigare att hon har en grav synnedsättning.
  2. 1
    Tillbaka från ögonkliniken Lilla E ligger och sover i vagnen efter vi nu varit 2,5 timme på ögonmottagningen. De har undersökt om hon för blicken mot ficklampor och blinkande objekt och det gör hon inte. Pupillen reagerar som den ska och efter dilatering av pupillen så ser näthinnan ut som "vanligt". Remiss ska skickas både till syncentralen och barnneurolog. Hon ska få komma tillbaka till ögon igen om tre veckor för uppföljning. Det är tydligen svårt att objektivt bedömma synen på en 3 månaders men i nuläget kan man konstatera att hon inte ser. I vissa fall kan synen successivt börja komma tillbaka dvs en mognadsförsening, men jag tror som tidigare att hon har en grav synnedsättning.
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Stor kram till dig som får så tunga besked men kanske ändå skönt att få de på tidigt stadium så att du kan göra allt för din dotter och se till att hon får all hjälp hon behöver. Hoppas att synen kommer mer och mer och att det om tre veckor är en förbättring!

    Du känns väldigt stark men glöm inte att ta hjälp av andra och kanske se till att du/ni får någon att prata med om detta!

    Stor kram till dig!
  4. 2
    Stor kram till dig som får så tunga besked men kanske ändå skönt att få de på tidigt stadium så att du kan göra allt för din dotter och se till att hon får all hjälp hon behöver. Hoppas att synen kommer mer och mer och att det om tre veckor är en förbättring!

    Du känns väldigt stark men glöm inte att ta hjälp av andra och kanske se till att du/ni får någon att prata med om detta!

    Stor kram till dig!
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Har tänkt på er flera gånger idag... Fy vad tråkigt att höra att det var som du befarade.. Nu hjälps vi alla åt att hålla tummarna för att synen ska komma smygande för henne lite senare. Hoppas att de kan hitta ett bra sätt att hjälpa henne på. De kan ju så mycket inom vården som man inte känner till förrän man drabbas av något..

    Jag hoppas, hoppas hoppas att det ska ordna sig till det bästa!!!

    Kram till dig
  6. 3
    Har tänkt på er flera gånger idag... Fy vad tråkigt att höra att det var som du befarade.. Nu hjälps vi alla åt att hålla tummarna för att synen ska komma smygande för henne lite senare. Hoppas att de kan hitta ett bra sätt att hjälpa henne på. De kan ju så mycket inom vården som man inte känner till förrän man drabbas av något..

    Jag hoppas, hoppas hoppas att det ska ordna sig till det bästa!!!

    Kram till dig
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Jag har också tänkt på er idag. Det är inget roligt besked ni har fått men kanske kan hon få hjälp längre fram. De kan göra så mycket för synskadade idag. Ta hand om er!
  8. 4
    Jag har också tänkt på er idag. Det är inget roligt besked ni har fått men kanske kan hon få hjälp längre fram. De kan göra så mycket för synskadade idag. Ta hand om er!
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Vet inte vad jag ska säga som ingen redan sagt.Jag bara önskar och ber att det ska bli bra med din lilla tjej. Hoppas på positiva besked om tre veckor!

    Stor styrkekram!
  10. 5
    Vet inte vad jag ska säga som ingen redan sagt.Jag bara önskar och ber att det ska bli bra med din lilla tjej. Hoppas på positiva besked om tre veckor!

    Stor styrkekram!
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6
    Massa styrkekramar till er! Vilket tungt besked ni fått. Man ska lita på sin intuition, även om jag måste erkänna att jag innerligt önskat att du skulle haft fel! Kan bara säga som alla ovanstående, hoppas att ni får lite bättre besked om tre veckor. *håller tummarna* Ta hand om er!
  12. 6
    Massa styrkekramar till er! Vilket tungt besked ni fått. Man ska lita på sin intuition, även om jag måste erkänna att jag innerligt önskat att du skulle haft fel! Kan bara säga som alla ovanstående, hoppas att ni får lite bättre besked om tre veckor. *håller tummarna* Ta hand om er!
  13. Medlem sedan
    Oct 2003
    #7
    Skickar en bamsekram till dig! Måste vara jättetungt att få ett sådant besked fastän du redan hade misstankar själv. Hoppas ni kan få svar och hjälp snarast till er lilla tjej.
  14. 7
    Skickar en bamsekram till dig! Måste vara jättetungt att få ett sådant besked fastän du redan hade misstankar själv. Hoppas ni kan få svar och hjälp snarast till er lilla tjej.
  15. Medlem sedan
    Mar 2010
    #8
    Fy vilket jobbigt besked idag Håller med som alla i träden skriver och hoppas innerligt på bättre besked om tre veckor!

    kramar till er!
  16. 8
    Fy vilket jobbigt besked idag Håller med som alla i träden skriver och hoppas innerligt på bättre besked om tre veckor!

    kramar till er!
  17. Medlem sedan
    Nov 2008
    #9
    Tänker på dig, det måste vara tungt och jobbigt just nu. Jag slutar inte hålla tummarna att det ändå blir bättre med ögonen framöver. Stor tröstkram till dig, din lilla plutt och resten av familjen. Skriv av dig så mycket du vill här, så försöker vi stötta och muntra upp dig så gott vi kan!
  18. 9
    Tänker på dig, det måste vara tungt och jobbigt just nu. Jag slutar inte hålla tummarna att det ändå blir bättre med ögonen framöver. Stor tröstkram till dig, din lilla plutt och resten av familjen. Skriv av dig så mycket du vill här, så försöker vi stötta och muntra upp dig så gott vi kan!
  19. Medlem sedan
    Jun 2008
    #10
    Åh så ledsen jag blir för er skull. Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Man vill ju så gärna det allra bästa för sina barn. Som de andra skriver så håller jag såklart tummarna för lilla E. Jobbig att vänta och fundera, så stor kram till dig.
  20. 10
    Åh så ledsen jag blir för er skull. Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Man vill ju så gärna det allra bästa för sina barn. Som de andra skriver så håller jag såklart tummarna för lilla E. Jobbig att vänta och fundera, så stor kram till dig.

Liknande trådar

  1. Har varit på ögonkliniken idag
    By Lindsey77 in forum Synskador & nedsatt syn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-04, 13:27
  2. Tillbaka efter 3 timmar på ögonkliniken
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 12:56
  3. Var på ögonkliniken idag
    By FruFet in forum _0705 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 14:04
  4. Tillbaka från ögonkliniken
    By aviga ellen in forum _0705 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 09:53
  5. Ögonkliniken imorgon
    By aviga ellen in forum _0705 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 10:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar