Snälla hjälp mig då, snälla ni
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Snälla hjälp mig då, snälla ni

    ska jag ringa 1177 eller ska jag sluta sjåpa mig, hur ska jag tolka det som står på fass ang min medicin, jag är ju suk....Jag vet att jag är tjatig men blir lite uppskruvad... då jag druckit cola light.

    Atacand kan orsaka en minskning av de vita blodkropparna så att immunförsvaret försämras. Du kan känna trötthet, få en infektion eller feber. Om detta händer ska du snarast uppsöka läkare så att man via blodprov kan utesluta en brist på vita blodkroppar (agranulocytos).
    Hjärtat har sina skäl som förnuftet aldrig kan fatta. Risp rasp och ingenting var sig längre likt.

    Jag är bäst, ingen protest! :-)

    Har en blogg.

    www.tisdags.blogg.se





  2. 1
    Snälla hjälp mig då, snälla ni ska jag ringa 1177 eller ska jag sluta sjåpa mig, hur ska jag tolka det som står på fass ang min medicin, jag är ju suk....Jag vet att jag är tjatig men blir lite uppskruvad... då jag druckit cola light.

    Atacand kan orsaka en minskning av de vita blodkropparna så att immunförsvaret försämras. Du kan känna trötthet, få en infektion eller feber. Om detta händer ska du snarast uppsöka läkare så att man via blodprov kan utesluta en brist på vita blodkroppar (agranulocytos).
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Har du ringt 1177 el? De kan ju svara på frågan, har du några problem öht då? Mår du dåligt på något vis el?
  4. 2
    Har du ringt 1177 el? De kan ju svara på frågan, har du några problem öht då? Mår du dåligt på något vis el?
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Jag ville inte sjåpa mig ringde men la på då det var kö samt att jag kände mig löjlig, jag mår illa, har ont i nacken, ena ögonlocket rycker, nu har ena benat domnat, fryser...
  6. 3
    Jag ville inte sjåpa mig ringde men la på då det var kö samt att jag kände mig löjlig, jag mår illa, har ont i nacken, ena ögonlocket rycker, nu har ena benat domnat, fryser...
  7. Medlem sedan
    Nov 2000
    #4
    Ring, NU! *kram* Bättre en gång för mycket än en gång för lite.
  8. 4
    Ring, NU! *kram* Bättre en gång för mycket än en gång för lite.
  9. Medlem sedan
    Jul 2008
    #5
    men hallå där köp blåbär det stod ju i texten att du skulle snarast uppsöka läkare om du fick en infektion eller började känna trötthet! Det dr låter ju som om du börjar bli sjuk, iväg med dig till doktorn (om inte annat så för att du är orolig)
  10. 5
    men hallå där köp blåbär det stod ju i texten att du skulle snarast uppsöka läkare om du fick en infektion eller började känna trötthet! Det dr låter ju som om du börjar bli sjuk, iväg med dig till doktorn (om inte annat så för att du är orolig)
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Vad är du för sjuk? Hög feber, svårare infektion (typ halsfluss rälnas dit). En del läkare sa åt mig att åka in med alla inf.tillstånd med feber över 38 (särskilt morgontemp), en del sa att det bara var bakteriella infektioner som UVI, halsfluss osv. Då var jag tvungen att åka in och räkna blodkropparna.
    Inte samma medicin men den kunde också ge agranublablabla precis som din..
  12. 6
    Vad är du för sjuk? Hög feber, svårare infektion (typ halsfluss rälnas dit). En del läkare sa åt mig att åka in med alla inf.tillstånd med feber över 38 (särskilt morgontemp), en del sa att det bara var bakteriella infektioner som UVI, halsfluss osv. Då var jag tvungen att åka in och räkna blodkropparna.
    Inte samma medicin men den kunde också ge agranublablabla precis som din..
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Ring nu. Ring, ring, ring!
  14. 7
    Ring nu. Ring, ring, ring!
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8
    Agranulacytos är väl inte så att man behöver söka akut för det eller? Det är ju en blodbildsförändring. Det troligaste är att det är en vanlig infektion. Hade du frågat mig hade jag sagt att du skulle avvakta och ringa din husläkare i morgon. Det är en mycket ovanlig biverkan det där, har mig veterligen aldrig träffat ngn som drabbats. Då har jag arbetat på apotek i 10 år.
  16. 8
    Agranulacytos är väl inte så att man behöver söka akut för det eller? Det är ju en blodbildsförändring. Det troligaste är att det är en vanlig infektion. Hade du frågat mig hade jag sagt att du skulle avvakta och ringa din husläkare i morgon. Det är en mycket ovanlig biverkan det där, har mig veterligen aldrig träffat ngn som drabbats. Då har jag arbetat på apotek i 10 år.
  17. Medlem sedan
    Dec 2001
    #9
    Har du påverkats av medicinen, på vilket sätt mår du dåligt? Hur länge har du ätitr Atacand?
  18. 9
    Har du påverkats av medicinen, på vilket sätt mår du dåligt? Hur länge har du ätitr Atacand?
  19. Medlem sedan
    Dec 2001
    #10
    Nu har jag läst på fass och luftrörsinf är en vanlig biverkan, men de andra är endast dokumenterat i vissa fall, alltså väldigt sällsynta.
  20. 10
    Nu har jag läst på fass och luftrörsinf är en vanlig biverkan, men de andra är endast dokumenterat i vissa fall, alltså väldigt sällsynta.
  21. Medlem sedan
    May 2009
    #11
    Jag fattar inte riktigt men det låter ju som om du ska uppsöka läkare faktiskt...
  22. 11
    Jag fattar inte riktigt men det låter ju som om du ska uppsöka läkare faktiskt...
  23. Medlem sedan
    Oct 2006
    #12
    Jo, det är ett livshotande tillstånd om du har en infektion. Du kan drabbas av död vilket jag inte skulle låta vänta till i morgon. FAST vi vet ju inte att hon har det, bara att hennes medicin kan ge det.

    På jobbet är det stenhårt, medicinen sätts ut om personen har temp 38, så petiga var inte mina läkare men in och räkna vita blodkroppar.
  24. 12
    Jo, det är ett livshotande tillstånd om du har en infektion. Du kan drabbas av död vilket jag inte skulle låta vänta till i morgon. FAST vi vet ju inte att hon har det, bara att hennes medicin kan ge det.

    På jobbet är det stenhårt, medicinen sätts ut om personen har temp 38, så petiga var inte mina läkare men in och räkna vita blodkroppar.

Liknande trådar

  1. Snälla snälla hjälp!
    By SanktaCecilia in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 23:28
  2. Snälla snälla hjälp mig
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-30, 13:42
  3. snälla,snälla hjälp mig!!!
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 18:30
  4. Snälla snälla hjälp mig
    By Lillstrumpan in forum Känsliga snack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 15:45
  5. SNÄLLA snälla någon HJÄLP mig
    By AnJoJeLi in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 22:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar