Drikki+välling
_1006 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Drikki+välling

    borde väl vara ganska bra att blanda då Drikkin innehåller 90kcal på 100ml...
    Försöker m ALLT för att få min "lille" son att gå upp mer.. Ligger på 2 under medel
    Ser du en människa utan ett leende, ge henne ditt!
  2. 1
    Drikki+välling borde väl vara ganska bra att blanda då Drikkin innehåller 90kcal på 100ml...
    Försöker m ALLT för att få min "lille" son att gå upp mer.. Ligger på 2 under medel
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Men håller han den kurvan eller dalar han ytterligare? Hur lång är han?

    Vi har alltid kört med olja i vällingen, vet inte hur det smakar om man sätter i drikki. Oljan har då våran son köpt rakt av (rapsolja). Problemet har bara varit att har vi fått i han mycket kalorier via vällingen så har han struntat i att äta annat. Han har inte varit hungrig då. Vissa får ju alla förutsättningar utan att för den skull komma ikapp. Vi fick göra en kostutredning på Kasper hos en dietist eftersom han huserar under alla kurvorna på vikten och det ser bra ut. Vi kan inte göra mer än det vi gör men han är en glad liten skit ändå som väger som en fluga.
  4. 2
    Men håller han den kurvan eller dalar han ytterligare? Hur lång är han?

    Vi har alltid kört med olja i vällingen, vet inte hur det smakar om man sätter i drikki. Oljan har då våran son köpt rakt av (rapsolja). Problemet har bara varit att har vi fått i han mycket kalorier via vällingen så har han struntat i att äta annat. Han har inte varit hungrig då. Vissa får ju alla förutsättningar utan att för den skull komma ikapp. Vi fick göra en kostutredning på Kasper hos en dietist eftersom han huserar under alla kurvorna på vikten och det ser bra ut. Vi kan inte göra mer än det vi gör men han är en glad liten skit ändå som väger som en fluga.
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Om du vill få i honom lite mer kalorier kan man ju blanda i lite olja i vällingen!?
  6. 3
    Om du vill få i honom lite mer kalorier kan man ju blanda i lite olja i vällingen!?
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    Det har jag alltid gjort, ant rapsolja lr smör.. Men han har inte gått ngt mer i vikt alls av det.. konstigt tycker jag.. Sökte därför efter mer tips (föutom de självklara)
  8. 4
    Det har jag alltid gjort, ant rapsolja lr smör.. Men han har inte gått ngt mer i vikt alls av det.. konstigt tycker jag.. Sökte därför efter mer tips (föutom de självklara)

Liknande trådar

  1. Välling eller inte välling?
    By Sarizz in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-10-10, 21:44
  2. Drikki- Välling
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-10, 21:44
  3. Har ni provat drikki??
    By Matilda med 3 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 10:00
  4. välling
    By fiia in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 19:43
  5. Hon åt välling!!!!
    By Norrländskan in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 08:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar