Längtan..
Planera för barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2011
    #1

    Längtan..

    Jag och min sambo har efter mycket "om och men" valt att skaffa barn, vi har inte försökt länge alls. Men jag längtar så mycket att jag snart spricker..
    Har hört att det kan vara till en "nackdel" att vilja för mycket?

    Vi har sex i princip, varje dag, men det känns som om jag ALDRIG kommer bli gravid.
    Hur ska jag lätta på mitt jäktande inombords?

    Tack på förhand! /Hanna
  2. 1
    Längtan.. Jag och min sambo har efter mycket "om och men" valt att skaffa barn, vi har inte försökt länge alls. Men jag längtar så mycket att jag snart spricker..
    Har hört att det kan vara till en "nackdel" att vilja för mycket?

    Vi har sex i princip, varje dag, men det känns som om jag ALDRIG kommer bli gravid.
    Hur ska jag lätta på mitt jäktande inombords?

    Tack på förhand! /Hanna
  3. Anonym
    #2

    Jag har hört

    att man inte ska ha sex varje dag, för att då minskar chansen att bli gravid. Det skulle vara något med att spermierna inte hinner nybildas om man tömmer av dem så ofta. Men det ska du nog kolla med någon som jobbar inom området. Ibland är ju något en sanning i några år och sedan visar det sig att det var fel. Men jag tycker du bör kolla det, för det vore ju synd om ni försöker jättemycket och så är det FÖR mycket.

    Har väl inget särskilt tips om hur du kan lätta på ditt inre jäktande...... Resa bort är ett tips folk brukar få höra, att man då slappnar av. Kolla när du har äl, så att du vet det, så kan ni koncentrera er på de dagarna och bara ha sex för skojs skull de dagar du definitivt inte är fertil, det kan ju ta udden av stressen. Man behöver ha kul och lust också.

    Håller tummarna!
  4. 2
    Jag har hört att man inte ska ha sex varje dag, för att då minskar chansen att bli gravid. Det skulle vara något med att spermierna inte hinner nybildas om man tömmer av dem så ofta. Men det ska du nog kolla med någon som jobbar inom området. Ibland är ju något en sanning i några år och sedan visar det sig att det var fel. Men jag tycker du bör kolla det, för det vore ju synd om ni försöker jättemycket och så är det FÖR mycket.

    Har väl inget särskilt tips om hur du kan lätta på ditt inre jäktande...... Resa bort är ett tips folk brukar få höra, att man då slappnar av. Kolla när du har äl, så att du vet det, så kan ni koncentrera er på de dagarna och bara ha sex för skojs skull de dagar du definitivt inte är fertil, det kan ju ta udden av stressen. Man behöver ha kul och lust också.

    Håller tummarna!
  5. Medlem sedan
    Jul 2010
    #3
    lugna ner er lite, sex är bäst när andan faller på, annars är kanske varannan dag "lämpligare", då tröttnar man inte på det lika snabbt. genomsnittet är 7 månader av aktiva försök innan man blir gravid, 8 av 10 blir gravida inom 1 år, 9 av 10 inom 2 år så tänk på att det kan ta tid och att ha sex varje dag då kan som sagt bli oerhört jobbigt och långtråkigt.
  6. 3
    lugna ner er lite, sex är bäst när andan faller på, annars är kanske varannan dag "lämpligare", då tröttnar man inte på det lika snabbt. genomsnittet är 7 månader av aktiva försök innan man blir gravid, 8 av 10 blir gravida inom 1 år, 9 av 10 inom 2 år så tänk på att det kan ta tid och att ha sex varje dag då kan som sagt bli oerhört jobbigt och långtråkigt.

Liknande trådar

  1. Längtan :)
    By pingeling79 in forum _1103 Marsbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-12-01, 09:22
  2. längtan?
    By Isabella o Alva in forum Planera för barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 13:24
  3. Längtan?
    By anonymt namn in forum Planera för barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 12:08
  4. Längtan...
    By Asa-73 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 06:41
  5. Längtan!
    By Norrskenet in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 11:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar