hjälp!ny mamma m ADD,utreds
Omhändertagna barn
  1. Anonym
    #1

    hjälp!ny mamma m ADD,utreds

    Min dotter är nybliven mamma hon harADHD(o jag själv har adhd)
    hon räknas som "ensam."" barnets far är asylsökande m utvisn besl.
    på ett utrednhem ska de se om min dotter klarar sitt barn.men jag är så orolig.
    behöver nån att dela min oro med. Om min dotter får rätt stöd i hemmet,bostöd, förskolan,stöd av mig o min syster
    barnets pappa som lever med dem.
    Fast han kan /får ej RÄKNAS eftersom han
    har ett utvisbeslt inget persnr. jag hjälper min dotter så mycket ja kan o vi har god kontakt med soc. soc tänker på babyn i 1:a hand det är ja me på,men jag är rädd att
    de missförstår min dotter .hon har ibland svårt att uttrycka sig,kan verka naiv,visst jag förstår det. men de e med "okända"personer som ej förstår hennes raka o ocensurerade kommunikation.hon pratar innan hon tänker..jag känner att jag bara kan stå brevid å se på utan nån kontroll,,jag är så oroligt finns det nån kurator eller så för denna situation?+ jag bbehöver va stark för att kunna stötta min dotter.
  2. 1
    hjälp!ny mamma m ADD,utreds Min dotter är nybliven mamma hon harADHD(o jag själv har adhd)
    hon räknas som "ensam."" barnets far är asylsökande m utvisn besl.
    på ett utrednhem ska de se om min dotter klarar sitt barn.men jag är så orolig.
    behöver nån att dela min oro med. Om min dotter får rätt stöd i hemmet,bostöd, förskolan,stöd av mig o min syster
    barnets pappa som lever med dem.
    Fast han kan /får ej RÄKNAS eftersom han
    har ett utvisbeslt inget persnr. jag hjälper min dotter så mycket ja kan o vi har god kontakt med soc. soc tänker på babyn i 1:a hand det är ja me på,men jag är rädd att
    de missförstår min dotter .hon har ibland svårt att uttrycka sig,kan verka naiv,visst jag förstår det. men de e med "okända"personer som ej förstår hennes raka o ocensurerade kommunikation.hon pratar innan hon tänker..jag känner att jag bara kan stå brevid å se på utan nån kontroll,,jag är så oroligt finns det nån kurator eller så för denna situation?+ jag bbehöver va stark för att kunna stötta min dotter.
  3. Anonym
    #2
    Låter som om din dotter skulle behöva extra stöd med att kunna lära sig att uttrycka sig mer korrekt så det inte sker några missförstånd. Men å andra sidan så OM de som utreder på hemmet, är duktiga i de olika NPF-diagnoserna, så bör de kunna förstå hennes beteende.

    Är det du eller dottern som vill ha samtalskontakt? Dottern kanske kan få genom soc men jag är osäker på om du har rätt till det. Det ska väl mer vara om ni har någon form av familjeterapi.

    Har du fått höras av soc? Nätverket är ju viktigt då man är ensamförälder. Hur klarar du dig i samhället idag? Kan du stötta dottern på det sätt som man bör stötta en mamma? Ta inte illa upp men en del med ADHD kan ibland "lära ut fel" och det kanske är det bland annat soc oroar sig för. Precis som du skriver så är deras fokus på barnet.
  4. 2
    Låter som om din dotter skulle behöva extra stöd med att kunna lära sig att uttrycka sig mer korrekt så det inte sker några missförstånd. Men å andra sidan så OM de som utreder på hemmet, är duktiga i de olika NPF-diagnoserna, så bör de kunna förstå hennes beteende.

    Är det du eller dottern som vill ha samtalskontakt? Dottern kanske kan få genom soc men jag är osäker på om du har rätt till det. Det ska väl mer vara om ni har någon form av familjeterapi.

    Har du fått höras av soc? Nätverket är ju viktigt då man är ensamförälder. Hur klarar du dig i samhället idag? Kan du stötta dottern på det sätt som man bör stötta en mamma? Ta inte illa upp men en del med ADHD kan ibland "lära ut fel" och det kanske är det bland annat soc oroar sig för. Precis som du skriver så är deras fokus på barnet.

Liknande trådar

  1. Min dotter utreds vidare!
    By Anna Sjalv Tredje in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-26, 10:38
  2. För förälder vara med när barn utreds?
    By Yael in forum Autismspektrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-15, 19:26
  3. Varför utreds barnen på olika
    By caffellatte in forum Autismspektrum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-02-26, 09:46
  4. HJÄLP MIN MAMMA
    By Freja08 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 19:21
  5. Emil utreds för ADHD...
    By samiralva in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 07:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar