Orolig
Planera för barn
  1. Medlem sedan
    Sep 2010
    #1

    Orolig

    Hej!
    Hoppas att nån här inne varit i min sits och kanske har lite svar..

    Det är så att sedan augusti har jag inte ätit min p-piller för vi har bestämt att vi gärna skulle vilja ha barn..
    Varje månad har vi väntat med spänning, men tyvär inget plus än!
    Men nu är de så att min mens är 2 veckor försenad, hade en minimini blödning som inte var mer än att ja såg de när jag hade varit på toa, inga trosskydd eller bindor behövdes för de var verkligen bara de på pappret om man säger så..
    Men nu har jag gjort 2 test, senast ett idag men dom är negativa men jag har fortfarande inte fått min mens ?! har lite "dragningar" eller vad man ska säga i magen, kan påminna lite om mens smärtor men som sagt ingen mens..

    Börjar bli riktigt orolig, tänk om de är nått annat som är fel? Har haft regelbunden mens sen jag slutade med mina p-piller så jag fattar inte om jag nu inte är gravid varför den inte kommer nu?

    tacksam för nån sorts av svar, !
  2. 1
    Orolig Hej!
    Hoppas att nån här inne varit i min sits och kanske har lite svar..

    Det är så att sedan augusti har jag inte ätit min p-piller för vi har bestämt att vi gärna skulle vilja ha barn..
    Varje månad har vi väntat med spänning, men tyvär inget plus än!
    Men nu är de så att min mens är 2 veckor försenad, hade en minimini blödning som inte var mer än att ja såg de när jag hade varit på toa, inga trosskydd eller bindor behövdes för de var verkligen bara de på pappret om man säger så..
    Men nu har jag gjort 2 test, senast ett idag men dom är negativa men jag har fortfarande inte fått min mens ?! har lite "dragningar" eller vad man ska säga i magen, kan påminna lite om mens smärtor men som sagt ingen mens..

    Börjar bli riktigt orolig, tänk om de är nått annat som är fel? Har haft regelbunden mens sen jag slutade med mina p-piller så jag fattar inte om jag nu inte är gravid varför den inte kommer nu?

    tacksam för nån sorts av svar, !
  3. Anonym
    #2

    Ägglossningen...

    ....kan ju variera från period till period, trots att du haft regelbunden mens sen du slutade med dina piller.

    För mig var det så, jag fick mens och sedan när jag väntade nästa mens hade vi oskyddat sex, MEN DÅ hade jag visst ägglossning. Jag blev förstås gravid. DÅ visar sig inte två streck på test förrän avgjort senare ju. Så KAN det ju ha varit för dig, om du nu inte vet exakt när du hade ÄL föregående månad.

    Hoppas på ett snart plus för dig!!!
  4. 2
    Ägglossningen... ....kan ju variera från period till period, trots att du haft regelbunden mens sen du slutade med dina piller.

    För mig var det så, jag fick mens och sedan när jag väntade nästa mens hade vi oskyddat sex, MEN DÅ hade jag visst ägglossning. Jag blev förstås gravid. DÅ visar sig inte två streck på test förrän avgjort senare ju. Så KAN det ju ha varit för dig, om du nu inte vet exakt när du hade ÄL föregående månad.

    Hoppas på ett snart plus för dig!!!
  5. Medlem sedan
    Sep 2010
    #3
    Okej, ja jag är ju inte helt säker på när ägglossningen äger rum, så då kanske de var de jag hade istället..
    Då väntar jag en vecka till, skönt att slippa vara super orolig!
  6. 3
    Okej, ja jag är ju inte helt säker på när ägglossningen äger rum, så då kanske de var de jag hade istället..
    Då väntar jag en vecka till, skönt att slippa vara super orolig!
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4
    hur har det gått för dig?

    jag håller med Anonym, det kan ju vara så att din ägglossning skedde när du trodde att mensen skulle komma. när jag slutade med mina p-piller så fick jag mens en månad senare precis som vanligt, men månaden efter det hoppade mensen helt över. sen blev jag gravid vid ägglossningen två veckor efter det. kroppen kan med andra ord verkligen spela oss tjejer spratt!

    lycka till!
  8. 4
    hur har det gått för dig?

    jag håller med Anonym, det kan ju vara så att din ägglossning skedde när du trodde att mensen skulle komma. när jag slutade med mina p-piller så fick jag mens en månad senare precis som vanligt, men månaden efter det hoppade mensen helt över. sen blev jag gravid vid ägglossningen två veckor efter det. kroppen kan med andra ord verkligen spela oss tjejer spratt!

    lycka till!
  9. Medlem sedan
    Sep 2010
    #5
    Fortfrande ingen mens, men riktigt kraftig "mensvärk" och dragningar i typ äggstockarna känns de som..
    Två negativa test förra veckan, men pratat med bm och hon sa att jag skulle vänta till nästa vecka och kolla, annars får jag åka in och göra ultraljud med tanke på magontet hela tiden!

    Ja den gör verkligen de tyvär, blir inte riktigt klok!
  10. 5
    Fortfrande ingen mens, men riktigt kraftig "mensvärk" och dragningar i typ äggstockarna känns de som..
    Två negativa test förra veckan, men pratat med bm och hon sa att jag skulle vänta till nästa vecka och kolla, annars får jag åka in och göra ultraljud med tanke på magontet hela tiden!

    Ja den gör verkligen de tyvär, blir inte riktigt klok!

Liknande trådar

  1. Orolig eller över-orolig?
    By Otis in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 08:28
  2. Orolig
    By L0ved in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 16:25
  3. orolig :-(
    By miss thunder in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 21:18
  4. Orolig.
    By anonymt namn in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 08:29
  5. Orolig! Är ej orolig längre!
    By Orolig igår! in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 19:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar