Kryddor?
_1006 Junibarn
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Kryddor?

    Hej! Hoppas ni har det bra med era bebisar!
    Jag har varit himla bekväm och köpt färdig barnmat. Nu ska jag börja göra egen och undrar vad ni använder för kryddor..? Jag vet att man inte ska använda salt men vilka kryddor använder ni? Som inte gör ont i bebisens mage?
    Ha det gott!
  2. 1
    Kryddor? Hej! Hoppas ni har det bra med era bebisar!
    Jag har varit himla bekväm och köpt färdig barnmat. Nu ska jag börja göra egen och undrar vad ni använder för kryddor..? Jag vet att man inte ska använda salt men vilka kryddor använder ni? Som inte gör ont i bebisens mage?
    Ha det gott!
  3. Medlem sedan
    Mar 2010
    #2
    Titta vad det står för kryddor på barnmatsburkarna. Jag tror det bland annat står basilika och timjan, men jag minns inte helt säkert. De kryddor som finns i burkarna borde ju vara helt säkra
  4. 2
    Titta vad det står för kryddor på barnmatsburkarna. Jag tror det bland annat står basilika och timjan, men jag minns inte helt säkert. De kryddor som finns i burkarna borde ju vara helt säkra
  5. Medlem sedan
    Jun 2010
    #3
    Vi använder mkt frysta örter som persilja, basilika och dill. Har även kryddat med vitpeppar.
  6. 3
    Vi använder mkt frysta örter som persilja, basilika och dill. Har även kryddat med vitpeppar.
  7. Medlem sedan
    Jan 2010
    #4
    Jag har använt massa olika kryddor, man får titta bara så det inte är salt i dom.
    Tex olika örtkryddor, sen vanlig vitlök ch lök,vitpeppar å svartpeppar, paprika, kebabkrydda...
    Vi brykar göra vår mat som vanlig fast utan ev salt/buljong/soya, det har vi i sist när jag tagit ut mat till henne
  8. 4
    Jag har använt massa olika kryddor, man får titta bara så det inte är salt i dom.
    Tex olika örtkryddor, sen vanlig vitlök ch lök,vitpeppar å svartpeppar, paprika, kebabkrydda...
    Vi brykar göra vår mat som vanlig fast utan ev salt/buljong/soya, det har vi i sist när jag tagit ut mat till henne

Liknande trådar

  1. Kryddor
    By Kerstin83 in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 11:06
  2. Kryddor :D!!!
    By runa in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 11:04
  3. Kryddor?
    By runa in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 13:23
  4. kryddor!
    By patricia76 in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 10:50
  5. Kryddor?
    By Annelie in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 16:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar