Om vi får en dotter..
_1106 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Om vi får en dotter..

    så kommer hon få bli namnlös.

    Det är ju helt hopplöst detta! Jag skulle vilja ha ett tjejnamn som känns lika bra och rätt som pojknamnet. Så man liksom har täckt upp oavsett vem det är som bor därinne. Men det GÅR inte att hitta ett flicknamn som känns klockrent!

    Ni får gärna komma med förslag... kanske jag har missat något som jag kommer att fastna för!

    Jag gillar korta namn. Tvåstaviga. Lätta att stava, ingen risk för felstavningar eller att man ska behöva bokstavera sitt namn.
    Helst inte namn som betyder annat också (Axel, Sten, Björn, Linda, Saga, Vira).. ni hänger med?

    Storasystrarna heter Jonna, Ellen och Alva. Är bebisen en pojke ska han heta Olle.

    Namnbomba mig!!

  2. 1
    Om vi får en dotter.. så kommer hon få bli namnlös.

    Det är ju helt hopplöst detta! Jag skulle vilja ha ett tjejnamn som känns lika bra och rätt som pojknamnet. Så man liksom har täckt upp oavsett vem det är som bor därinne. Men det GÅR inte att hitta ett flicknamn som känns klockrent!

    Ni får gärna komma med förslag... kanske jag har missat något som jag kommer att fastna för!

    Jag gillar korta namn. Tvåstaviga. Lätta att stava, ingen risk för felstavningar eller att man ska behöva bokstavera sitt namn.
    Helst inte namn som betyder annat också (Axel, Sten, Björn, Linda, Saga, Vira).. ni hänger med?

    Storasystrarna heter Jonna, Ellen och Alva. Är bebisen en pojke ska han heta Olle.

    Namnbomba mig!!

  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Jag är tvärtom, gillar inte för korta namn. Kanske vill man ha det man själv inte har!? Men för dina kriterier verkar ju mitt namn, Eva, alldeles utmärkt! ;-)
  4. 2
    Jag är tvärtom, gillar inte för korta namn. Kanske vill man ha det man själv inte har!? Men för dina kriterier verkar ju mitt namn, Eva, alldeles utmärkt! ;-)
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Förresten berättade någon för mig att i Danmark får flickor som inte namnges automatsikt drottningens namn efter ett visst antal månader. Så akta dig, annars sitter du där med en Silvia ;-)

    Har förresten ingen aning om det där med Danmark är sant, men det lät lite skoj.
  6. 3
    Förresten berättade någon för mig att i Danmark får flickor som inte namnges automatsikt drottningens namn efter ett visst antal månader. Så akta dig, annars sitter du där med en Silvia ;-)

    Har förresten ingen aning om det där med Danmark är sant, men det lät lite skoj.
  7. Medlem sedan
    Sep 2010
    #4
    Eva såklart! Hihi
    Eller Lina, Sara eller Saga kanske.
  8. 4
    Eva såklart! Hihi
    Eller Lina, Sara eller Saga kanske.
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    I min systers familj fanns/finns 4 flickor! De hette/heter Ella, Fanny, Jonna och Mimmi. De ville också ha korta tvåstaviga namn som var lätta att stava till!
  10. 5
    I min systers familj fanns/finns 4 flickor! De hette/heter Ella, Fanny, Jonna och Mimmi. De ville också ha korta tvåstaviga namn som var lätta att stava till!
  11. Medlem sedan
    Nov 2009
    #6
    Freja såklart! Skulle passa finfint med de andra namnen. Eller varför inte Agnes, Mira eller Klara?

    Tjejnamn tycker jag är lätt - men så har jag inte slösat bort mina favoriter på tre tjejer... Lycka till - klart ni kommer hitta det namn som är helt lätt för lillbönan. Eller så slipper ni leta och får välkomna en prins.
  12. 6
    Freja såklart! Skulle passa finfint med de andra namnen. Eller varför inte Agnes, Mira eller Klara?

    Tjejnamn tycker jag är lätt - men så har jag inte slösat bort mina favoriter på tre tjejer... Lycka till - klart ni kommer hitta det namn som är helt lätt för lillbönan. Eller så slipper ni leta och får välkomna en prins.
  13. Medlem sedan
    May 2009
    #7
    och här är det tvärtom, son=namnlös och ännu värre är ju då att vi vet att det blir en kille. Eftersom vi har 2 söner har vi avverkat våra finaste namn och det som jag har som favorit nu sågar maken. Min tjejnamnlista är:

    Elsa
    Edit
    Ester
    Alice (fast tyvärr är det alldeles för vanligt i vår umgängeskrets)

    Hoppas du hittar ett fint namn el så löser ni det så att det kommer ut en Olle ;-)

    kram
  14. 7
    och här är det tvärtom, son=namnlös och ännu värre är ju då att vi vet att det blir en kille. Eftersom vi har 2 söner har vi avverkat våra finaste namn och det som jag har som favorit nu sågar maken. Min tjejnamnlista är:

    Elsa
    Edit
    Ester
    Alice (fast tyvärr är det alldeles för vanligt i vår umgängeskrets)

    Hoppas du hittar ett fint namn el så löser ni det så att det kommer ut en Olle ;-)

    kram
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8
    Fina namn!

    Ella är ju för likt Ellen i vårt fall
    Fanny har jag varit inne på förut, men jag tänker lite på hur det funkar på engelska. Sådär (smeknamn för det kvinnliga könet)

  16. 8
    Fina namn!

    Ella är ju för likt Ellen i vårt fall
    Fanny har jag varit inne på förut, men jag tänker lite på hur det funkar på engelska. Sådär (smeknamn för det kvinnliga könet)

  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9
    Freja är fint!
    Mira heter en hund jag känner
    Klara (färdiga, gå!) Egentligen ett fint namn, men jag är fånig
    Agnes är också fint, men jag föredrar Freja då!
  18. 9
    Freja är fint!
    Mira heter en hund jag känner
    Klara (färdiga, gå!) Egentligen ett fint namn, men jag är fånig
    Agnes är också fint, men jag föredrar Freja då!
  19. Medlem sedan
    Mar 2002
    #10
    Elsa heter sambons systerdotter
    Edit är fint, likaså Ester. Men jag vet inte ändå...
    Alice.. kanske..?

    Vore SÅ tacksamt om det kommer ut en Olle!

    kramar
  20. 10
    Elsa heter sambons systerdotter
    Edit är fint, likaså Ester. Men jag vet inte ändå...
    Alice.. kanske..?

    Vore SÅ tacksamt om det kommer ut en Olle!

    kramar
  21. Medlem sedan
    Mar 2002
    #11
    Hihi, toppen!

    Ja, kanske man vill ha det man inte har själv?
    Jag har alltid fått bokstavera. Mina egna farföräldrar stavade alltid mitt namn fel (Chatarina). Kallas Catha (Katta).. är ju sådär..
  22. 11
    Hihi, toppen!

    Ja, kanske man vill ha det man inte har själv?
    Jag har alltid fått bokstavera. Mina egna farföräldrar stavade alltid mitt namn fel (Chatarina). Kallas Catha (Katta).. är ju sådär..
  23. Medlem sedan
    Mar 2002
    #12
    Haha, då är det bäst vi kommer på något, för någon Silvia vill jag inte ha
  24. 12
    Haha, då är det bäst vi kommer på något, för någon Silvia vill jag inte ha
  25. Medlem sedan
    Mar 2002
    #13
    2 röster för Eva då!

    Saga tycker jag är jättefint! Men så är det det där med att "läsa saga för Saga"... Fast det är väl fånigt av mig att tänka så.

    Jag ska skriva ner det och smaka på det. Se vad sambon tycker också. Har hittills inte fått några seriösa förslag från honom. Mest namn i stil med "Svenborg" (jodå, det är ett tjejnamn!)
  26. 13
    2 röster för Eva då!

    Saga tycker jag är jättefint! Men så är det det där med att "läsa saga för Saga"... Fast det är väl fånigt av mig att tänka så.

    Jag ska skriva ner det och smaka på det. Se vad sambon tycker också. Har hittills inte fått några seriösa förslag från honom. Mest namn i stil med "Svenborg" (jodå, det är ett tjejnamn!)
  27. Medlem sedan
    May 2009
    #14
    Vilma/Wilma då?
  28. 14
    Vilma/Wilma då?
  29. Medlem sedan
    Sep 2010
    #15
    Jag har också hangups på en del riktigt fina och intressanta namn, man e lite galen. ^^ Min sambo säger inte pip vad gäller namn. Jag visar honom min lista i datorn då och då, men han tiger som muren. Rackare.

    Vi kallade förresten bebben för pyret i början, men sen har det blivit Knoddbert, haha!
  30. 15
    Jag har också hangups på en del riktigt fina och intressanta namn, man e lite galen. ^^ Min sambo säger inte pip vad gäller namn. Jag visar honom min lista i datorn då och då, men han tiger som muren. Rackare.

    Vi kallade förresten bebben för pyret i början, men sen har det blivit Knoddbert, haha!
  31. Medlem sedan
    Mar 2002
    #16
    Haha, Knoddbert var ju det sötaste jag hört!! ♥
    Vår bebis heter Britt-Erik. Läckert så det förslår

    Får inga direkta förslag från min sambo heller.. kanske fortfarande är svårt för honom att förstå att det faktiskt kommer en liten människa ur mig framöver
  32. 16
    Haha, Knoddbert var ju det sötaste jag hört!! ♥
    Vår bebis heter Britt-Erik. Läckert så det förslår

    Får inga direkta förslag från min sambo heller.. kanske fortfarande är svårt för honom att förstå att det faktiskt kommer en liten människa ur mig framöver
  33. Medlem sedan
    Aug 2010
    #17
    Om vi får en tös så blir det nog en Iris
  34. 17
    Om vi får en tös så blir det nog en Iris
  35. Medlem sedan
    Aug 2010
    #18
    Rut är också bra!
  36. 18
    Rut är också bra!
  37. Medlem sedan
    Jan 2011
    #19
    Siri tycker jag är fint!
  38. 19
    Siri tycker jag är fint!
  39. Medlem sedan
    Oct 2010
    #20
    Jag tycker Minna skulle passa bra till dina döttrars namn!!!
    Kram
  40. 20
    Jag tycker Minna skulle passa bra till dina döttrars namn!!!
    Kram
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Har min dotter AS?
    By Anonym in forum Autismspektrum
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 21:01
  2. Min dotter är verkligen MIN dotter...
    By Zinita in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-16, 16:57
  3. En dotter
    By Å med 2+1 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 03:07
  4. Hur får jag min dotter att...
    By orolig mamma in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 20:34
  5. Jag och min dotter
    By Lilla jag in forum Pappasnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-10, 19:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar