Känna fosterrörelser?
_1108 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2009
    #1

    Känna fosterrörelser?

    Är det möjligt att känna fosterrörelser redan i vecka 10-11? Har kännt det vid 3-4 tillfällen nu, men det kanske är tarmarna som bubblar. Jag vet att man känner det tidigare med 2:a barnet men när är tidigt? Eller känns det tidigare om man väntar tvillingar, jag har "stor" chans/risk att det är det.
    Lycklig mamma till busungen Meja 090605 och lilla Ronja 110826
  2. 1
    Känna fosterrörelser? Är det möjligt att känna fosterrörelser redan i vecka 10-11? Har kännt det vid 3-4 tillfällen nu, men det kanske är tarmarna som bubblar. Jag vet att man känner det tidigare med 2:a barnet men när är tidigt? Eller känns det tidigare om man väntar tvillingar, jag har "stor" chans/risk att det är det.
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    jag är i v 10 idag på en höft och jag tycker redan att jag har känt fosterrörelser, alltså i vecka nio.

    Som du säger, vet inte om det är tarmbubbel, men tycker inte att det känns så heller.

    Vi väntar bara en, så om du väntar två, så borde det väl låta logiskt att du känner ytterligare så.
  4. 2
    jag är i v 10 idag på en höft och jag tycker redan att jag har känt fosterrörelser, alltså i vecka nio.

    Som du säger, vet inte om det är tarmbubbel, men tycker inte att det känns så heller.

    Vi väntar bara en, så om du väntar två, så borde det väl låta logiskt att du känner ytterligare så.
  5. Anonym
    #3
    Nämen?? HEEEEEEEEEEEEJ!
    Vill inte ge mig tillkänna ännu men GRATTIS!
  6. 3
    Nämen?? HEEEEEEEEEEEEJ!
    Vill inte ge mig tillkänna ännu men GRATTIS!
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    ååh fegsnöre fegsnöre... inte ens i PM?!? ÅÅhh, nu dör jag av nyfikenhet *S*
  8. 4
    ååh fegsnöre fegsnöre... inte ens i PM?!? ÅÅhh, nu dör jag av nyfikenhet *S*
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Inte för att jag vill vara den tråkiga som grusar förhoppningar men jag tror inte det är fosterrörelser du känner.
    Livmodern växer och får små kramper som kan kännas som fosterrörelser.Även tarmarna kan luras men det är troligen livmodern som spökar. Vanligen känner man fostret vid 18-20 ev något tidigare vid tvillingar eller efter första barnet.
    De första rörelserna man känner är mer som en sprattlande fisk än som en rörelse.
  10. 5
    Inte för att jag vill vara den tråkiga som grusar förhoppningar men jag tror inte det är fosterrörelser du känner.
    Livmodern växer och får små kramper som kan kännas som fosterrörelser.Även tarmarna kan luras men det är troligen livmodern som spökar. Vanligen känner man fostret vid 18-20 ev något tidigare vid tvillingar eller efter första barnet.
    De första rörelserna man känner är mer som en sprattlande fisk än som en rörelse.
  11. Medlem sedan
    Nov 2008
    #6
    Jag läste att barnets storlek gör det omöjligt att det skulle kännas något före v. 14. Barnet har så svaga muskler att dess rörelser inte går att känna innan.

    Jag tycker också att det känns som fosterrörelser ibland. Men jag är ändå övertygad om att det är tarmarna som bubblar, men att man nu förtiden känner efter mera och gärna tolkar saker...
  12. 6
    Jag läste att barnets storlek gör det omöjligt att det skulle kännas något före v. 14. Barnet har så svaga muskler att dess rörelser inte går att känna innan.

    Jag tycker också att det känns som fosterrörelser ibland. Men jag är ändå övertygad om att det är tarmarna som bubblar, men att man nu förtiden känner efter mera och gärna tolkar saker...

Liknande trådar

  1. Fosterrörelser
    By myssli in forum _1107 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-23, 12:22
  2. Fosterrörelser!
    By lutten23 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 22:03
  3. Ni som börjat känna fosterrörelser
    By Mia - OCCL in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 06:14
  4. Att känna fosterrörelser?
    By Silverstjärna in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 06:09
  5. Fosterrörelser.
    By Helena m femman in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-08, 20:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar