Hysterisk 1-årskontroll
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2007
    #1

    Hysterisk 1-årskontroll

    Puh, är helt slut efter dagens besök på BVC. Redan när jag satte Sixten på vågen började han gråta när sköterskan visade sig, att lägga sig ner och bli mätt var ännu värre. Hysteriskt skrikande klamrade han sig fast runt min hals och då kom den hemska doktorn in i rummet. Sigge skrek som en stucken gris under hela undersökningen och kämpade för sitt liv för att komma undan doktorns redskap och händer. Ingenting hjälpte, ungen var helt förstörd Jag dansade runt med honom i famnen, visade roliga leksaker, kramade, sjöng och vyssade men se Sigge hade bestämt sig för att det här var det hemskaste rummet i hela världen och sköterskan och doktorn var de hemskaste personer han någonsin mött
    Doktorn suckade ett par gånger när han försökte lyssna på hjärta o lungor och muttrade nåt surt på polska när Sigge knep i hop ögonen han skulle titta i. Sen gick han...
    Tårarna sprutade på min lille stackars kille och han fortsatte gallskrika, en sköterska till kom in i rummet och tre personer fick kämpa för att hålla fast honom samtidigt som de stack honom i båda benen samtidigt. Så fort plåstrena var påsatta fick jag slita åt mig hans kläder och skynda mig ut från tortyrrummet.
    Tror aldrig jag sett honom så panikslagen innan, helt förstörd under hela besöket. Uch och fy...
    Lugnade dock ner sig efter en stund i väntrummet så jag kunde få på honom kläder och slocknade sen så fort jag startade bilen.
    Nu ligger han hemma i sängen och sover å snyftar, min stackars lille unge.
  2. 1
    Hysterisk 1-årskontroll Puh, är helt slut efter dagens besök på BVC. Redan när jag satte Sixten på vågen började han gråta när sköterskan visade sig, att lägga sig ner och bli mätt var ännu värre. Hysteriskt skrikande klamrade han sig fast runt min hals och då kom den hemska doktorn in i rummet. Sigge skrek som en stucken gris under hela undersökningen och kämpade för sitt liv för att komma undan doktorns redskap och händer. Ingenting hjälpte, ungen var helt förstörd Jag dansade runt med honom i famnen, visade roliga leksaker, kramade, sjöng och vyssade men se Sigge hade bestämt sig för att det här var det hemskaste rummet i hela världen och sköterskan och doktorn var de hemskaste personer han någonsin mött
    Doktorn suckade ett par gånger när han försökte lyssna på hjärta o lungor och muttrade nåt surt på polska när Sigge knep i hop ögonen han skulle titta i. Sen gick han...
    Tårarna sprutade på min lille stackars kille och han fortsatte gallskrika, en sköterska till kom in i rummet och tre personer fick kämpa för att hålla fast honom samtidigt som de stack honom i båda benen samtidigt. Så fort plåstrena var påsatta fick jag slita åt mig hans kläder och skynda mig ut från tortyrrummet.
    Tror aldrig jag sett honom så panikslagen innan, helt förstörd under hela besöket. Uch och fy...
    Lugnade dock ner sig efter en stund i väntrummet så jag kunde få på honom kläder och slocknade sen så fort jag startade bilen.
    Nu ligger han hemma i sängen och sover å snyftar, min stackars lille unge.
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    #2
    Å fy då vilka hemska människor
    Stackars lilla Sixten... Hoppas att han mår bättre nu. Jag har min ett års kontroll på måndag och bävar lite över sprutan. Han har blivit så stark så det kan komma att behövas hjälp med att hålla i här med
    Kram
  4. 2
    Å fy då vilka hemska människor
    Stackars lilla Sixten... Hoppas att han mår bättre nu. Jag har min ett års kontroll på måndag och bävar lite över sprutan. Han har blivit så stark så det kan komma att behövas hjälp med att hålla i här med
    Kram
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    Stackars Sixten! Det låter nästan som om de borde ha ombokat besöket om han verkligen inte var på humör för det. Alla kan ju ha en dålig dag! Björn är rädd för doktorn, men tack och lov skriker han bara när doktorn har honom. Sköterskan gillar han.

    Konstigt att en läkare som jobbar med barn inte har mer tålamod. Hoppas Sigge hämtar sig snabbt från sina prövningar!
  6. 3
    Stackars Sixten! Det låter nästan som om de borde ha ombokat besöket om han verkligen inte var på humör för det. Alla kan ju ha en dålig dag! Björn är rädd för doktorn, men tack och lov skriker han bara när doktorn har honom. Sköterskan gillar han.

    Konstigt att en läkare som jobbar med barn inte har mer tålamod. Hoppas Sigge hämtar sig snabbt från sina prövningar!
  7. Medlem sedan
    Jul 2007
    #4
    Ja det kändes liksom som om själva läkarbesöket var helt meningslöst. Kan han verkligen ha hört hjärta o lungor riktigt när barnet skriker så förtvivlat? Å ögonen verkade han ju inte kunna kolla alls!? Jag vet ju att på storasysters 1-årskoll upptäckte doktorn att hon hade ett blåsljud på hjärtat som andra läkare missat
    Sigge brukar gilla sköterskan och är inte särskilt blyg för främlingar, läkarbesöket på VC innan jul då han var sjuk gick jätte bra. Men igår var han helt enkelt vettskrämd
    Nån särskild 1-årskoll blev det inte heller, när jag var på väg ut med stackars Sigge under ena armen och kläderna i andra ropade sköterskan i korridoren och undrade om han kunde gå än, that was it!
    Nu blir det inget mer bvc-besök förrän till sommaren så förhoppningsvis hinner han glömma hemska rummet tills dess.
  8. 4
    Ja det kändes liksom som om själva läkarbesöket var helt meningslöst. Kan han verkligen ha hört hjärta o lungor riktigt när barnet skriker så förtvivlat? Å ögonen verkade han ju inte kunna kolla alls!? Jag vet ju att på storasysters 1-årskoll upptäckte doktorn att hon hade ett blåsljud på hjärtat som andra läkare missat
    Sigge brukar gilla sköterskan och är inte särskilt blyg för främlingar, läkarbesöket på VC innan jul då han var sjuk gick jätte bra. Men igår var han helt enkelt vettskrämd
    Nån särskild 1-årskoll blev det inte heller, när jag var på väg ut med stackars Sigge under ena armen och kläderna i andra ropade sköterskan i korridoren och undrade om han kunde gå än, that was it!
    Nu blir det inget mer bvc-besök förrän till sommaren så förhoppningsvis hinner han glömma hemska rummet tills dess.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Usch stackare, dem sär sprutorna var verkligen inga roliga, Angelika är fortfarande svullen där dem satte sprutorna så dem gjorde nog riktigt ont, fast Angelika tittade bara på docktorn för hennes spruta gjorde nog ondast tittade och bara grät förtvivlat, men det gick över när vi började klä på henne igen.

    men som någon annan skrev ni skulle nästan bokat om tiden, dåliga dagar kan alla ha

    kram alla
  10. 5
    Usch stackare, dem sär sprutorna var verkligen inga roliga, Angelika är fortfarande svullen där dem satte sprutorna så dem gjorde nog riktigt ont, fast Angelika tittade bara på docktorn för hennes spruta gjorde nog ondast tittade och bara grät förtvivlat, men det gick över när vi började klä på henne igen.

    men som någon annan skrev ni skulle nästan bokat om tiden, dåliga dagar kan alla ha

    kram alla

Liknande trådar

  1. Hur hysterisk är jag??
    By majsan28 in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 21:03
  2. Hysterisk dag!
    By Carro m 4 in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 09:43
  3. HYSTERISK son
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 15:18
  4. hysterisk
    By -jenna- in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 21:09
  5. Ok, nu är jag hysterisk...
    By Tove med lilla G och bf 9/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 08:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar