Tandborstning
_1006 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Tandborstning

    Nu har min lillskrutta fått sin första tand och har en till på väg. Hennes syskon var närmare året innan deras tänder kom så detta är nytt för mig.

    Hur gör ni? Borstar ni tänderna på era små?
    Nettan m Anton-01, Märta-04 & Lina-10
  2. 1
    Tandborstning Nu har min lillskrutta fått sin första tand och har en till på väg. Hennes syskon var närmare året innan deras tänder kom så detta är nytt för mig.

    Hur gör ni? Borstar ni tänderna på era små?
  3. Medlem sedan
    Mar 2006
    #2
    Jag försöker göra det men det är ganska svårt genom att han alltid vill bita i allt som kommer i munnen, men vi gör så gott vi kan.
  4. 2
    Jag försöker göra det men det är ganska svårt genom att han alltid vill bita i allt som kommer i munnen, men vi gör så gott vi kan.
  5. Medlem sedan
    Jan 2010
    #3
    Vi hade träff med en tandsköterska på BVC med föräldragruppen och hon delade ut tandborstar till alla och sa att det är bra att borsta varje kväll när tänderna har kommit, Vår son har fem tänder så då var det visst hög tid att börja, men ibland glömmer vi. Svårt att få in en ny rutin.
  6. 3
    Vi hade träff med en tandsköterska på BVC med föräldragruppen och hon delade ut tandborstar till alla och sa att det är bra att borsta varje kväll när tänderna har kommit, Vår son har fem tänder så då var det visst hög tid att börja, men ibland glömmer vi. Svårt att få in en ny rutin.

Liknande trådar

  1. Tandborstning
    By Naturell mor till 3 in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 17:40
  2. tandborstning
    By lillplopp in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 19:41
  3. Tandborstning?
    By Malmborg in forum _0806 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 23:02
  4. Tandborstning
    By KNFG in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 14:01
  5. Tandborstning
    By maita in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 14:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar