Karlstad anyone?
  1. Medlem sedan
    Feb 2001
    #1

    Karlstad anyone?

    Vad kan man hitta pà för kul där (en dag) mitt i vintern när man är en utländsk turist?
    Bra badhus? Intressanta turistmàl?
    Alla tips välkomna.
    Turisterna är en medelàldersmor (talar svenska) med tvà icke-svensktalande franska söner (10 & 16) med noll krav.
  2. 1
    Karlstad anyone? Vad kan man hitta pà för kul där (en dag) mitt i vintern när man är en utländsk turist?
    Bra badhus? Intressanta turistmàl?
    Alla tips välkomna.
    Turisterna är en medelàldersmor (talar svenska) med tvà icke-svensktalande franska söner (10 & 16) med noll krav.
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Jag bor i Karlstad och vad kan man göra här tro. Det är en utmaning att komma intressanta saker i sin egen stad!

    Vädret gör ju att endel saker inte alls passar, medan andra aktiviteter funkar när som helst.

    Badhus - nej det är inget att ha, det håller på och bygger till det.

    Lekland med bra restaurang i huset samt bowling.

    Länsmuseum, men det kan vara lite svårt när man inte kan språket så bra.

    Mariebergskogen (de kallar sig även stadsskog) - där finns den en skridskobana med uthyrning av skridskor. Mat på Naturum eller Terassen.

    Om det är i februari kanske det är samtidigt som Svenska Rallyt. De är inte så mycket i Karlstad, men det är alltid ativiteter sunt detta.

    Kolla gärna här:
    http://www.destinationkarlstad.se/

    Annars svara jag gärna på mer frågor. Lite idétorka just nu. Måste också jobba :-)
  4. 2
    Jag bor i Karlstad och vad kan man göra här tro. Det är en utmaning att komma intressanta saker i sin egen stad!

    Vädret gör ju att endel saker inte alls passar, medan andra aktiviteter funkar när som helst.

    Badhus - nej det är inget att ha, det håller på och bygger till det.

    Lekland med bra restaurang i huset samt bowling.

    Länsmuseum, men det kan vara lite svårt när man inte kan språket så bra.

    Mariebergskogen (de kallar sig även stadsskog) - där finns den en skridskobana med uthyrning av skridskor. Mat på Naturum eller Terassen.

    Om det är i februari kanske det är samtidigt som Svenska Rallyt. De är inte så mycket i Karlstad, men det är alltid ativiteter sunt detta.

    Kolla gärna här:
    http://www.destinationkarlstad.se/

    Annars svara jag gärna på mer frågor. Lite idétorka just nu. Måste också jobba :-)
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    Tack tack för ditt svar. Vi kommer preci efter rallyet sà vi missar detta tyvärr.
  6. 3
    Tack tack för ditt svar. Vi kommer preci efter rallyet sà vi missar detta tyvärr.

Liknande trådar

  1. Karlstad bo ?
    By tita in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 13:10
  2. Nea i Karlstad
    By Li-- in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-01, 11:17
  3. Karlstad
    By Carina in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 07:58
  4. Karlstad?
    By cambenz in forum Änglabarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 18:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar