Hur går det på dagis?
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Hur går det på dagis?

    Fr.o.m måndag ska Tilde börja heltid på dagis, det blir ju max 2månader heltid. Men vi försöker pussla lite med tiderna, det värsta som kan bli är att hon får gå 7.15-17. Är det någon mera som har så långa dagar? Går det bra?
    Tilde älskar ju verkligen sitt dagis, men sambon har inte haft heltidsjobb, så hon har gått 8-12 4dagar i veckan. Men nu har han äntligen fått ett fast bra jobb!
    Har tänkt att jobba fram till i mitten av april.
    Sen blir det syskonplats för Tilde.
    Hur går det för era barn?
  2. 1
    Hur går det på dagis? Fr.o.m måndag ska Tilde börja heltid på dagis, det blir ju max 2månader heltid. Men vi försöker pussla lite med tiderna, det värsta som kan bli är att hon får gå 7.15-17. Är det någon mera som har så långa dagar? Går det bra?
    Tilde älskar ju verkligen sitt dagis, men sambon har inte haft heltidsjobb, så hon har gått 8-12 4dagar i veckan. Men nu har han äntligen fått ett fast bra jobb!
    Har tänkt att jobba fram till i mitten av april.
    Sen blir det syskonplats för Tilde.
    Hur går det för era barn?
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2

    Alva älskar dagis!

    Hon gillar verkligen att vara där, även om hon nu kommit till ett stadium när det inte är kul att bli lämnad. Mårten får ta de smällarna, och lura med henne hem om eftermiddagarna, eftersom jag jobbar heltid.
    Hon går 9 till 15, och det lär hon väl fortsätta med inom överskådlig framtid.
    Hon har ju varit sjuk en massa under hösten, men när vi väl får iväg henne är dt störtkul! Sedan att hon knapt äter där, är en annan femma.
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  4. 2
    Alva älskar dagis! Hon gillar verkligen att vara där, även om hon nu kommit till ett stadium när det inte är kul att bli lämnad. Mårten får ta de smällarna, och lura med henne hem om eftermiddagarna, eftersom jag jobbar heltid.
    Hon går 9 till 15, och det lär hon väl fortsätta med inom överskådlig framtid.
    Hon har ju varit sjuk en massa under hösten, men när vi väl får iväg henne är dt störtkul! Sedan att hon knapt äter där, är en annan femma.
  5. Medlem sedan
    Mar 2009
    #3
    Hej hej!
    Tilde går på dagis från 7 - ca 15,45 och de funkar jätte bra.
    Visst skulle jag vela att hon gick mindre men just nu kan vi inte göra så mycket åt situationen.
    Men hon vill inte gå hem när man kommer så då funkar de nog bra =)
    De kommer säkert gå jätte bra för henne att gå såna tider, dom har ju så mycket att göra.
    Tror mer att det är vi som tänker på hur lång tid det är =)
    Lycka till och hoppas graviditeten går bra! =)
  6. 3
    Hej hej!
    Tilde går på dagis från 7 - ca 15,45 och de funkar jätte bra.
    Visst skulle jag vela att hon gick mindre men just nu kan vi inte göra så mycket åt situationen.
    Men hon vill inte gå hem när man kommer så då funkar de nog bra =)
    De kommer säkert gå jätte bra för henne att gå såna tider, dom har ju så mycket att göra.
    Tror mer att det är vi som tänker på hur lång tid det är =)
    Lycka till och hoppas graviditeten går bra! =)
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4
    Linda har gått 6:45 till 15:30-16:00 sedan hon började för ett år sedan, det går jättebra. Någon dag i veckan får hon gå till 17, när jag smiter iväg till simhallen
    (måste ju träna nu så att inte gäddhänget blir för sladdrigt...)
    Jag har minskat min arbetstid med en timme om dagen, så jag har tagit 30 min på morgonen och 30 på eftermiddagen. Från och med hösten så kommer jag att gå upp 30 minuter, på eftermiddagen. Morgonen blir så tajt om jag ska hinna till 7 och jobba...
    Linda gillar dagis (hatar namnet FÖRSKOLA!!!) och har koll på allt och alla där
  8. 4
    Linda har gått 6:45 till 15:30-16:00 sedan hon började för ett år sedan, det går jättebra. Någon dag i veckan får hon gå till 17, när jag smiter iväg till simhallen
    (måste ju träna nu så att inte gäddhänget blir för sladdrigt...)
    Jag har minskat min arbetstid med en timme om dagen, så jag har tagit 30 min på morgonen och 30 på eftermiddagen. Från och med hösten så kommer jag att gå upp 30 minuter, på eftermiddagen. Morgonen blir så tajt om jag ska hinna till 7 och jobba...
    Linda gillar dagis (hatar namnet FÖRSKOLA!!!) och har koll på allt och alla där
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    Totte älskar sin ökola (han envisas med att säga förskola i stället för dagis ) Det blir oftast inte så långa dagar eftersom jag jobbar mest natt men när jag jobbar dag så händer det att han går 8-17:45. Det funkar bra men han är trött när han kommer hem, vem är inte det.... Men i kompensation är han oftast ledig en dag i veckan. Sen är det ju så att efter 16 är det väldigt lugnt med få barn så det blir inte så stökigt då. Jag vet inte hur föräldrar gör men på något sätt lyckas de pussla ihop och hämta sina barn tidigt.

    Min dotter gick på dygnet-runt-öppet dagis när hon 2,5 till 4år. Då hände det att hon var över ett dygn där. Lik förbaskat gnällde hon när jag kom och hämtade henne "Nej mamma, inte nuu!"
  10. 5
    Totte älskar sin ökola (han envisas med att säga förskola i stället för dagis ) Det blir oftast inte så långa dagar eftersom jag jobbar mest natt men när jag jobbar dag så händer det att han går 8-17:45. Det funkar bra men han är trött när han kommer hem, vem är inte det.... Men i kompensation är han oftast ledig en dag i veckan. Sen är det ju så att efter 16 är det väldigt lugnt med få barn så det blir inte så stökigt då. Jag vet inte hur föräldrar gör men på något sätt lyckas de pussla ihop och hämta sina barn tidigt.

    Min dotter gick på dygnet-runt-öppet dagis när hon 2,5 till 4år. Då hände det att hon var över ett dygn där. Lik förbaskat gnällde hon när jag kom och hämtade henne "Nej mamma, inte nuu!"
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    Tack så mycket för era svar!
    Ja vad ska man göra?
    Det är ju nödvändigt och för oss handlar det bara om 2-3mån. Sambon har fått nytt jobb och jag vill försöka att jobba heltid så länge som möjligt var länge sen via hade 2 heltidslöner, kan vara bra att få ett par stycken innan jag ska vara föräldraledig igen....
    Säkert bara en själv som förälder som tycker det är jobbigt barn i den här åldern vill ju ha saker att göra och leka mycket!!!
  12. 6
    Tack så mycket för era svar!
    Ja vad ska man göra?
    Det är ju nödvändigt och för oss handlar det bara om 2-3mån. Sambon har fått nytt jobb och jag vill försöka att jobba heltid så länge som möjligt var länge sen via hade 2 heltidslöner, kan vara bra att få ett par stycken innan jag ska vara föräldraledig igen....
    Säkert bara en själv som förälder som tycker det är jobbigt barn i den här åldern vill ju ha saker att göra och leka mycket!!!
  13. Medlem sedan
    Jul 2004
    #7
    Hedda trivs också på dagis. Hon går mellan 08.30-15.30, men hade klarat längre dagar utan problem tror jag. Jag jobbar ju deltid och planerar fortsätta med det några år till.

    Nu är det ju inte så lång tid som Tilde ska gå lite längre dagar heller, hon kommer fixa det fint!
  14. 7
    Hedda trivs också på dagis. Hon går mellan 08.30-15.30, men hade klarat längre dagar utan problem tror jag. Jag jobbar ju deltid och planerar fortsätta med det några år till.

    Nu är det ju inte så lång tid som Tilde ska gå lite längre dagar heller, hon kommer fixa det fint!
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    Jennie har gått på dagis sen hon var 1 år. Hon går 2-3 dagar/ vecka, en dag i veckan går hon ca 10-17.30 annars så har hon korta dagar allt från 4-6 timmar / gång. Hon älskar att vara på dagis. Dom är ute jämt å ständigt
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  16. 8
    Jennie har gått på dagis sen hon var 1 år. Hon går 2-3 dagar/ vecka, en dag i veckan går hon ca 10-17.30 annars så har hon korta dagar allt från 4-6 timmar / gång. Hon älskar att vara på dagis. Dom är ute jämt å ständigt
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Jossan är en dagistjej! Vi går från 7:45- 16. Till 16:30 en dag. Nu har mamman fått nytt jobb (sååååå glad för det!) så det blir 7:45- 17 ett par dagar i veckan eftersom jag måste jobba heltid. Kommer gå fint. Hon älskar dagis!! Massa kompisar och kul De är ute jämt och funderar på att ansöka om att bli en I ur & skur-förskola. Me like!!
  18. 9
    Jossan är en dagistjej! Vi går från 7:45- 16. Till 16:30 en dag. Nu har mamman fått nytt jobb (sååååå glad för det!) så det blir 7:45- 17 ett par dagar i veckan eftersom jag måste jobba heltid. Kommer gå fint. Hon älskar dagis!! Massa kompisar och kul De är ute jämt och funderar på att ansöka om att bli en I ur & skur-förskola. Me like!!

Liknande trådar

  1. Feberfri dagis, dagis. Måste fråga er
    By heke4 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 13:17
  2. Sjuk igen...åh suck..dagis dagis
    By Nugga in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 10:47
  3. ang.debatten dagis/inte dagis
    By missbelliz in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 22:32
  4. Denna dagis/icke dagis
    By Tittif in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 18:24
  5. Dagis eller inte dagis...
    By Älsklingsfrö in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-05, 09:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar