Privat "bup" - bara för rika?
Omhändertagna barn
  1. Anonym
    #1

    Privat "bup" - bara för rika?

    Ledsen tös 14 år, som var på gränsen till självdestruktiv, kom till bup. Hon erkände att hon en eller två gånger funderat på att ta sitt liv. Bup säger då att de ibland kontaktar soc när ungdomar mår såhär. Resultatet blir att tösen - som är skräckslagen och hatisk mot soc med all rätt - aldrig mer kommer gå till bup och varje dag ser sig över axeln så de inte ska kidnappa och föra bort henne.
    Hon behöver stöd men bup uppfattar hon som farliga efter det de sa. Var kan man vända sig?
  2. 1
    Privat "bup" - bara för rika? Ledsen tös 14 år, som var på gränsen till självdestruktiv, kom till bup. Hon erkände att hon en eller två gånger funderat på att ta sitt liv. Bup säger då att de ibland kontaktar soc när ungdomar mår såhär. Resultatet blir att tösen - som är skräckslagen och hatisk mot soc med all rätt - aldrig mer kommer gå till bup och varje dag ser sig över axeln så de inte ska kidnappa och föra bort henne.
    Hon behöver stöd men bup uppfattar hon som farliga efter det de sa. Var kan man vända sig?
  3. Anonym
    #2
    Då får man väl hoppas hon har vettiga vuxna omkring sig som kan tala om för henne att bup inte kidnappar och för bort barn. Varför skulle de?? Hon behöver ju även upplysas omatt de inte är farliga på bup. Varför är hon så skräckslagen och hatisk mot soc? Hoppas även här att hon har vettiga vuxna omkring sig som kan tala om att soc finns för att hjälpa folk, inte något annat. Och då får man ju även hoppas hon inte läser på den här sidan, för här tycks ju de flesta på fullt allvar tro att soc tar barn bara för de tycker det är så jäkla kul att göra det.
  4. 2
    Då får man väl hoppas hon har vettiga vuxna omkring sig som kan tala om för henne att bup inte kidnappar och för bort barn. Varför skulle de?? Hon behöver ju även upplysas omatt de inte är farliga på bup. Varför är hon så skräckslagen och hatisk mot soc? Hoppas även här att hon har vettiga vuxna omkring sig som kan tala om att soc finns för att hjälpa folk, inte något annat. Och då får man ju även hoppas hon inte läser på den här sidan, för här tycks ju de flesta på fullt allvar tro att soc tar barn bara för de tycker det är så jäkla kul att göra det.
  5. Anonym
    #3
    Det var inget svar på min fråga.
    Hon har absolut vettiga vuxna runt sig och ingen tror att bup kidnappar och för bort barn.
    Jag kommer inte dra flickans livs historia här, men de förstörde hennes liv tidigare och de är skälet till att hon mår som hon gör idag. Bara någon nämner "soc" får hon svår ångest. Vet man vad som hänt har man full förståelse för hennes uppfattning.
    Tjejen behöver hjälp och jag undrar var hon ska kunna få den?
  6. 3
    Det var inget svar på min fråga.
    Hon har absolut vettiga vuxna runt sig och ingen tror att bup kidnappar och för bort barn.
    Jag kommer inte dra flickans livs historia här, men de förstörde hennes liv tidigare och de är skälet till att hon mår som hon gör idag. Bara någon nämner "soc" får hon svår ångest. Vet man vad som hänt har man full förståelse för hennes uppfattning.
    Tjejen behöver hjälp och jag undrar var hon ska kunna få den?
  7. Anonym
    #4
    Bub ska fungera som en neutral zon där barnen ska kunna tala om allt och ingenting. Som alla instanser har de skyldighet att rapportera till soc om fara föreligger för barnets hälsa.
    Dom ska inte ! använda sig av soc som hot eller ens nämna att de tänker rapportera till soc!
    Du som vuxen måste ta upp detta med ert Bup och f en förklaring!
    Jag har två barn som gått på Bup i ett år för att bearbeta sin skräck för soc och det helvetet två socialsekreterare utsatte dem för. Dessa två har blivit anmälda och rättegången vann baren (vi).
    Så ert Bup har agerat fel och detta bör den person din dotter träffat och chefen få veta.
    Privat hjälp är dyr skolans kurator kan möjligen hjälpa er att få en fungerande psykolog kontakt.
  8. 4
    Bub ska fungera som en neutral zon där barnen ska kunna tala om allt och ingenting. Som alla instanser har de skyldighet att rapportera till soc om fara föreligger för barnets hälsa.
    Dom ska inte ! använda sig av soc som hot eller ens nämna att de tänker rapportera till soc!
    Du som vuxen måste ta upp detta med ert Bup och f en förklaring!
    Jag har två barn som gått på Bup i ett år för att bearbeta sin skräck för soc och det helvetet två socialsekreterare utsatte dem för. Dessa två har blivit anmälda och rättegången vann baren (vi).
    Så ert Bup har agerat fel och detta bör den person din dotter träffat och chefen få veta.
    Privat hjälp är dyr skolans kurator kan möjligen hjälpa er att få en fungerande psykolog kontakt.
  9. Medlem sedan
    Mar 2010
    #5
    Prova svenska Kyrkan. Dom har mycket social verksamhet. I många kommuner samarbetar kyrkan och kommunen. OBS Präster har absolut tystnadsplikt. Dom är dom ända som har det i Sverige. Ibland är det jättebra ibland möter men idiotpräster. Det kan vara värt ett försök.

    Kram och Lycka till.
  10. 5
    Prova svenska Kyrkan. Dom har mycket social verksamhet. I många kommuner samarbetar kyrkan och kommunen. OBS Präster har absolut tystnadsplikt. Dom är dom ända som har det i Sverige. Ibland är det jättebra ibland möter men idiotpräster. Det kan vara värt ett försök.

    Kram och Lycka till.

Liknande trådar

  1. Det är inte "de rika"
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-09-16, 13:53
  2. "Privat" fråga
    By Anonym in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-08, 18:25
  3. "De rika"
    By Christopher in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 19:06
  4. "Stackars lilla rika flicka"
    By kryttet in forum Ordet är fritt
    Svar: 85
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 22:30
  5. Läkare som pratar "privat"
    By ennie in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 17:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar