Funderingar kring molvärk
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    Funderingar kring molvärk

    Nu var det här igen, min molvärk alltså. Blir såklart livrädd och ledsen men undrar också vad det egentligen betyder. Min molvärk i ländryggen kom alltså igår, på ruvardag 4 och knappt en vecka efter ÄL.
    Det känns egentligen för tidigt för att det ska kunna vara "PMS-värk" eller något tecken på att det skiter sig igen, men vad kan det annars vara? Jag brukar ju ofta få så och sedan försvinner den rätt snabbt och så dyker molvärken upp igen 1-2 dagar innan tant röd.

    Jag hittar ingen bra förklaringnär jag googlar på det, men hur har ni det. Brukar ni också känna så och vad är det egentligen ett tecken på?

    Åhh, detta med väntan och alla kroppens signaler är verkligen urjobbigt!

    Kram
  2. 1
    Funderingar kring molvärk Nu var det här igen, min molvärk alltså. Blir såklart livrädd och ledsen men undrar också vad det egentligen betyder. Min molvärk i ländryggen kom alltså igår, på ruvardag 4 och knappt en vecka efter ÄL.
    Det känns egentligen för tidigt för att det ska kunna vara "PMS-värk" eller något tecken på att det skiter sig igen, men vad kan det annars vara? Jag brukar ju ofta få så och sedan försvinner den rätt snabbt och så dyker molvärken upp igen 1-2 dagar innan tant röd.

    Jag hittar ingen bra förklaringnär jag googlar på det, men hur har ni det. Brukar ni också känna så och vad är det egentligen ett tecken på?

    Åhh, detta med väntan och alla kroppens signaler är verkligen urjobbigt!

    Kram
  3. Medlem sedan
    Apr 2009
    #2
    Hmm...jag har ingen aning?

    Jag har ju två barn sedan innan (med en annan pappa än min älskling nu) och när jag var gravid med båda mina killar dp (02 och 05) så fick jag jättetidigt foglossningskänslor, alltså lite liknade det du beskriver...

    Mkt kontigt kanske det kan tyckas, men det började innan jag ens hade beräknad mens och blev värre och värre under resans gång...så kanske är det vad du känner :-)

    Själv är jag på jobbet idag för första gången efter att ha varit hemma hela förra veckan, känns helt overkligen men skönt att slippa sitta hemma och älta och fundera på om/kanske?!

    Kram på dig...
  4. 2
    Hmm...jag har ingen aning?

    Jag har ju två barn sedan innan (med en annan pappa än min älskling nu) och när jag var gravid med båda mina killar dp (02 och 05) så fick jag jättetidigt foglossningskänslor, alltså lite liknade det du beskriver...

    Mkt kontigt kanske det kan tyckas, men det började innan jag ens hade beräknad mens och blev värre och värre under resans gång...så kanske är det vad du känner :-)

    Själv är jag på jobbet idag för första gången efter att ha varit hemma hela förra veckan, känns helt overkligen men skönt att slippa sitta hemma och älta och fundera på om/kanske?!

    Kram på dig...
  5. Medlem sedan
    Oct 2008
    #3
    Kanske, kanske att det kan vara foglossning då ;-)

    Jag går ju hemma denna veckan då dottern är sjuk, så det är kanske så att jag har lite för mycket ält-tid..
    Till råga på allt så har det kommit 2 bäbisar i bekantskapskretsen de senaste 2 dagarna, och jag blir så sjukt avundsjuk och det gör längtan ännu värre. Ahhh!

    Äsch, nu ska jag försöka hitta på något roligt hemma och njuta av goa tjej!

    Kram
  6. 3
    Kanske, kanske att det kan vara foglossning då ;-)

    Jag går ju hemma denna veckan då dottern är sjuk, så det är kanske så att jag har lite för mycket ält-tid..
    Till råga på allt så har det kommit 2 bäbisar i bekantskapskretsen de senaste 2 dagarna, och jag blir så sjukt avundsjuk och det gör längtan ännu värre. Ahhh!

    Äsch, nu ska jag försöka hitta på något roligt hemma och njuta av goa tjej!

    Kram
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    Hej på dig! Jag hade mensverk och total pms-depp den gången jag var gravid. Men det har jag ju haft hundratals gånger vid mens också, så det är kanske inte det säkraste tecknet :-) För mig var det tydligaste när brösten började göra extremt ont. Då gick det inte att ta minste att något var som det skulle :-)
    Hoppas hoppas för dig nu!!!
  8. 4
    Hej på dig! Jag hade mensverk och total pms-depp den gången jag var gravid. Men det har jag ju haft hundratals gånger vid mens också, så det är kanske inte det säkraste tecknet :-) För mig var det tydligaste när brösten började göra extremt ont. Då gick det inte att ta minste att något var som det skulle :-)
    Hoppas hoppas för dig nu!!!
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Vad skönt att läsa ditt meddelande! Hoppas, hoppas att det är så för mig också!
    Men jag vill ju så gärna att det ska kännas på ett annat sätt än det vanliga. Fast brösten är ju rätt ömma ;-)
    men just det, det brukar de ju alltid vara i PMS-tider....
  10. 5
    Vad skönt att läsa ditt meddelande! Hoppas, hoppas att det är så för mig också!
    Men jag vill ju så gärna att det ska kännas på ett annat sätt än det vanliga. Fast brösten är ju rätt ömma ;-)
    men just det, det brukar de ju alltid vara i PMS-tider....
  11. Medlem sedan
    Jun 2010
    #6
    Hej!
    Jag fick oxå molvärk på dag 6 efter att jag satt in ett ägg för det var då det fäste där inne så det kan ju vara så för dig med. Det fäster ju ca 5 dagar efter man satt in har jag läst. Sen hade jag värk och kramper i en vecka innan det försvann. Jag testade ju långt innan jag skulle, på dag 11 tror jag och då visade det positivt.
    Kinesen jag gick hos sa att man ska vila så mkt som möjligt i början och speciellt om man får ont långt ner i ryggen. Jag fick ont vid ett par tillfällen och låg då på soffan några timmar och då försvann ryggvärken.
    Ta det lugnt bara. Hoppas det har lyckats!
    Kram
  12. 6
    Hej!
    Jag fick oxå molvärk på dag 6 efter att jag satt in ett ägg för det var då det fäste där inne så det kan ju vara så för dig med. Det fäster ju ca 5 dagar efter man satt in har jag läst. Sen hade jag värk och kramper i en vecka innan det försvann. Jag testade ju långt innan jag skulle, på dag 11 tror jag och då visade det positivt.
    Kinesen jag gick hos sa att man ska vila så mkt som möjligt i början och speciellt om man får ont långt ner i ryggen. Jag fick ont vid ett par tillfällen och låg då på soffan några timmar och då försvann ryggvärken.
    Ta det lugnt bara. Hoppas det har lyckats!
    Kram
  13. Medlem sedan
    Oct 2008
    #7
    Åh, tänk om det faktiskt är så att tidig värk i ländryggen är när det fastnar!! Jag känner ju definitivt inte så varje cykel och några av de gångerna det blivit så har mensen sedan varit sen. Kanske för att det fastnat en liten cell och sedan förvisso inte klarat sig... Jag hade ju faktiskt värk och kramper i början på veckan också, fast nu är det borta...?!

    Tack för ditt svar, det gav mig verkligen lite ny positiv energi! Ska tänka på att ta det lugnt också (men jag dricker i alla fall varmt ingefärs-vatten ;-)

    Hoppas allt är bra med dig och magen!!

    Kram
  14. 7
    Åh, tänk om det faktiskt är så att tidig värk i ländryggen är när det fastnar!! Jag känner ju definitivt inte så varje cykel och några av de gångerna det blivit så har mensen sedan varit sen. Kanske för att det fastnat en liten cell och sedan förvisso inte klarat sig... Jag hade ju faktiskt värk och kramper i början på veckan också, fast nu är det borta...?!

    Tack för ditt svar, det gav mig verkligen lite ny positiv energi! Ska tänka på att ta det lugnt också (men jag dricker i alla fall varmt ingefärs-vatten ;-)

    Hoppas allt är bra med dig och magen!!

    Kram
  15. Medlem sedan
    Apr 2009
    #8
    Heeeej! Kul att se dig här!
    Kan du dela med dig av några fler kines tips?
    Jag går inte på akupunktur nu eftersom det är vårt första försök, men om det inte skulle lyckas ska jag prova det.

    Men jag menar andra tips, du skulle hålla dig varm?

    Kram
  16. 8
    Heeeej! Kul att se dig här!
    Kan du dela med dig av några fler kines tips?
    Jag går inte på akupunktur nu eftersom det är vårt första försök, men om det inte skulle lyckas ska jag prova det.

    Men jag menar andra tips, du skulle hålla dig varm?

    Kram
  17. Medlem sedan
    Jun 2010
    #9
    Halloj.
    Ja vad var det nu kinesen sa.....
    Jo, INTE frysa, dricka varmt, gärna vatten med ingefära i. (inte gott men vad gör man inte..)
    Vila mycket, inte träna efter att ägget är insatt. Ryggläge om man får ont långt bak i ryggen. Det går faktiskt över efter några timmar då.
    Inte långa promenader första 3 månaderna. INTE sex första 3 månaderna...
    Inte bada i simbassäng, du kyls ner och ägget vill ju ha det varmt.
    Ja det var nog det....
    Hoppas det ska lyckas!!!!!
    Kraaaam!
  18. 9
    Halloj.
    Ja vad var det nu kinesen sa.....
    Jo, INTE frysa, dricka varmt, gärna vatten med ingefära i. (inte gott men vad gör man inte..)
    Vila mycket, inte träna efter att ägget är insatt. Ryggläge om man får ont långt bak i ryggen. Det går faktiskt över efter några timmar då.
    Inte långa promenader första 3 månaderna. INTE sex första 3 månaderna...
    Inte bada i simbassäng, du kyls ner och ägget vill ju ha det varmt.
    Ja det var nog det....
    Hoppas det ska lyckas!!!!!
    Kraaaam!

Liknande trådar

  1. Funderingar kring sex
    By Anonym in forum Bokstavsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-10-31, 17:37
  2. Funderingar kring
    By anonym just nu bara in forum Bokstavsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 08:52
  3. Funderingar kring Eye Q
    By Fians mamma in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 21:51
  4. Funderingar nu kring BIM
    By Norrlandsmamma in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 10:04
  5. Mer funderingar kring GI
    By MonicaG in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 11:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar