Blir han någonsin redo?
Planera för barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2011
    #1

    Blir han någonsin redo?

    Hej på er =)

    Jag vill ha barn men sambon vill vänta, iaf vad han har sagt.
    Men igår när vi hade samlag, gick det inte så bra. Sen så sa han att vi skulle försöka igen senare.
    Han vet om att jag har missat en hel veckas p-piller, äter dem inte nu, tänkte börja om igen vid nästa mens.
    Vad betyder det? Att han vill försöka få barn eller bara ha samlag?

    Jag känner mig redo för barn men inte han. Blir man någonsin riktigt redo egentligen? Jag tror själv att undertiden själva graviditeten blir man mer och mer redo men helt redo blir man nog först när man har barnet i famnen.

    Har blivit så bebis sugen på senaste tiden.
  2. 1
    Blir han någonsin redo? Hej på er =)

    Jag vill ha barn men sambon vill vänta, iaf vad han har sagt.
    Men igår när vi hade samlag, gick det inte så bra. Sen så sa han att vi skulle försöka igen senare.
    Han vet om att jag har missat en hel veckas p-piller, äter dem inte nu, tänkte börja om igen vid nästa mens.
    Vad betyder det? Att han vill försöka få barn eller bara ha samlag?

    Jag känner mig redo för barn men inte han. Blir man någonsin riktigt redo egentligen? Jag tror själv att undertiden själva graviditeten blir man mer och mer redo men helt redo blir man nog först när man har barnet i famnen.

    Har blivit så bebis sugen på senaste tiden.
  3. S
    #2
    Svårt att veta vad han menar. Svårt att fråga också antar jag.

    Sitter själv och laddar för ett samtal... Men jag tror det är bra att prata. Försök få honom att sätta ord på sina tankar. Vad menar han med senare? När tycker han det kan passa?

    Något som jag märkt är att många män inte har todsperspektiven klara för sig. Från det att man bestämmer sig för att försöka så tar det ett tag innan bebis kan komma. Mellan 1 och 2 år är väl det vanligaste, men det kan mycket väl ta lägre tid.

    Jag tror generellt det är svårt att hitta en tid då det passar perfekt. Trots det så tror jag det i backspegeln oftast känns som en perfekt tid ändå. En perfekt tid att få just ert lilla barn.

    Om att känna sig redo, det tror jag sällan man gör helt och hållet. Som tur är har ju bebisar en leveranstid under vilken de flesta blivande föräldrar sakta men säkert växer in i rollen.

    Lycka till!
  4. 2
    Svårt att veta vad han menar. Svårt att fråga också antar jag.

    Sitter själv och laddar för ett samtal... Men jag tror det är bra att prata. Försök få honom att sätta ord på sina tankar. Vad menar han med senare? När tycker han det kan passa?

    Något som jag märkt är att många män inte har todsperspektiven klara för sig. Från det att man bestämmer sig för att försöka så tar det ett tag innan bebis kan komma. Mellan 1 och 2 år är väl det vanligaste, men det kan mycket väl ta lägre tid.

    Jag tror generellt det är svårt att hitta en tid då det passar perfekt. Trots det så tror jag det i backspegeln oftast känns som en perfekt tid ändå. En perfekt tid att få just ert lilla barn.

    Om att känna sig redo, det tror jag sällan man gör helt och hållet. Som tur är har ju bebisar en leveranstid under vilken de flesta blivande föräldrar sakta men säkert växer in i rollen.

    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jan 2011
    #3
    När han sa senare menade han en annan dag.
    Ska försöka ladda upp för ett nytt samtal, där jag ska försöka säga att det kan ta upp till ett år att får barn och längre.
    Redo ör man nog aldrig men hoppas han skulle bli redo väll det skulle hända.
    Jag vill iaf vara ung när jag får barn. Jag har inge fast jobb så jag jobbar bara då och då. Är mkt hemma med hunden som är 8måmader kan heller inte lämna hokom hur länge som helst därför kan jag bara jobba kvällar och helger och då tycker jag att jag kan lika gärna vara hemma ett par år till med rätt anledning, då menade jag alltså med barn.
  6. 3
    När han sa senare menade han en annan dag.
    Ska försöka ladda upp för ett nytt samtal, där jag ska försöka säga att det kan ta upp till ett år att får barn och längre.
    Redo ör man nog aldrig men hoppas han skulle bli redo väll det skulle hända.
    Jag vill iaf vara ung när jag får barn. Jag har inge fast jobb så jag jobbar bara då och då. Är mkt hemma med hunden som är 8måmader kan heller inte lämna hokom hur länge som helst därför kan jag bara jobba kvällar och helger och då tycker jag att jag kan lika gärna vara hemma ett par år till med rätt anledning, då menade jag alltså med barn.
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4
    Vill du ha barn och inte han - ja, då får han skydda sig - det har varit min åsikt hela tiden.

    Jag har inte hittat något preventivmedel som fungerar bra för mig . Sedan rekommenderar jag att har man en chans att först ha ett jobb så underlättar det enormt!
  8. 4
    Vill du ha barn och inte han - ja, då får han skydda sig - det har varit min åsikt hela tiden.

    Jag har inte hittat något preventivmedel som fungerar bra för mig . Sedan rekommenderar jag att har man en chans att först ha ett jobb så underlättar det enormt!
  9. Medlem sedan
    Jan 2011
    #5
    Har diskuterat med min sambo och han vill bli tre =)=) Händer det så händer det har vi sagt
  10. 5
    Har diskuterat med min sambo och han vill bli tre =)=) Händer det så händer det har vi sagt
  11. S
    #6
    Spännande!

    Stort lycka till!

    Kram
  12. 6
    Spännande!

    Stort lycka till!

    Kram

Liknande trådar

  1. Blir man någonsin botad?
    By PetraR in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 11:04
  2. Om jag någonsin blir
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 10:54
  3. blir man någonsin vuxen i ens.
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 17:16
  4. Blir man någonsin nöjd??
    By m-dmed2 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 11:31
  5. Blir vi någonsin nöjda?
    By Susanne in forum Pappasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 00:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar